Gå til innhold

Objektiv som suger strøm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
øhm tror ikke det har noe å si hva slags objektiv du har..Det som påvirker hvor lenge batteriet holder er vel heller temperaturer og hvor mye du knipser og bruker skjermen bak osv...

5689670[/snapback]

Joda. Bildestabilisatorer trekker strøm. Ikke ubetydelig heller.

Ekstra batt er alltid bra å ha. Dessuten skru av IS når du ikke har behov for den.

Lenke til kommentar

som sagt er det uoriginalt - og desuden har dem færre Mah end original batteriet.

til mit nuværende 50-500 HSM mærker jeg ikke forskel (men det ligger vel næsten i luften at noget der arbejder næsten konstant tager strøm)

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Har selv en Canon 300 f/4L IS :love: på en 10D.

Føler jeg har masse med strøm når jeg er ute å knipser.

350D har jo en del bedre batterikapasitet, så jeg tror du kan slappe av.

Heller vente å se til du får objektivet, så finner du fort ut om du trenger ekstra batteri.

Du trenger ikke være redd for å kjøpe uorginale batterier, fungere utmerket til en mer hyggelig pris.

Lenke til kommentar

Et IS-objektiv med stor blenderåpning (=større, tyngere glassvekt) som f.eks. 70-200mm/2.8, vil nok trekke mer strøm enn ett lettere lyssvakt objektiv som 17-85mm/4-5.6, men jeg har ikke merket det som noen stor svakhet.

Jeg har fått mine bilder, uansett antall, når jeg er ute og fotograferer.

Men det skader jo ikke å ha et batteri på lur, spesielt når det er kaltdt.

Lenke til kommentar
Er du fornøyd med objektivet? Vet det har fått masse skryt.

5692610[/snapback]

Er veldig fornøyd med dette objektivet. Kjapp autofokus, glimrende IS.

Forholdsvis lett. (i forhold til 70-200 IS'en min)

Utrolig praktisk med innebygget soldlendet.

Er veldig skarpt. Fint til å ta nærbilder med og.

Eneste negative er at det ikke er regntett, og knappene for autofokus å fokusområde er litt knotete plassert.

De ligger helt inn mot kamera, er små og stikker ikke ut pga stativfeste.

Men dette er bagateller i forhold til alle fordelene.

Løp å kjøp! (eller trykk "legg i handlekurven") :tease:

Lenke til kommentar
Et IS-objektiv med stor blenderåpning (=større, tyngere glassvekt) som f.eks. 70-200mm/2.8, vil nok trekke mer strøm enn ett lettere lyssvakt objektiv som 17-85mm/4-5.6, men jeg har ikke merket det som noen stor svakhet.

Jeg har fått mine bilder, uansett antall, når jeg er ute og fotograferer.

Men det skader jo ikke å ha et batteri på lur, spesielt når det er kaltdt.

5692775[/snapback]

Tar lyssterke objektiv mer stroem enn lyssvake? :dontgetit: Det er i alle fall det jeg faar ut av ditt innlegg. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd med dette objektivet. Kjapp autofokus, glimrende IS.

Hvor og når har du kjøpt ditt eksemplar? Jeg har et tilbud fra mpx på 11500,-

Har tenkt å kjøpe 1,4x converter også. Har du converter og fungerer det evt. bra?

At objektivet ikke er regntett er et stort minus, men ikke stort nok :) Har du fått vann/dugg inni det? Er det så mange andre objektiver som er regntette da?

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar
Hvor og når har du kjøpt ditt eksemplar? Jeg har et tilbud fra mpx på 11500,-

Har tenkt å kjøpe 1,4x converter også. Har du converter og fungerer det evt. bra?

At objektivet ikke er regntett er et stort minus, men ikke stort nok :) Har du fått vann/dugg inni det? Er det så mange andre objektiver som er regntette da?

5694860[/snapback]

Jeg kjøpte mitt fra mpx desember 2005. for ca samme pris.

Nei, jeg har ikke fått vann inni det.

Det er bare det at de andre objektivene mine (70-200 IS, 17-40) er regntette.

Jeg har ikke converter, men har tenkt å skaffe meg en om noen måneder.

Lenke til kommentar

Hvis besparelsen bare er paa 10%, og du i tillegg gjoer noe ulovlig med tanke paa mva, saa mener jeg det absolutt ikke er verdt det. Maa oppi 30-40% besparelse foer det loenner seg, ettersom vi har en hyggelig kjoepslov her i landet som ikke gjelder ved utenlandskjoep.

Men for all del, hvis du vil kjoepe i utlandet og spare en tusing, bare gjoer det.

Kan faa mange oel for tusen kroner, selv med de vanvittige barprisene vi har i landet :wee:

Lenke til kommentar
Hvis besparelsen bare er paa 10%, og du i tillegg gjoer noe ulovlig med tanke paa mva, saa mener jeg det absolutt ikke er verdt det. Maa oppi 30-40% besparelse foer det loenner seg, ettersom vi har en hyggelig kjoepslov her i landet som ikke gjelder ved utenlandskjoep.

5696166[/snapback]

Hvor finner du 70-200vr til 11k her til lands?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...