Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com trådløst mellom to hus

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å kjøpe meg det trådløse aksess-punktet til 3com som de selger på komplett.no for ca. 1700,-

Det står at den har en rekkevidde på 100 m. Det er mellom 60 og 70 meter fra aksesspunkt til pc i det andre huset. Det er ikke direkte fri sikt, kanskje noen få busker, litt knoller og et par vegger signalet må igjennom. Kan signalet takle dette ?

Noen som har erfaringer med dette aksesspunktet og hvilke trådløse pci-kort som fungerer bra med den ?

[ Denne Melding var redigert av: Fjellsboe på 2002-09-21 04:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Busker er ikke bra for signalet, det blir dempet kraftig. Veggproblemet kan du sikkert løse ved å plassere enhetene slik at det blir tynnest mulig vegg / vindu signalet må gå gjennom.

Jeg ville kjøpt Orinoco/Lucent utstyr pga at det er kjent for rekkevidden, men jeg tror 3com har ca. like bra rekkevidde. På Orinoco/Lucent kan man ha eksterne antenner, noe som gjør at 100-200m går lett... 10km går også, så lenge du har råd til de dyre antenne som kreves for distanser på flere km.

Du kan jo kjøpe utstyret og returnere det hvis du ikke får brukt det. Da taper du porto på 200-250kr mener jeg.

Edit: Hva med å plassere enhetene på loftet e.l. for å få fri sikt (hvis det er mulig). For uten fri sikt snakker vi om elendig connection og lav rekkevidde.

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-09-21 05:20 ]

Lenke til kommentar

uhm ... leser du alle postene hans - så ser du at nesten det eneste han nevner er firmanavnet sitt ...

Dessuten syntes jeg at jeg tok det ganske bra - egentlig bryr jeg meg vel heller ikke - men tenkte det kunne være greit å si fra ettersom mange har gjort samme nummeret før - og det er rene døden for det firmaet det gjelder (tenker bl.a på Netconnection)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 15:12, skrev PIIIpower:

De kom med endel "jeg veit om en butikk som selger bla bla til en pra pris, bra service også" søk etter splittet personlighet der skal du finne en tråd om emnet...

NC klarer seg vel bra nå omdagen....

I see! Artig å lese i grunnen :smile:

Skal også legge på signatur fra nå av. Håper jeg kan hjelpe noen med kunnskapene mine om trådløst nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...