Gå til innhold

Hvem er offeret?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan godt sitte å si at det er feil å gjøre som han gjorde, for sånn fungerer ikke verden osv osv, men jeg hadde nok ikke tenkt lov og orden i en sånn situasjon. Jeg hadde gladelig tatt på meg en fengselsstraff hvis jeg bare fikk ødelagt ballene på en fyr som hadde voldtatt dattera mi.

Men, så skal det sies at det egentlig ikke hjelper noen parter, datteren mister kanskje sin for en stund, og det er vel egentlig ganske egoistisk å gjøre det, men trur nok jeg hadde gjort det for det.

Lenke til kommentar

Mange ville nok ha gjort det samme som faren. Selv om man ikke bør ta loven i egne hender, er det en del tilfeller (som for eksempel dette) hvor det er utrolig vanskelig å unngå det. Det jeg ser som det største problemet med slike handlinger er at man kanskje tar feil person - og da er man ille ute. Straff får man uansett, men tar man feil person går det (meget) hardt inn på samvittigheten.

En film jeg sterkt anbefaler å se som handler om dette å ta loven i egne hender er The Boondock Saints.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager får jeg opp en feilmelding med påfølgende tekst at artikkelen ikke finnes? Og på svensk i tillegg.

Det er jo snakk om VG her. En norsk avis.

En film jeg sterkt anbefaler å se som handler om dette å ta loven i egne hender er The Boondock Saints.

5689606[/snapback]

Støttes!

Endret av marte05
Lenke til kommentar

Det er jo kjempeflott og alt sånt med å bure inne en kar i et års tid i påvente av en rettsak, kun med grunnlag i et lite barns uttalelser, men kanskje det også kunne vært litt fett å roe ned knerefleksen et par hakk, og fundere litt på hva det vil si å være uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Nå var det jo ikke mange tiårene siden flere hundre menn ble dømt, hovedsakelig med utgangspunkt i to lege-idioter som ikke taklet å ta inn over seg at ikke alle jenter har jomfruhinne.

Så, kjekt nok å bli anklaget for å ha begått et overgrep mot et barn, og sikkert helt fint at pappa tror på sin lille englestråle, men med mindre man sverger til ytterste sharia-lovgivning kan det kanskje være greit å i det minste vente med penis-avkapping til det foreligger en rettskraftig dom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...