Peterpan73no Skrevet 2. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2006 er klar over at et godt portrett skal være tatt forfra, men jeg torre ikke å be ham flytte på seg. Helt ærlig så var jeg ganske nervøs da jeg tok dette bildet Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2006 Har null peil på slike ting Men jeg er alltid like imponert over fine undervannsbilder Flott bilde, og alltid gøy når man opplever slike stunder under vannet. Bor selv i Oslo og i Oslofjorden er du heldig om du ser noe i det hele tatt .) Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2006 Under vann så er det jo ikke stor å gjøre med omgivelsene, pussig nok... Så det er vel ikke egkelt å se ting som kunne vært gjort anderledes... Bildet er kanskje så bra som du kan få det, å bra er det også, skarpt, skarpe farger.. Man kunne klaget på at sjellene nede er utbrent pga blits, men det er en bagatell på slike bilder... Super knips, gratulerer... (har ingen erfaring fra undervannsfoto. Men dette ser bra ut, forholdene tatt i betraktning ) Lenke til kommentar
cmi Skrevet 2. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2006 Syns det var fint jeg, stort bilde Lenke til kommentar
miCro Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Bildet bærer preg av å være et dokumentasjonsbilde. Motivet er forsåvidt ganske spennende, men rent bildeteknisk er det ikke stort mer enn et ok uv-bilde. Kom deg nærmere! Apropo Steinbitt; tror du jeg var nærvøs når jeg knipset dette bilde? Lenke til kommentar
Peterpan73no Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Bildet bærer preg av å være et dokumentasjonsbilde. Motivet er forsåvidt ganske spennende, men rent bildeteknisk er det ikke stort mer enn et ok uv-bilde. Kom deg nærmere! Apropo Steinbitt; tror du jeg var nærvøs når jeg knipset dette bilde? 5695440[/snapback] wow!! Det var et kjempestilig bilde! Det er et sånt nivå jeg håper på å være i nærheten av en dag Lenke til kommentar
miCro Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Takk for det. Ta gjerne en titt på Foto.no profilen min om du vil se flere bilder jeg har tatt under vann. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Takk for det. Ta gjerne en titt på Foto.no profilen min om du vil se flere bilder jeg har tatt under vann. 5696049[/snapback] Totalt OT, men synes jeg kjente igjen bildet til miCro......... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Flott bilde, men en del kromatisk aberrasjon, men jeg skjønner, dette kan ikke være lett under vann, og jeg syntes dette bildet var bra, flotte farger og kul fisk Bra, stå på Lenke til kommentar
cmi Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Hva med og fått bilde mindre, så man hadde fått et hel hets inntrykk?? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 4. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Å ta bilder under vann medfører en del utfordringer i forhold til på land. Lyset er nok den største. Det er et greit bilde med bra skarphet og fine farger. Er litt usikker på hva du har brukt av blitz her. Har du en innebygd blitz og brukt en slave eller dykkelykt i tillegg? Ser ut som om blitzen har bommet litt og treffer i forkant av motivet. Ikke uvanlig dersom du har brukt en slave eller ekstern blitz. Under vann ser alt ut til å være 25% nærmere enn det er, så hvis du sikter der du tror motivet er vil blitzen lyse opp foran motivet. Fisken er lenger unna enn du tror. Har du brukt en intern blitz, bommer den. En eller flere av disse tingene gjør at bildet i forkant blir utbrent. Uansett må du nærmere. Fisker er ikke farlige. Har flere bilder av hai hvor jeg har vært så nærme at jeg kunne tatt på den. Ville også passet på at tangen ikke var foran fisken og at du hadde fått med hele kjeften. Dykke er moro, dykke med kamera er enda bedre. Selv de beste uv-fotografer kommer opp med kun noen få brukbare bilder. Fordelen med digitalkamera er jo at nå kan man ta så mange bilder man vil på et dykk. Dersom du ønsker å bli en dyktig uv-fotograf er det nok bare trening og tålmodighet som gjelder........... EDIT: Ta en titt på Espen Rekdal sine sider som er en av de aller beste........... Endret 4. mars 2006 av dhjerp Lenke til kommentar
miCro Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Takk for det. Ta gjerne en titt på Foto.no profilen min om du vil se flere bilder jeg har tatt under vann. 5696049[/snapback] Totalt OT, men synes jeg kjente igjen bildet til miCro......... 5696336[/snapback] Var det ikke deg jeg dykket hos på Gran Canaria? Nicket ditt virket kjent. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Takk for det. Ta gjerne en titt på Foto.no profilen min om du vil se flere bilder jeg har tatt under vann. 5696049[/snapback] Totalt OT, men synes jeg kjente igjen bildet til miCro......... 5696336[/snapback] Var det ikke deg jeg dykket hos på Gran Canaria? Nicket ditt virket kjent. 5709114[/snapback] Samme nick, samme mann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå