Schnickaschnicka Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 En kamerat av meg har hatt problemer med å innstalere XP på harddiskene sine. På den første fikk han denne meldingen: Kan ikke lese CDen du har puttet i eller så er XP-cden ugyldig. og når vi prøvde på en annen harddisk han hadde kom den samme meldingen. Han har gyldig XP cd uten en eneste ripe og cdrommet min fungerer fint. hva kan være feil da?? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Det kan hende XP CDen er dårlig selv om du ikke klarer å se noe skade. Prøv å lage et Image av platen med et brenneprogram. Da vil du få vite om platen er lesbar. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 hvordan lager jeg et image av platen i et brenneprogam? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvilket brenneprogram har du? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) har nero burning room 6, men det er veldig rart at det ikke funker fordi jeg formaterte for ikke lenge siden. Og siden det har den bare stått i coveret sitt på hylla. Hva kan ha skjedd? har prøvd med en annens cd og, den samme meldinga kom. Endret 2. mars 2006 av mbarone Lenke til kommentar
valentino Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Legg plata i brenneren åpne nero fra verktøylinjen velger du brenner og finner noe slikt som "lag image" eller "kopier plate". Når du kopierer plate lager den image av platen først, og ber deretter om en blank plate. Du kan avbryte prosessen der slik at du slipper å brenne imaget. Jeg tror det finnes programmer som sjekker cd plater også uten at jeg kommer på noen akkurat nå. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 ja og hvis den klarer å lage image så skal platen være fin? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ja. da ligger mest sansynlig problemet et annet sted. Kanskje vurdere å prøve en anned cd-rom på maskina som skal installeres på. Prøve andre ram brikker. Det er bare å feilsøke og prøve seg litt frem så pleier ting å løse seg. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 jeg prøvde det på min egen pc så dro jeg til en kamerat med harddisken, som har helt ny pc og det gikk ikke der heller. Skal prøve det med image imorra så da får vi se da. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Har sett lignende feil på maskiner som har minnefeil. Prøv med noen andre minnebrikker, eller bytt på brikkene dersom du har flere i maskinen. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 kan prøve et, men vet i alle fall at det ikke er harddiksen det er noe galt med fordi jeg koblet den til som slave og da funket den fint. kom opp og alt ting. så harddisken er det ikkeno galt med i alle fall. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) nå har jeg prøvd å lage et image og det går helt fint. Ringte til Digital impuls og de sa det måtte være minnefeil. Men har prøvd å innstalere på flere pcer (har tatt med meg harddisken til kamerater). Og den samme meldinga kommer hos dem. Hvordan kan det være feil med minnet mitt og 3 kameraters ? når pcene dems funker helt fint i alle spill og diverse? Harddisken min er det ikkeno galt med. La den til som lsave og da funka den helt fint. hva kan jeg gjøre for å få innsaltert xP? Endret 3. mars 2006 av mbarone Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Prøv å sett harddisken til Cable Select istedet for master/slave. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 hvordan gjør jeg dette, det er ikke noe som heter det. Jeg har kun DS (master), CS ENABLED, OG CAP LIMIT. Eneste som står bakpå som jeg kan velge Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 hvordan gjør jeg dette, det er ikke noe som heter det. Jeg har kun DS (master), CS ENABLED, OG CAP LIMIT. Eneste som står bakpå som jeg kan velge 5694621[/snapback] .......det er ikke noe som heter det....... Hva CS ANABLED står for ? ( cable select) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå