Haaheim Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Lurer på å få tilsendt en laptop fra storbritania....må jeg betale toll hvis varen blir sendt fra privatperson til privatperson? Hvis ja, hvor mye kan de kreve? (sorry hvis topicen er i feil forum) Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Toll er ikke så aktuelt, men Moms på 25% er jo mer aktuelt da Pluss diverse avgifter til transportør osv Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Toll kommer det uansett ikke på dataprodukter. Mest sannsynlig så måtte du komme til å betale .mva som pr. i dag ligger på 25%. + gebyr. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Men hva regnes det 25% av? De vet jo ikke hva jeg har kjøpt varen for ...er det noen store gebyrer? Takker for svar! Endret 2. mars 2006 av -Codeman Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Varens verdi. Det skal stå opplyst på pakken, eller pakkens papirer. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Varens verdi. Det skal stå opplyst på pakken, eller pakkens papirer. 5690195[/snapback] Går det ikke an å lyve med ca 10 000 da :!: Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Varens verdi. Det skal stå opplyst på pakken, eller pakkens papirer. 5690195[/snapback] Går det ikke an å lyve med ca 10 000 da :!: 5690217[/snapback] Du kan jo prøve, men hvis de åpner pakken, ser de fort at den ikke er verdt f. eks.800,- Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Varens verdi. Det skal stå opplyst på pakken, eller pakkens papirer. 5690195[/snapback] Det regnes mva av både varens verdi og transportverdi. I tillegg kommer behandlingsgebyr fra transportør. For å komme unna dette må du selv oppdrive transportnummer og melde dette til tollvesenet. Da vil du fortolle varen selv og du onngår utgifter fra transportfirmaet. Det er som regel snakk om noen hundre kroner spart. RTP Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Hvis den sendes med Posten, så du alltids lyve å sende den som gave med verdi 800 Kr eller noe sånt og håpe at det går, eller så blir pakken sjekket og du må betale straffetoll+++++ Hvis du ikke skriver noen verdi så tar vel Posten og beregner en ca verdi av varen og så beregner moms ut i fra dette... Så den sikreste måten er vel å dra å hente laptopen selv Endret 2. mars 2006 av tintin77 Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Så den sikreste måten er vel å dra å hente laptopen selv Ja, eg får heller gjøre det.. Takker for alle svarene! Endret 2. mars 2006 av -Codeman Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg skal til Dublin på mandag Skal jeg hente den for deg Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Alternativet er å hente den på et postkontor i Sverige. Vet at avgiftsgrensen i Sverige er langt høyere enn de 1000,- som det er i Norge på gaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå