Boralis Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Ingen problemer med å få pumpen til å dra vannet rundt,husk i et lukket system har ikke høydeforskjeller noe å si. Jeg bruker en Eheimpumpe modell 1048, har rad i kjelleren og har da ca 12-13 meter med slanger, eller rettere sagt jeg bruker kobberrør med slanger inn til maskinen og til radiatorn. Dette systemet har nå gått i ca 2 år uten et eneste probelm . Endret 9. april 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Nettopp. Har man som sagt statisk likevekt i systemet betyr dette i prinsippet "null løftehøyde" for pumpa. Det man allikevel ikke må glemme, er at rørlengden i seg selv vil representere en viss motstand. Av den grunn vil jeg sterkt vurdere noe annet enn BW-pumpa, ettersom den har mildest talt elendig flow og ganske dårlige mottrykksegenskaper. Her: Endret 9. april 2006 av Skrue Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Ja,den BW pumpen så svak ut til dette bruket.Har ikke prøvd den selv da,men det kan bli dårlig sirkulasjon med den og så spørs det hvor lenge den vil vare om den må jobbe tungt hele tiden. Men som sagt jeg har veldig god erfaring med Eheimpumpen,den har vel surret rundt i 3-4 år nå. Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg har montert et BW sett i en maskin hvor vi brukte opp alt av slanger som fulgte med. Når vi startet maskinen etterpå så var det sånn at det akkurat rant vann inn i CPU blokka. BW pumpa er totalt ubrukelig om man skal ha mer enn kjøling på cpu i et lite kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå