VegardStr Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) altså en annen bruker bruker et stygt bilde av meg i sitt profil bilde, eg har klaget til blinksjefene om at dei må fjerne bilde. svaret eg får, er at eg skal laste opp et bilde av meg der eg holder pååå min høyre handm og en lapp der det står dagens dato i "mine filer" eg svarer nei på det, siden dei ikkje kan presse meg å publisere bilder av meg på det store farlige internet. hadde en gang et profilbilde, men det fjernet eg for en mnd siden. pga at eg ikkje vil ha meg publisert. det er tydelig skrevet i gjesteboken til personen innlegg som "hvem er på bilde" "tøft bilde, ikkje likt deg akkurat", og på filene til vedkommende, har han bilder som kalles "meg" og der vises det også tydelig at det er ikkje han på profil bildet. personen går i klassen min, og eg og han er ikkje akkurat perlevenner. han gjør dette kun for å mobbe meg, og ingenting annet. hva kan eg gjøre med dette? kan eg anmelde blink for dette her, han i klassen? gi meg råd. EDIT: redigering av emnetittel. Endret 2. mars 2006 av vegis Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Det første jeg tenker er å ikke bruke Blink. Det andre er å banke driten ut av han klassekompisen din. Hehe... Uansett så er vel det ikke så mye å gjøre. Kan du ikke ta det opp med foreldrene hans? For å være ordentlig ekkel. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) ja for de går å bakne han når han e masse sterkere enn meg. foreldrene gir en go faen, moren har forlatt han n¨år han va 6 år, for då gadd ho ikkje mer, og ga han vekk til faren. Endret 2. mars 2006 av vegis Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kan du ikke bare gjøre som blinksjefene sier da? Om du ikke vil ha bildet der i etterkant kan du jo bare fjerne det.. Lenke til kommentar
salah Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Det første jeg tenker er å ikke bruke Blink. Det andre er å banke driten ut av han klassekompisen din. Hehe... Uansett så er vel det ikke så mye å gjøre. Kan du ikke ta det opp med foreldrene hans? For å være ordentlig ekkel. 5689220[/snapback] Ja, da blir man tøff når man bruker vold. Respekt. Men er enig med deg på det andre punktet, ta det opp med foreldrene hans! Hvis de viser useriøsitet kan du advare dem, og si at du kan gå til Politiet med saken. Det er jo tross alt ulovlig det han gjør. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Kan du ikke bare gjøre som blinksjefene sier da? Om du ikke vil ha bildet der i etterkant kan du jo bare fjerne det.. 5689287[/snapback] nei, det er en prinsipp sak, dei kan ikkje presse meg til å publisere bilde av meg. eg har spurt dei flere ganger om eg kan få MSn adressen til en av sjefene (vedder på at noen har en) så kan eg vise trynet mitt på cam. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kan du ikke sende et bilde på mail? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Kan du ikke sende et bilde på mail? 5689665[/snapback] eg får ingen e-mail adresse som eg kan sende den til. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Synes det høres noe uprofesjonelt ut... kansje de bare er stolte av det flotte php systemet sitt Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Har inntet med PRS å gjøre dette. Flytter denne til OT-annet. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Blinkarbeidere hørtes jo veldig useriøse ut. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 DDOS serverne som hoster dritten neida.. få tak i mail adressen til øverstkomanderende å ikke de lavere.. forklar situasjonen til han/henne Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 har lastet opp bilde på hjemmeside delen til start.no og linket til det i saksdiskusjonen. altså bilde av meg. satse på at dei gjør noe fornuftig no Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 case closed. en av sjefene så bilde eg lastet opp no, og dei beklaget at saken hadde strekt seg over så langt tidsrom. profilbilde er slettet og eg er fornøgd =) Lenke til kommentar
Valfader Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Løsningen er uhyre enkel så fremt du har originalbildet på din maskin. Anmeld vedkommende som benyttet ditt bilde samt Dagbladet.no Blink etter §1.7 i "Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven)". Du kan da stille eventuelle erstatningskrav og i værste fall strekke det hele til identitetstyveri som er en alvorlig forseelse i Norge. Ta kontakt dersom du skulle trenger videre juridisk bistand. Lykke til! -Jan Fenris EDIT: Saken avsluttet. Det så jeg først etter posting Endret 30. mai 2006 av Hrafnir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå