Gå til innhold

Hjelp! Eg blir gal av viftelyden til XBOX360!

balder

Anbefalte innlegg

Me er i 2006 og ikkje år 2000, men det er typisk av Microsoft å legge eit produkt ut på markedet utan at det er heilt ferdig. Så går det 1 år så kommer det ein forbedring. Hastverkarbeid! Slik støy må da gå ann å gjera bedre. Høyrer som ein liten støvsugar som er inne i skapet! Får håpe at Sony bruker litt bedre tid før dei hiver PS3 ut  på markedet. Eg venter heller nokon mnd for å få eit perfekt produkt enn å kjøpe eit nytt halv fabrikat produkt.

5810860[/snapback]

Ikke la skuffelsen rive av deg nesa da.. Å tro at de kommer med et feilfritt å perfekt produkt går ikke i disse dager. PS3 kommer nok til å komme med feil den og. Med enda kraftigere prosessor så kommer den til å trenge mer kjøling så pr. dags dato tror jeg viftestøyen vil bli høyere enn x360. Men MS er klar over at den bråker og de fremtidlige versjonene kommer til å være mye fokus på støyredusering, noe de allerede har tatt tak i.

Og ingen har hørt en Blue ray spiller lese en disk enda så må nok vente å se før du kommer med at Sony er feilfrie og perfekte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg håper bare utviklerene tar i bruk Hardisken som ett mellomlager,slik at vi slipper å høre på dvd`en spinne villmann heile tida. Ellers er vel viftenebråken akseptabelt,men som sagt 100 ganger før er dette subjektivt.

5811028[/snapback]

Ja, så kan de ta bruke enda mer av den sårt trengte harddiskplassen. En helt clean install av Xbox gir deg 13GB av 20GB. Og så skal de sette av 4GB til?

Lenke til kommentar
Eg håper bare utviklerene tar i bruk Hardisken som ett mellomlager,slik at vi slipper å høre på dvd`en spinne villmann heile tida. Ellers er vel viftenebråken akseptabelt,men som sagt 100 ganger før er dette subjektivt.

5811028[/snapback]

Ja, så kan de ta bruke enda mer av den sårt trengte harddiskplassen. En helt clean install av Xbox gir deg 13GB av 20GB. Og så skal de sette av 4GB til?

5825945[/snapback]

Når man lagrer jo ikkje data på den over tid, men bruker det som midlertidig mellomlager når spillet kjører.... Men kan jo seff bli et problem for de uten/ med lite plass på HD`en. Men dersom MS kunne gitt ut en 80GB disc. etc til vesentlig lavere pris. pr GB, hadde ikkje dette vert noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Til alle som syns xbox 360 bråker mye så tror jeg at det har kommet en nyere "versjon" av 360.. (på lik linje med xb hadde v 1.0 , 1.1 1.2 osv). Vet noen noe om dette?

Alle som sier at xb360 ikke bråker særlig mye; prøv å start opp et xb360 spill som f.eks nfs mw, så vil dere merke at dette ikke er bare en bagatell! Når jeg spiller gammle spill så bråker den som sagt ikke.

Lenke til kommentar
Til alle som syns xbox 360 bråker mye så tror jeg at det har kommet en nyere "versjon" av 360.. (på lik linje med xb hadde v 1.0 , 1.1 1.2 osv). Vet noen noe om dette?

Alle som sier at xb360 ikke bråker særlig mye; prøv å start opp et xb360 spill som f.eks nfs mw, så vil dere merke at dette ikke er bare en bagatell! Når jeg spiller gammle spill så bråker den som sagt ikke.

5827155[/snapback]

Det er kommet en ny med en annen cd-rom ja (Toshiba tror jeg.. hvis ikke det var Toshiba fra før av da :p)

Det er vanlig at konsoller kommer i med ny/forbedret hardware etter hvert, tror både xbox ps2 og gc finnes i forskjellige "versjoner"

Lenke til kommentar

Støyen varierer fra spill til spill på xbox 360. Selv syntes jeg ikke xbox 360en min støyet fordi jeg spilte xbox spill og Perfect dark zero på den. Men Call of duty 2 og Burnout revenge for xbox 360 sørger for at det suser en del mer enn original xbox og perfect dark zero gjorde.

Forklaringen jeg kan tenke meg til må være at xbox spillene gjør mer bruk av harddisken, og derfor så å si ikke lager lyd, Perfect Dark zero har enten mye bedre ladefunksjoner eller gjør også bruk av harddisken.

Men med normal tvlyd så hører jeg ikke spinningen fra dvdspilleren når jeg spiller call of duty 2 og burnout heller.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått, skyldes mesteparten av støyen fra Xbox 360 DVD-spilleren i konsollen, og jeg regner jo med at støyen skyldes at DVD-spilleren spinner platen i en ganske høy hastighet.

Hvorfor kan de i såfall ikke bare gi brukeren muligheten til å justere ned hastigheten til et valgfritt nivå? Da får man jo muligheten til å få en mer stillegående opplevelse, men på bekostning av at spillene bruker lenger tid på å laste data fra platene selvsagt.

Lenke til kommentar
JEg digger ikke akkurat støyen, men har lagt merke til at når jeg spiller av gamle xbox spill på 360, så bråker den nesten ikke. Noen som har en forklaring på dette

5836857[/snapback]

Fordi Xbox spill spinnes i en langt lavere hastighet, 4x tror jeg det er.

Som på Xbox 1. 360 spill spinnes derimot i 16x hastighet som er grunnen til det helvetes bråket.

Så vidt jeg har forstått, skyldes mesteparten av støyen fra Xbox 360 DVD-spilleren i konsollen, og jeg regner jo med at støyen skyldes at DVD-spilleren spinner platen i en ganske høy hastighet.

Riktig.

Hvorfor kan de i såfall ikke bare gi brukeren muligheten til å justere ned hastigheten til et valgfritt nivå? Da får man jo muligheten til å få en mer stillegående opplevelse, men på bekostning av at spillene bruker lenger tid på å laste data fra platene selvsagt.

Det ville bare ført til mer forviklinger blant brukerne. Noen setter den f.eks på 4x spinning og spillene tar da f.eks et minutt å lade brettene osv. Ikke særlig god reklame det akkurat.

Hadde de derimot gått for HD-DVD ville den vært langt stillere for da ville 2-4x hastighet på den vært det samme som 16x med DVD ca.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Me er i 2006 og ikkje år 2000, men det er typisk av Microsoft å legge eit produkt ut på markedet utan at det er heilt ferdig. Så går det 1 år så kommer det ein forbedring.

5810860[/snapback]

Dette er vanlig praksis hos konsollprodusentene... Hva tror du ps2 slim var...?

5811195[/snapback]

ps2 slim var noe overaskende. 70 % mindre. ikke noe vifte og innebygget online adapter

Lenke til kommentar
Me er i 2006 og ikkje år 2000, men det er typisk av Microsoft å legge eit produkt ut på markedet utan at det er heilt ferdig. Så går det 1 år så kommer det ein forbedring.

5810860[/snapback]

5811195[/snapback]

ps2 slim var noe overaskende. 70 % mindre. ikke noe vifte og innebygget online adapter

5852047[/snapback]

Som kom kor mange år etter lansring? :wee:

Forøvrig en IMPONERENDE forbedring, skule absolutt ikkje hatt noe i mot å hatt en Slim stående.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

No er eg drittleid av heile XBOX360. Er det nokon som vil kjøpe den? Gi meg eit bud! Over kr. 3000,- Lite brukt!

5810860[/snapback]

5811195[/snapback]

5852047[/snapback]

Som kom kor mange år etter lansring? :wee:

Forøvrig en IMPONERENDE forbedring, skule absolutt ikkje hatt noe i mot å hatt en Slim stående.

5852074[/snapback]

Lenke til kommentar
Eg er familiefar så eg får bare spele om natten. Så dette går ikkje! Eg har høyrt Microsoft skal ordne dette med viftelyden i framtida. Er det nokon som veit om dette er sant?

5690011[/snapback]

Er også familiefar, men spiller på dagen også, og da fortrinnsvis ikke-voldelige spill. Om natten/kvelden bruker jeg Creative HQ-2300D 5.1 dolby digital Headset. Disse funker som pokker. Jeg skrur ned lyden på tv og nyter 5.1-lyd rett i øret og plager ingen. Støyen er seff borte, men den irriterer meg også avogtil når jeg ikke har høyt volum uten klokker. Men jeg tror det bare er meg, sambo og sønn sier ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...