Gå til innhold

Video playback på Radeon 9700 Pro

Templar

Anbefalte innlegg

Poster her copy av mitt post på http://www.rage3d.com siden det er sikker mange som lurer på akkurat dette.

Thought I I'd share this with those who are considering Radeon cards.

I had a Leadtek GF3 and then a POV GF4600 and now a Radeon 9700Pro.. The video playback image quality is much better, like everything just jumped resolution or something. Less blurring and everything a lot more sharp no matter the format, mpegs avi quicktime etc.

Games, well no wonder they postponed their next card (nvidia) they must have panicked when they saw the Radeon.. simply OWNZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mer tro på kommentaren til John Carmack om at Nvidia henger litt bak ATI nå pga arbeidet med Xbox'en.. ikke at dem har utsatt NV30 pga R9700Pro.

"The problem is that they are about one-half step out of synch with the hardware generation because they did Xbox instead of focusing everything on their next board. So they are a little bit behind ATI."

Lenke til kommentar

Etter at Radeon 9700 komt til produksjon i august da ca. en uke senere ble NV30 forsinken. Den ble forsinken fordi de skulle oke antal pipelines fra 6 til 8.

Radeon har 8 pipelines og 2600 Mpixel fillrate

4600 har 4 og 1200 Mpixel fillrate

Øk pipelines fra 4 til 6 og du vil fremdeles ikke ha fillrate til Radeon 9700.

Radeon har også 4 memory controllere og 256bit memory interface til at oppnå mer av teoretiske fillrate en noet annet kort. Akkurat på grunn av disse RÅ hestekrafter at NV30 er utsatt, ingen microcode trix og tiling kan konkurere med kort som har dobbel Mpixel fillrate.

Ikke migen tvil at Nvidia har fått sjokk når dem hadde sample av Radeon 9700 og gjørt sine tester. De vet gott på forhond yttelsen til sitt NV30 uansett den ligger fremdeles på tegnebordet. Man trenger ikke at høre det fra Nvidia men slik er det.

NV30 må utsettes fordi de kan ikke slippe et nytt kort som ikke kan slå ut kort som har vært på markedet i 4 månedere eller lenger.

Men FUCK Nv30.. ****s VAPORware.. Jeg vil spille i DAG ikke etter halvt år. Battlefield I DAG med 1284*1024*32 4xAni og 2x Edge AA.. Ikke neste år takk. Alt for miget snakk om tinger som ikke eksisterer..

Men kluet med denne tråd er for overlegen Video playbakket er på ATi korter, noet som jeg så med engang. 2D kvaliteten ligger generasjon foran også.

Igjen.. ingen flame og ingen Ditten vs. Datten. Jeg har hatt Intel, AMD, Nvidia, ATi og til og med Mac, Amiga men ingen consoles. Jeg driter i hvilket merke er best, vi må tenke om budsjettet (vanligvis) og bare rett og slett hvad er best til vore bruk.

Alt for mange 14 åringer her som poster tull og taus som copy paste fra amatør hardware sites på nettet.

Hilsen,

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-21 13:29, skrev Templar:

Etter at Radeon 9700 komt til produksjon i august da ca. en uke senere ble NV30 forsinken. Den ble forsinken fordi de skulle oke antal pipelines fra 6 til 8.

Det er bare rykter. Desuten har Nvidia avist at NV30 har blitt utsatt før å øke antall pipelines.

Quote:

Radeon har 8 pipelines og 2600 Mpixel fillrate

4600 har 4 og 1200 Mpixel fillrate

Øk pipelines fra 4 til 6 og du vil fremdeles ikke ha fillrate til Radeon 9700.

Kommer ann på. Hvis nvidia greier å kjøre sin 0.13micron GPU på 450Mhz vil den ha en fillrate på 2700Mpixels/s med 6 pipelines (ikke så veldig sannsynlig men)

Men Jeg tror NV30 har vært planlagt med 8 pipelines i en lang tid nå.

Quote:

Radeon har også 4 memory controllere og 256bit memory interface til at oppnå mer av teoretiske fillrate en noet annet kort. Akkurat på grunn av disse RÅ hestekrafter at NV30 er utsatt, ingen microcode trix og tiling kan konkurere med kort som har dobbel Mpixel fillrate.

Ikke migen tvil at Nvidia har fått sjokk når dem hadde sample av Radeon 9700 og gjørt sine tester. De vet gott på forhond yttelsen til sitt NV30 uansett den ligger fremdeles på tegnebordet. Man trenger ikke at høre det fra Nvidia men slik er det.

NV30 må utsettes fordi de kan ikke slippe et nytt kort som ikke kan slå ut kort som har vært på markedet i 4 månedere eller lenger.

Dette er bare rykter og spekulasjoner. Dette kan du umulig vite for sikkert hvis du da ikke har noe spesiell inside information eller en NDA avtale med nvidia som du nå har brytet.

Quote:

Men FUCK Nv30.. ****s VAPORware.. Jeg vil spille i DAG ikke etter halvt år. Battlefield I DAG med 1284*1024*32 4xAni og 2x Edge AA.. Ikke neste år takk. Alt for miget snakk om tinger som ikke eksisterer..

Hvorfor ikke 16xAF og 4xFSAA? Desuten er det FSAA og ikke edge AA.

Quote:

Men kluet med denne tråd er for overlegen Video playbakket er på ATi korter, noet som jeg så med engang. 2D kvaliteten ligger generasjon foran også.

Igjen.. ingen flame og ingen Ditten vs. Datten. Jeg har hatt Intel, AMD, Nvidia, ATi og til og med Mac, Amiga men ingen consoles. Jeg driter i hvilket merke er best, vi må tenke om budsjettet (vanligvis) og bare rett og slett hvad er best til vore bruk.

Vel, dette kan i høy grad virke som en flamepost med alle de negative ryktene og spekulasjonen av NV30 som du fremstiller som fakta. og med all den "reklamen" du kommer med om R9700 virker det som (ihvertfall for meg) at du er den største ATI fanboy'en her på forumet.

Lenke til kommentar

Hmmm... R300 har fire mem. controllers med 64bit hver, som totalt utgjør 256bit... Blabla... men jeg er enig med at kommentarer slik som "Men vent til NV30 kommer, DA skal vi se fart da..." og lignende... vi HAR fart nå med R300.

Om NV30 ble utsatt pga. XBox greiene, eller R300, kan man egentlig ikke vite for sikkert. Jeg holder en "knapp" på begge delene. Kan sikkert tenke seg at nVidia med GF4Ti4x00 serien så seg "uslåelige", og hvilte litt, mens de utviklet XBox GPU/VPU'n.

Hvem vet... selvfølgelig ville de avvise ryktet om at de skulle oppgradere fra 6-8 pipes, eller hva det nå var, hvis ikke, så kunne man begynne å spekulere på om nVidia utvikler hardware med tankene i dag, altså maks ytelse i dag, men i morgen kommer det spill som kneler dette hardware, og du må kjøpe NV31... eller noe.

Bleh... dette ser kanskje flamete ut, men det jeg prøver å si er: LEV NÅ! Ikke snakk om ting som kommer som skal være raskere og bedre og mer stabilt, osv., selvfølgelig blir det som kommer raskere og bedre og mer stabilt enn det som var, det kalles teknologisk utvikling trur jeg.

Lenke til kommentar

Opplever litt fanboy poster her.

Aksjemarkeden for eksampel er marked drevet av rykter og annen analyse akkurat som jeg kom med. Så NDA eller ikke da kan man få insikt hvis man leser mer en headlines og ja Nvidia komt med pressemelding om endring av NV30, hvad akkurat trenger dem ikke engang at si. Sjekk tech overview fra vor og så de nye.

Ellers jeg bare skjønner ikke hvordan noen gidder at snakke om Nv30, bare fanboy elementet og barnslig behov siden flertallet av postere har sikker Nvidia kort. Til sist har det daget opp for meg at gjennomsiktig alder her er svært lav. Derfor er diskjusjoner om en ting tatt som flame mot annen, ikke bare argument for en ting uten at drite ut noet ant.

Hilsen,

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-21 20:19, skrev Templar:

Opplever litt fanboy poster her.

Det at noen reagerer på at du fremstiller rykter og spekulasjoner som fakta gjør dem ikke til fanboys.

Jeg er virkelig en nvidiot som sitter her med et R9700Pro kort :roll:

Quote:

Aksjemarkeden for eksampel er marked drevet av rykter og annen analyse akkurat som jeg kom med. Så NDA eller ikke da kan man få insikt hvis man leser mer en headlines og ja Nvidia komt med pressemelding om endring av NV30, hvad akkurat trenger dem ikke engang at si. Sjekk tech overview fra vor og så de nye.

Har du en link til denne pressemeldingen? Andre rykter sier at nvidia redudserer spec'en til NV30 for at den skal komme raskt ut til makredet og heller legge til de featurene til NV35.

Quote:

Ellers jeg bare skjønner ikke hvordan noen gidder at snakke om Nv30, bare fanboy elementet og barnslig behov siden flertallet av postere har sikker Nvidia kort. Til sist har det daget opp for meg at gjennomsiktig alder her er svært lav. Derfor er diskjusjoner om en ting tatt som flame mot annen, ikke bare argument for en ting uten at drite ut noet ant.

Så du mener hva Nvidia vil komme med er overhodet ikke interessant? Vel, deg om det. Mange syns det er interessant, og det gjør dem ikke til fanboys av den grunn.

Når det gjelder fanboy elementet og barnslig behov så brude du kanskje gå over postene du har kommet med i det siste.

Quote:

Den 2002-09-18 08:53, skrev Templar:

HEEHHEHEHE.. gutter.. Når det blir kontrollert at dem skal bruke DDR2 er det samme som at si at kortet kommer IKKE vor en 2003 og da snakker vi IKKE januar..!!

MHUAHAHA RADEON 9700 PRO RULZ!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-21 22:02, skrev Templar:

Jeg vet egentlig ikke hvad vi er ikke enig om eller uening. Jeg tror at min analyse har noet bak seg.

Skal man tro Anandtech så har det ikke det.

"What's important to note is that the target manufacturing process is decided upon at the very start of the design cycle based on estimates of where the foundry (the people that actually manufacture the chip - e.g. TSMC) will be at by the completion date. If this estimate is off, which was the case with NVIDIA's NV30 design, then the GPU will be inevitably delayed."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...