Gå til innhold

1024 raskt eller 2048 tregt?

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg har mulighet til å bytte ut mine 1024 mb ram med 2048 uten så stort mellomlegg, men med mye om og men, for å si det sånn...

mine nåværende minnebrikker er Kingston HyperX 1024 mb med forsinkelser

2-2-2-5-1

minnebrikkene på 2048 er et par Corsair TWINX2048-3200C2 med noe høyere forsinkelser, sikkert noe rundt 2-3-3-6-1

Jeg kommer nok til å bytte til socket AM2 etterhvert, men med 2048 mb kan jeg utsette det en stund... Det jeg lurer på er om 1024 MB kan bli en flaskehals i systemet. hva mener dere? får jeg kjørt spill som ES: Oblivion osv. på full guffe uten å bli hindra av ram`en? Hva ville dere gjort, kort og godt, hehe :)

Systemet mitt (det som teller her):

Athlon 64 3700

1024 mb Kingston HyperX ultra low latency

Radeon X1900xtx ( :tease: )

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

everest home edition sier bf2 f.eks bruker 800 ram, alle sier skaff 2-3 gb til bf2.

nå er det nødt til å gjelde alt på "high" og ikke minst oppløsning. så jeg prøvte bf2 med high på detail, high på texture, high på noe annet, fortsatt 800. i 800x600. vet en bruker mer virtuelt minne og sånt, allikevel. sef, fordel med mer. derimot ikke et must, så lenge et spill kjører 80% av rammen. istedenfor 99%.

Lenke til kommentar

Ram har så mye å si i spill som krever mye ram. Jeg legger merke til ramlaggping i bf2 når jeg spiller med alt på high, 4x aa og 1280x1024 oppløsning med 1gb ram. Setter jeg inn 2gb, da er alt plutselig bra. Du får bestemme ut fra hvilke spill som du pleier å spille. 1gb duger fremdeles masse, men til ramsugen spill, 2gb må man nesten ha.

Lenke til kommentar

hmmm... mange som er for å bytte her ja... jeg er klar over at jeg ikke får brukt DDR1 på AM2, og det er litt der det ligger også... men kjøper jeg 2048 nå, så burde jeg ha pc en stund, ihvertfall til godt over sommeren. vanskelig greie altså, hehe! men takk for hjelp, jeg tror nok det ender med 2048 mb ja... gidder ikke å sitte med et X1900xtx-kort og bli plaga av lagging, et sted går grensa :p

Edit: det endte med kjøp av 2048 mb ja... takk for hjelp. dere har nå kosta meg noen hundrelapper, men det får jeg leve med :p

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

haha, jeg velger å bruke pengene på ram! det endte dessuten med kingston hyperX 2048, selv om de koster 400 kr mer en corsair sine. med 1024 mb på hver brikke får de ikke så lav forsinkelse som de tidligere med 512 på hver. leste noen her om at de corsair-brikkene har småproblemer på A8N-SLI. nå har jeg riktignok A8N-E, men mye av samma ulla tror jeg... kingston-brikkene er jeg dessuten utrolig fornøyd med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...