Bjørn Andreas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei. jeg har en AMD X2 3800+ på et Abit KN8 SLI hovedkort.. problemet er at jeg ikke får Cool 'n' quite til å virke..... kan noen gi meg en forklaring på hva som trengs får at den skal fungere som den skal? vil ha en støyfri pc når jeg driver i windows.. derfor vil jeg har cool 'n' quite Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kunne du spesifiere problemet litt nøyere? Vet at du ikke får til cool n' quite til å virke. Men hva har du prøvd å gjøre? Har du bare vært på skrivebord, egenskaper -> strøm? Eller BIOS.. Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Om du søker litt her på hw.no finner du en guide om hvordan man setter opp cool n quiet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Aktiver i bios, installer driver, sett windows til "minimal strømstyring" i egenskaper for skjerm>skjermsparer>strøm Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 jeg ser at den ikke virker ved att cpu hastigheten holder seg på 2ghz hele tiden... med cool n quite skal den klokke seg ned når den ikke brukes.. noe som ikke skjer Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Innstallere driver fra www.amd.com Aktivere CnQ i BIOS Sett Windows til minimal strømstyring Kan du bekrefte at du har gjort alle disse tingene, så kan vi begynne å hjelpe deg. Nyttesløst å bare si at det ikke virker når du ikke sier hva du har gjort. Last like så godt ned CPU-Z også, så du kan kontrollere hastigheten. PS! CnQ gjør ingenting med støyen overhode, det eneste CnQ gjør er å skru ned CPU-hastighet når det ikke trengs, som du selv sier. Eventuell viftejustering må du selv gjøre i BIOS, eller ved manuell viftekontroll. Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har gjort alle de forestående tingen du har skrivd opp, det som er rart er att cool'n'quite virka før... men hvis det ikke gjør noe med støyen ser jeg ingen vits i å enable cool'n'quite... så beklager brydderiet.. min feil får vel satse på en ny stillegående CPU kjøler i stedet.. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har gjort alle de forestående tingen du har skrivd opp, det som er rart er att cool'n'quite virka før... men hvis det ikke gjør noe med støyen ser jeg ingen vits i å enable cool'n'quite... så beklager brydderiet.. min feil får vel satse på en ny stillegående CPU kjøler i stedet.. 5690912[/snapback] Man sparer en del strøm på å ha Cool&Quite å da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Merker nesten ikke temp forskjell på C&Q, bare tull syns jeg. Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Merker nesten ikke temp forskjell på C&Q, bare tull syns jeg. 5692389[/snapback] Min gikk fra 30 til 25 idle Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Merker nesten ikke temp forskjell på C&Q, bare tull syns jeg. 5692389[/snapback] Nei, det er ikke bare tull. Når fremvensen settes ned fra 2GHz+ til 1GHz så sparer du endel effekt. Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 hvordan blir CnQ hvis du klokker? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg har gjort alle de forestående tingen du har skrivd opp, det som er rart er att cool'n'quite virka før... men hvis det ikke gjør noe med støyen ser jeg ingen vits i å enable cool'n'quite... så beklager brydderiet.. min feil får vel satse på en ny stillegående CPU kjøler i stedet.. 5690912[/snapback] Først to ting; mulig du kan sette ned hastigheten for vifta (i BIOS), eller maskinen er full av trojaner/worms/malware som stresser CPUèn hele tiden... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Merker nesten ikke temp forskjell på C&Q, bare tull syns jeg. 5692389[/snapback] Nei, det er ikke bare tull. Når fremvensen settes ned fra 2GHz+ til 1GHz så sparer du endel effekt. 5693656[/snapback] Hos meg er forskjellen på temp som dag og natt med og uten C'n'Q. Bruker Zalman 7000B-Cu kjøler. Til trådstarter: HW.no's guide om aktivering av C'n'Q finner du her. På noen hovedkort vil C'n'Q kun fungere dersom du har èn minnebrikke installert. Har du 2 eller flere vil C'n'Q slå av seg selv. Dette gjelder bl.a et par EpoX-kort (sleit med dette før jeg fikk meg Asus). Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hos meg var forskjellen 2-3 grader, dessuten er det totalt uaktuelt med overklokket CPU. Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 jeg gjorde hele prosessen etter guide på hw.no en gang til.. og nå virker det .. veit ikke hva som var feil jeg.. men det er i orden nå hvertfall... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Merker du no særlig forskjell? Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 ehm.. nei.. egentlig ikke ligger på rundt 20grader idle.. og 2000rpm.. det vil si at det bråker like mye Hva er egentlig vitsen med Cool 'n' quite? =).. spare strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå