Gå til innhold

TES: Oblivion slippes 20. mars - det er offisielt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spelet ser jo veldig bra ut :)

Men meg sjølv som maks noob i eit sånnt spel, aldri spelt noken av dei tidligare.

Visst eg skulle begynne og spelet vil det vere ok og komme inn i? Liksom og forstå ting i starten og alt?

5696167[/snapback]

Generelt vil et rollespill være litt vanskeligere å komme inn i enn andre typer spill siden det kan være så mye som påvirker din karakter og spillets gang. Det er mye prøving og feiling i rollespill, men det er det som gjør de så utrolig stimulerende. Sakte men sikkert vil du komme inni spillet, og så har du jo dette forumet der du kan få hjelp! :)

Lenke til kommentar

5696167[/snapback]

Generelt vil et rollespill være litt vanskeligere å komme inn i enn andre typer spill siden det kan være så mye som påvirker din karakter og spillets gang. Det er mye prøving og feiling i rollespill, men det er det som gjør de så utrolig stimulerende. Sakte men sikkert vil du komme inni spillet, og så har du jo dette forumet der du kan få hjelp! :)

5696436[/snapback]

 

Ok, takk for svar! Trur eg blir nødt til og prøve dette spelet eg :) Skal bruke forumet her aktivt ja :thumbup:

Berre og komme med fleire svar til korleis det vil bli for ein noob og starte med rollespel. Har spelt ein del wow men det blir vel ikkje det samme..

Lenke til kommentar
hva syns dere eg skal kjøpe det til? Pc eller Xbox 360? ;)

5695990[/snapback]

Foretrekker du mus og tastatur eller styrespak? Det kan være en tanke å velge etter hva du liker best å spille med.

5696080[/snapback]

Jeg foretrekker GOOD grafikk. Og det er valget X360.

5696432[/snapback]

 

Er da ikke noe bedre grafikk på 360, sålenge du har pc nok.

Lenke til kommentar
hva syns dere eg skal kjøpe det til? Pc eller Xbox 360? ;)

5695990[/snapback]

Foretrekker du mus og tastatur eller styrespak? Det kan være en tanke å velge etter hva du liker best å spille med.

5696080[/snapback]

Jeg foretrekker GOOD grafikk. Og det er valget X360.

5696432[/snapback]

 

Så du mener at man ikke får like god grafikk på PC?

Lenke til kommentar
Spelet ser jo veldig bra ut :)

Men meg sjølv som maks noob i eit sånnt spel, aldri spelt noken av dei tidligare.

Visst eg skulle begynne og spelet vil det vere ok og komme inn i? Liksom og forstå ting i starten og alt?

5696167[/snapback]

 

Det same sier eg, har spilt Moroowind et par timer :p  og det er alt liksom.

 

er det lett og begynne med Oblivion?

5696213[/snapback]

 

 

Som Frijazz sier, er det litt prøving og feiling. Men ifølge Bethesda vli Oblivion være ganske mye lettere å komme inn i enn Morrowind.

Lenke til kommentar
Et enkelt sprøsmål dere kan svare meg på strak hånd ;)

 

 

Støtter oblivion Dual core? (slik at du får brukt begge kjernene), og er det noen kommende spill som tar i bruk det?

5696773[/snapback]

 

Støtter Oblivion Dual Core: Ja.

 

Kommende spill, foreløpig er det ikke så veldig mange, men DC er fremtiden, og regner med at alle spill som startes utvikling på i dag og videre framover, kommer til å støtte flere kjerner.

Lenke til kommentar
hva syns dere eg skal kjøpe det til? Pc eller Xbox 360? ;)

5695990[/snapback]

Foretrekker du mus og tastatur eller styrespak? Det kan være en tanke å velge etter hva du liker best å spille med.

5696080[/snapback]

Jeg foretrekker GOOD grafikk. Og det er valget X360.

5696432[/snapback]

 

Er da ikke noe bedre grafikk på 360, sålenge du har pc nok.

5696562[/snapback]

Jeg gidder ikke å kaste bort 20k på en ny data for å få samme grafikken på X360 min venn...

Lenke til kommentar
va er forskjelen på flere kjerner da?

5696890[/snapback]

 

Kort svar: Bedre ytelse.

 

Langt svar: Se kort svar. Det sier seg egentlig selv, spillet får 2 kjerner (2 logiske CPUer) som det kan benytte seg av i alle slags utregninger og dill og dall, i stedet for én kjerne / prosessor. Avhengig av hvor bra det er utnyttet i koden, vil man kunne få oppmot dobbel ytelse i vanlige programmer. I spill er det dog ikke bare CPU'en det kommer an på (om man tenker FPS), da er det oftest viktigst med skjermkortet.

 

I bunn og grunn vil man i nok Oblivion oppnå merkbart bedre FPS i områder der spillet blir CPU-begrenset (mye AI og utregninger som skal foregå der skjermkortet har en lett jobb).

Lenke til kommentar
va er forskjelen på flere kjerner da?

5696890[/snapback]

 

Kort svar: Bedre ytelse.

 

Langt svar: Se kort svar. Det sier seg egentlig selv, spillet får 2 kjerner (2 logiske CPUer) som det kan benytte seg av i alle slags utregninger og dill og dall, i stedet for én kjerne / prosessor. Avhengig av hvor bra det er utnyttet i koden, vil man kunne få oppmot dobbel ytelse i vanlige programmer. I spill er det dog ikke bare CPU'en det kommer an på (om man tenker FPS), da er det oftest viktigst med skjermkortet.

 

I bunn og grunn vil man i nok Oblivion oppnå merkbart bedre FPS i områder der spillet blir CPU-begrenset (mye AI og utregninger som skal foregå der skjermkortet har en lett jobb).

5696996[/snapback]

 

Med SLI begynner det å bli en smule CPU begrensninger, noen steder, og ekstra fps er alltid velkommen! :w00t:

 

Men neste oppg blir nok Bedre ram, og når jeg først kjøpe så blir det mer ram. Har 1gb god ram 2.3.2.5.1 400mhz og 1 GB dårlig pc3200 3.4.5.8.2 (egentlig pc2700).

Så jeg tror jeg går heller for 2GB pc4000ram til, så jeg kan bytte på å bruke 2 og 3gb ram. :roll:

 

Også det Physics kortet ifra ageia må nok bli kjøpt! Tror dere det kommer i Pci-Express 1x, da det er den eneste ledige slotsen? (pga store kjølere på skjermkort :roll: )

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å kaste bort 20k på en ny data for å få samme grafikken på X360 min venn...

5696831[/snapback]

 

Det er selvsagt ditt valg. Min mening er at slike rollespill skal spilles på PC, hvis de har omtrent samme kontroller som Morrowind, selvsagt. Det er smak og behag, men jeg kan garantere deg at det ikke vil være veldig lang tid før PC'er som banker Xbox 360's ytelse ikke vil koste 20.000 kroner. Det gjør de forsåvidt ikke nå heller, men nok om det.

 

De som vil ha spillet på Xbox velger det, de som vil ha det på PC velger det. Værre er det egentlig ikke. Selv skal jeg ha det på PC:)

 

Og bare så det er sagt; grafikken er ikke alt, og jeg håper virkelig at Oblivion blir et såpass godt spill at grafikken ikke har en så stor rolle som den har hatt i hypen av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...