Whoracle Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Akkurat bygd sammen en htpc av følgende komponenter: * DFI Lanparty UT nF4-D nForce4 * AMD Athlon 64 3700+ san diego * OCZ ram 1024 * Powercolor X1800XL * SilenX 320W PSU * Et printerkort * Nec 3550 * Samsung spinpoint 250G * 3 SilentX vifter, og Zalman fatal1ty kjøler på gfx kortet * Logitech MX 1000 og BTC trådløst tastatur Problemet er at ved oppstart så får jeg ikke no bilde, prøvd både s-video, vga og dvi/hdmi.. det blir bare sort, noen ganger ser jeg masse hvite artifakter også.. det er noen ganger. På hovedkortet så lyser den siste av de 4 system condition lysene rødt! Dvs at det er et problem med grafikk kortet? Hva kan jeg gjøre? hjeeelp.. Lenke til kommentar
bramat Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei, hadde en del prob. i starten med dette kortet selv, ville ikke boote osv. Husker ikkje helt hvilken av lampene som lyste, men prøvde alle mulige ram kombinasjoner og da kom det til slutt.. Prøv å start opp med kun en rambrikke i systemet, og prøv alle ram slottene. Ett annet tips er å kun ha de aller nødvendigste komponentene i under første oppstart, ett annet er å sjekke at alle strømkabler er tilkoblet og skikkelig på plass. Fort gjort og overse noe. Lykke til. Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 takk for innspill, men tror ikke det er ram'n som er problemet, nå er det kun den siste lampa som lyser og det er vel gfx er det ikke? men skal prøve ut det med ram'n, andre forslag? Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 jo det var ram'n! bytta fra de gule slottene til orange og da dukket det opp noe på skjermen! :!: toppers bramat, uten ditt tips hadde jeg slitt hardt og lenge... Lenke til kommentar
bramat Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hehe..Bare Hyggelig Håper du blir førnøyd med kortet, finnes mange bra custom bioser der ute. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå