Gå til innhold

Vista, skjerm og skjermkort?

Anbefalte innlegg

Kremt, joda IE 7 finnes i betaversjon til XP, men foreløpig bare til engelskspråklig XP.

sablabra;

Har kun testet med Civ 4, Battle of the Bulge og Black&White 2, funker minst like bra som under XP. Kjører selv med ATI Radeon 9600XT og det funker helt greit, får kjørt Aero Glass 3D uten problemer. Har testet både 32 og 64 bits versjoner da jeg har en Athlon64 3200+, men må innrømme at jeg ikke merker den store forskjellen, men tror nok det vil endre seg ettersom spill og programmer etterhvert støtter 64bits bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kremt, joda IE 7 finnes i betaversjon til XP, men foreløpig bare til engelskspråklig XP.

sablabra;

Har kun testet med Civ 4, Battle of the Bulge og Black&White 2, funker minst like bra som under XP. Kjører selv med ATI Radeon 9600XT og det funker helt greit, får kjørt Aero Glass 3D uten problemer.  Har testet både 32 og 64 bits versjoner da jeg har en Athlon64 3200+, men må innrømme at jeg ikke merker den store forskjellen, men tror nok det vil endre seg ettersom spill og programmer etterhvert støtter 64bits bedre.

5696364[/snapback]

Jeg har bare dårlig erfaring med windows xp 64 bit, men kanskje det er forandret med vista? Vanligvis kjører jeg 2.6ghz helt stabilt, men med 64 bit ble det skikkelig ustabilt. Jeg vet ikke hvorfor men... Tror kanskje jeg prøver på 64 bit likevel hvis jeg skal prøve...

Lenke til kommentar
Ja hvorfor ikke, Vista er jo fortsatt bare på beta-stadiet så du kan jo ikke forvente full stabilitet, men det er moro å se hvordan ting vil bli.

Da vil jeg iallefall anbefale enten 5270 eller 5308.  :thumbup:

5696469[/snapback]

Nei, forventer ikke full stabilitet. Det var bare det at min 24/7 overklokk ble ustabil med win xp 64 bit. Men nå setter jeg igang og laster ned 5308 64 bit :dribble:

EDIT: Regner med at nyeste versjon er best? Og hvordan blir det med Lan driver feks? Jeg må jo ha internett...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Har testet på både Asus og 2 forskjellige MSI kort og Vista fant det innebygde nettverkskortet på alle 3, fungerer også på 3com kort. Så tror ikke det blir noe problem. Ellers så takler Vista XP drivere (64bits) på det meste av utstyr.  :thumbup:

5696511[/snapback]

Da er det vel bare å kjøre på da :D . Men det gikk voldsomt tregt, kommer til å ta tid...

Lenke til kommentar

Jeg var også en av de nyskjerrige som gjerne ville prøve ut vista. Og joda, når har jeg gjort det. Build 5308. Advarer mot å installere det. Ikke fordi dere vil få noen større problemer med selve installasjon, men det er nesten ubrukelig enda. De fleste ting fungerer jo, men husk på at det ikke er mange drivere o.l. som fins til vista. Selv får jeg ikke lyddrivere til å fungere og det er fortsatt utrolig mange bugs. Henger seg osv. Kjører på en relativt god og ny pc (amd 64 3500+, 2GB Ram, osvosv) så er nok ikke i hardwaren problemet ligger.

Selvsagt gøy å se hvordan Vista blir, men for å være helt ærlig hadde jeg ventet meg mer. Men stilrent og fint ser det ut.

Allikevel orket jeg ikke holde på lenge i vista, og gikk fort tilbake til gode gamle xp (sry til dere linux-frelste ;P).

Beta-versjonen er hvertfall ikke noe å satse på framfor xp, men morro å se er det jo selvsagt.

Lenke til kommentar

Joda Moonscape har mye rett, men som sagt - det er fortsatt beta og jeg selv bruker det iallefall bare i testøyemed. Har dobbelboot med XP og Vista, ser ingen grunn til å kaste XP overbord til fordel for en betaversjon. Men når det er sagt holder jeg på at det er gøy å jobbe med og absolutt et steg i riktig retning (sett bort fra en del ustabilitet). Og visuelt er det nydelig - men krevende. :dribble:

Lenke til kommentar

det kan vo være litt forstålig egentlig. men syns det er dårlig at itegreringen til XP ikke er bedre fra microsoft sin side. men jeg holder på min opera som også er sikker og bare tar 1/4 av plassen. IE7 (ca20Mb) Opera (ca4Mb)

Lenke til kommentar

Har testet Vista selv, og det virket helt ok for å være en beta utgave. Veldig pent å se på, men ganske tregt på en måte. men slik skal en beta være ;) Men det er slik som det sies, drivere er nada, det fant skjermkortet og nettverkskortet, men den taklet ikke mine USB dingser i det hele tatt, jeg måtte få en overgang for musa fra USB -> PS2 for å få liv i den.

Ellers så var jeg så utrolig smart å installerte den på en disk som jeg ikke kunne formatere, og når jeg endelig skulle "avinstallere" Vista, fant ejg ut at den hadde laget enormt dype "trees" av folderen "Application Data", så XP nektet å slette de... Gøy.

Men pent å se på!

Lenke til kommentar

Var ikke like uheldig med USB jeg da, men nå kjører jeg must og tastatursettet over ps/2 portene. Men Vista fant USB-disken min og scanneren. Fant også skriveren (en Konica Minolta laserskriver) men her måtte jeg bruke xp-drivere. Nettet var oppe og gikk med en gang. :) Men som ExcaliBuR sier, det er beta og ikke helt stabilt, men visuelt lover det mye bra.

Når det gjelder minnebruk til nettleser bruker jeg Firefox og den drar mellom 50 og 60 ram til vanlig ja, men synes det er til å leve med. IE7 under XP dro mye mere. :(

Lenke til kommentar
jeg tenkte på install fila.

min opera tar ca 60mb ram. hva har du gjort for å greie 200mb ram jeg har jo spill som bruker mindre.

5698193[/snapback]

Det er ikke noe problem å få opera til å bruke 200 MB, om du cacher endel, og husker mange sider tilbake i tid, og har mange vinduer oppe. Men det spørs litt på hvordan du stiller inn ting.

AtW

Lenke til kommentar

sablabra;

Har kun testet med Civ 4, Battle of the Bulge og Black&White 2, funker minst like bra som under XP. Kjører selv med ATI Radeon 9600XT og det funker helt greit, får kjørt Aero Glass 3D uten problemer.  Har testet både 32 og 64 bits versjoner da jeg har en Athlon64 3200+, men må innrømme at jeg ikke merker den store forskjellen, men tror nok det vil endre seg ettersom spill og programmer etterhvert støtter 64bits bedre.

5696364[/snapback]

Noen har sagt vista disabler "unødvendige prosesser" mens man spiller, vet du noe om dette? Det er jo potensielt dårlige greier for oss som har viktig info på den andre skjermen, og spiller på den første.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...