Gå til innhold

Hjelp! Eg blir gal av viftelyden til XBOX360!

balder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det nokon som er irritert over denne viftelyden til XBOX360 når ein speler? Er det noko feil med min XBOX360?

Ellers er XBOX 360 j..... bra!!

5689961[/snapback]

Bare å skru volumet (lyden på TV`n altså :tease: ) litt høyere enn det du har så merker du det ikke :)

5689988[/snapback]

Eg er familiefar så eg får bare spele om natten. Så dette går ikkje! Eg har høyrt Microsoft skal ordne dette med viftelyden i framtida. Er det nokon som veit om dette er sant?

Lenke til kommentar

Det er ikke vifta som bråker, men DVD'en som spinner.

Hvis det er vifta så er det noe galt. Men jeg er også irritert, men det er DVD'en.

Var samme problem med PS2 når den kom, husker jeg kjøpte den dagen den kom ut og kjøpte fifa. De første spilla var fortsatt på CD, og CD-romen på ps2 er 24x hvis jeg husker riktig. Den bråkte som F. Men det ble roligere med dvd etterhvert siden den var 4/5x. 360 har en 12x og de bråker. Siden den leser disken hele tiden.

Lenke til kommentar

Det er ikke vifta som bråker, men DVD'en som spinner.

Hvis det er vifta så er det noe galt. Men jeg er også irritert, men det er DVD'en.

Var samme problem med PS2 når den kom, husker jeg kjøpte den dagen den kom ut og kjøpte fifa. De første spilla var fortsatt på CD, og CD-romen på ps2 er 24x hvis jeg husker riktig. Den bråkte som F. Men det ble roligere med dvd etterhvert siden den var 4/5x. 360 har en 12x og de bråker. Siden den leser disken hele tiden.

5690057[/snapback]

[/quote

Jepp det er DVD'en. Så da er det vell ingen håp at det kommer noko betre`?

Lenke til kommentar

Nei, det vil ikke bli bedre. Og det fordi DVD platene som spillene er på vil alltid måtte spinne i den store hastigheten. Derfor vil støyen også alltid være der.

Jeg leverte min tilbake pga dette og kommer aldri til å kjøpe 360 igjen. Støyen er helt sjokkerende. Og disse folkene som alltid sier "skru opp lyden", skjønner dere ikke at det ikke er aktuelt for alle ? Ikke alle som kan og ikke alle som vil spille med så jævlig høy lyd fra TV/lydanlegg.

Tror dere forresten mange vill godtatt at deres DVD spiller, eller CD spiller bråkte så intenst at man måtte ha lyd på full guffe for å overdøve spilleren ?

Jeg gikk forsåvidt fra å være Xbox "fanboy" til 360 "hater" på 1 dag. Alltid foretrukket Xbox over PS2, kjøpte 360 da butikkene åpnet på lanserings dagen. Fikk sjokk over det helvetes bråket, leverte tilbake maskinen neste dag.

Lenke til kommentar
Er det nokon som er irritert over denne viftelyden til XBOX360 når ein speler? Er det noko feil med min XBOX360?

Ellers er XBOX 360 j..... bra!!

5689961[/snapback]

Min xbox360 hører man nesten ikke engang! selv når jeg spiller..

Flere kamerater som har vært på besøk hos meg som selv har xbox360,

Ble sjokkert av du så vitt kunne høre xboxen(selv med Volumen helt skrudd av),så jeg lurer på om det kan være noe galt med den.

Men jeg har aldri hatt noen problemmer med den.

Og jeg har sikkert brukt den i over 40timer alt :cool:

Lenke til kommentar
Nei, det vil ikke bli bedre. Og det fordi DVD platene som spillene er på vil alltid måtte spinne i den store hastigheten. Derfor vil støyen også alltid være der.

Jeg leverte min tilbake pga dette og kommer aldri til å kjøpe 360 igjen. Støyen er helt sjokkerende. Og disse folkene som alltid sier "skru opp lyden", skjønner dere ikke at det ikke er aktuelt for alle ? Ikke alle som kan og ikke alle som vil spille med så jævlig høy lyd fra TV/lydanlegg.

Tror dere forresten mange vill godtatt at deres DVD spiller, eller CD spiller bråkte så intenst at man måtte ha lyd på full guffe for å overdøve spilleren ?

Jeg gikk forsåvidt fra å være Xbox "fanboy" til 360 "hater" på 1 dag. Alltid foretrukket Xbox over PS2, kjøpte 360 da butikkene åpnet på lanserings dagen. Fikk sjokk over det helvetes bråket, leverte tilbake maskinen neste dag.

5691540[/snapback]

trenger ikke særlig høy lyd for å overdøye dvd rom "støyen" og ikke alle spill "bråker" så mye som andre, og vist du spilte et spill med så lav lyd at du hørte MYE bråk, så ja, flott du leverte den tilbake, hva er vitsen med å spille uten lyd

og ved dvd bruk, alså filmer "bråker" den mye mindre, og vist du fortsatt kaller det intenst, så har du en alt for følsom hørsel

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg synes folk syter usedvanlig mye om den "støyen", jeg hører ingenting.

Du hører kun den Støyen, fordi du konsentrer deg om å høre den. viss du slutter, og sitter deg ned for å spille spillet, så forsvinner den i bakgrunnen.

Du kan jo også spille med Hodetelefoner (headset) viss du ikke kan skru opp lyden, tviler mye på at det er gøy å spille med "surround" uten høy lyd uansett.

Jeg synes folk burde slutte å Klage, du kan jo sette Xboxen lenger vekk, eller rett under TV'n din.

Slutt å syt, litt viftesusing har da aldri skada noen :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg lurer rett og slett på når folk kommer til å slutte å mase om dette.

Løsningen for folk som ikke takler lyden er enkel : Lever tilbake produktet der hvor dere kjøpte det, og holdt kjeft. Alle vet at det finnes folk som er misfornøyde med X360, og det hadde vært mye bedre om ikke samtlige av de misfornøyde var oppmerksomhetssøkende idioter.

Lenke til kommentar

Løsningen for folk som ikke takler lyden er enkel : Lever tilbake produktet der hvor dere kjøpte det, og holdt kjeft. Alle vet at det finnes folk som er misfornøyde med X360, og det hadde vært mye bedre om ikke samtlige av de misfornøyde var oppmerksomhetssøkende idioter.

5692279[/snapback]

Folk slutter kanskje å mase om det når MS fikser problemet. Folk maser om det fordi de ser på det som et irriterende problem, ikke for at de er oppmerksomhetssøkende idioter. Å si noe slik er rett og slett bare patetisk. Men er man "fanboy" så er man vel blind for eventuelle problemer konsollen måtte ha...

Folk klager ikke uten grunn.

Endret av Toa
Lenke til kommentar

Xbox 360 med harddisk burde jo hatt muligheten til å automatisk kopiere alt innholdet fra DVDen inn på harddisken når man spiller, slik at konsollen kun sjekker om original plate står i for at spillet skal starte. Da kunne man unngått hele dette støyproblemet.

Godt mulig modellen med harddisk fungerer på denne måten alt, for alt jeg vet, jeg har ikke Xbox 360 selv (jeg vurderer å vente på Playstation 3).

Lenke til kommentar

Jeg tror bare vi må bli enige om en par, tre, fire.. ting her.

1. De forskjellige 360'ene rundt om høyst sannsynlig bråker forskjellig levert fra fabrikk - noen bråker mere enn andre.

2. Folk har plassert sine 360'er forskjellig. I noen tilfeller vil det skjerme for bråket, f.eks i en hylle under TV'n eller et stykke unna - og gi inntrykk av at konsollen gir mindre støy. Andre har den på en hylle i øreniva ikke så langt fra seg - det bråker mere.

3. Omgivelsene og tidspunktene man spiller på og i er så forskjellig. Noen har lyder fra andre ting i huset, være seg familiemedlemmer eller kjøkkenmaskiner, som blander seg med lyden fra 360'n og gjør den mere anonym. Andre, som nevnt over pga familie osv.., har kun tid sent på kvelden/natta - mangel på "ambient sounds" gjør at lyden fra 360'n blir mere påtagende.

4. Lydene fra spillene er forskjellige, plata spinner mere på PGR3 f.eks. enn i PDZ. Da bråker det mere. Og vi spiller med forskjellig lydnivå på TV'n/annlegget. Et mere "stille" spill slipper igjennom mere bråk fra 360'n enn heftige artelleriangrep i CoD2

5. Vi er så jævla forskjellige alle sammen i oppfattelsen av hva som er problematisk lydnivå fra konsollen. Fedorov f.eks. syntes det var så problemtatisk at han leverte tilbake hele jævla konsollen tross han var såpass interessert i den at han skaffet seg den på launch day. Jeg derimot greier av en eller annen grunn stenge lyden fra den ute. Den bråker når jeg går inn og skrur den på og lytter for å bedømme hvor mye den egentlig bråker. Men når jeg spiller legger jeg faktisk ikke merke til det. Men jeg kan jo ikke objektivt si at den ikke bråker i hele tatt.

Detta kan vi diskutere til krampa tar oss, men med tanke på det jeg skrev over og sikkert en del andre faktorer og, så blir vi ALDRI enige alle sammen. Dette har ikke så mye med FanBoyz og gjøre tror jeg.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

5692279[/snapback]

Folk slutter kanskje å mase om det når MS fikser problemet. Folk maser om det fordi de ser på det som et irriterende problem, ikke for at de er oppmerksomhetssøkende idioter. Å si noe slik er rett og slett bare patetisk. Men er man "fanboy" så er man vel blind for eventuelle problemer konsollen måtte ha...

5692394[/snapback]

Jeg er fullt klar over at konsollen gir fra seg noe lyd, men jeg velger å beholde den da produktet etter min mening har andre kvaliteter som gjør "torturen" verdt det. Folk som ikke takler det, kan i steden for å skape et utall ukonstruktive tråder på dette forumet, levere tilbake/ selge produktet for å unngå torturen.

Jeg ser overhodet ikke vitsen i å mase videre om dette da det er et kjent problem for mange innehavere av X360.

"Fanboy" diskusjoner/beskyldniger ber jeg deg stappe så langt inn dit solen ikke skinner at du aldri får fatt i dem igjen.

PS : Jeg er som vanlig 100% enig med Dr.Peedee :yes:

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Me er i 2006 og ikkje år 2000, men det er typisk av Microsoft å legge eit produkt ut på markedet utan at det er heilt ferdig. Så går det 1 år så kommer det ein forbedring. Hastverkarbeid! Slik støy må da gå ann å gjera bedre. Høyrer som ein liten støvsugar som er inne i skapet! Får håpe at Sony bruker litt bedre tid før dei hiver PS3 ut på markedet. Eg venter heller nokon mnd for å få eit perfekt produkt enn å kjøpe eit nytt halv fabrikat produkt.

5692279[/snapback]

5692394[/snapback]

Jeg er fullt klar over at konsollen gir fra seg noe lyd, men jeg velger å beholde den da produktet etter min mening har andre kvaliteter som gjør "torturen" verdt det. Folk som ikke takler det, kan i steden for å skape et utall ukonstruktive tråder på dette forumet, levere tilbake/ selge produktet for å unngå torturen.

Jeg ser overhodet ikke vitsen i å mase videre om dette da det er et kjent problem for mange innehavere av X360.

"Fanboy" diskusjoner/beskyldniger ber jeg deg stappe så langt inn dit solen ikke skinner at du aldri får fatt i dem igjen.

PS : Jeg er som vanlig 100% enig med Dr.Peedee :yes:

5692869[/snapback]

Lenke til kommentar

Eg håper bare utviklerene tar i bruk Hardisken som ett mellomlager,slik at vi slipper å høre på dvd`en spinne villmann heile tida. Ellers er vel viftenebråken akseptabelt,men som sagt 100 ganger før er dette subjektivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Me er i 2006 og ikkje år 2000, men det er typisk av Microsoft å legge eit produkt ut på markedet utan at det er heilt ferdig. Så går det 1 år så kommer det ein forbedring.

5810860[/snapback]

Dette er vanlig praksis hos konsollprodusentene... Hva tror du ps2 slim var...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...