ferik Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny linse til kameraet mitt, og jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe en 50mm f1.8. Og en 100mm macro linse, men jeg ser at både cannon og sigma har nesten den samme linsa, men det er nesten 2000kr i forskjell på prisen, jeg kjønner jeg får den beste linsa hvis jeg kjøper den orginale cannon linsa, men er det verdt de ekstra pengene? linker: Cannon linsen Sigma linsen Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Canon (altså med en "n" i midten) sin 100mm er et godt hakk mer solid enn Sigma sin 100mm. Derimot er ikke den optiske kvaliteten så veldig stor om du ikke er spesielt kresen. I tillegg er det ikke slik at Sigma linsen er garantert å fungere på fremtidige Canon digitale speilrefleks. Canon sin optikk skal derimot være fullt kompatibel. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Sigma http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/si...05_28/index.htm Canon http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/ca...00_28/index.htm Begge to i optisk toppklasse. Men Canons USM-fokus kan være verd forskjellen om du har tenkt å bruke objektivet til normal fotografering også (til macro har det lite å si) Lenke til kommentar
olemm Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Dette må det være hundre tråder om på forumet, med stort sett de samme rådene: Tamron 90 mm og Sigma 105 mm er svært gode alternativer hvis du er på et budsjett. Optisk er de like gode, på byggekvalitet er de litt dårligere (intern fokus på Canon, mens de to andre endrer lengde). Det er definitivt ingenting i veien for å kjøpe det billigste objektivet og bruke mellomlegget på en blits eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå