_Nitro_ Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei etter kuldenatten på 20- så fjusket bilen noe synsykt! Fikk byttet coil kabel og plugger! Den ble da litt likere men ikke helt god! Neste morgen etter enda en natt med 15 - 20- grader, så ville ikke bilen starte i det hele tatt. Da oppdaget jeg att slange til MAP Sensor ikke var tilkoblet! Måtte kjøpe ny map sensor da dutten slangen skulle tres på var knekt! Men bilen starter fremdeles ikke, den er etter noen ganger men aldri nokk til å starte. Noen tips? Kan det være bensin filter som har tettet seg? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis du ikke har brukt kondensfjerner KAN det hende at det ligger en vanndråpe/isklump ett eller annet sted i innsprøytningssystemet og tetter bensintilførselen. Tøm en liten skvett med bensin i luftinntaket og se om den går noen omdreininger da. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Det hørtes jo rett og slett ikke så domt ut! Første natten det ble kalt så var det jo nesten ikke bensin på bilen! Og da skal det jo ikke mye til for og få kondens! Vill det fungere å hiv på en skvett med kondensfjerner på tank også? Kan prøvd med en skvett kondensfjerner og bensin i luft inntaktet. Takker for tips! Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg fikk ikke no fres på min bil etter en god natt med kulde. Fyrte på med kondensfjerner tanken, og etter ei stund var den klar for start. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Da skal jeg fikse meg ei flaske kondis fjerner i mårra! Kulda tar jo knekken på alt jo! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hva gjør en kondensfjerner egentlig? Den får jo ikke vannet til og "forsvinne", gjør den vel? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Den gjør vel at vannet blander seg ut i bensinen i stedet for å bli liggende som små "kuler" i bunnen av tanken. Hvis en av disse "vannkulene" kommer i kontakt med kaldt metall (i forgasseren, for eksempel) fryser den selvfølgelig, drivstoffilførselen blir tett og motoren stopper. Etter neon minutter gjør varmen som stiger opp fra motoren at isen smelter og motoren starter og går igjen. Problemet er nok størst på små motorer (mopeder, snøfresere, motorsager, små biler) fordi drivstoffslangene og forgasseren er mindre/trangere og drivstoffet flyter saktere gjennom. Hvis man har mye problemer med småfusking når man har kondens er det ikke dumt å ha en boks med startgass i bakhånd, for da starter den uansett. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Den starter vel strengt tatt ikke om det er masse is i bunnen av bensintanken? Da får vel ikke motoren bensin? Tror det hjelper med kupèvarmer også, da får du varma opp tanken? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Den starter vel strengt tatt ikke om det er masse is i bunnen av bensintanken? Da får vel ikke motoren bensin?Tror det hjelper med kupèvarmer også, da får du varma opp tanken? 5698579[/snapback] Er det frosset is i bunnen av tanken som sperrer for inntaksrøret er det vel heller tvilsomt at pumpen får tilgang til bensin, ja. Tror ikke en kupevarmer gjør store utslaget på temperatur i tanken. Tror forresten ikke at det gjør utslag i det hele tatt Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Viste seg at før MAP Sensor døde så har pluggene vunnet å drukne! Byttet plugger igjenn så startet bilen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå