Silla55 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Noen som kan hjelpe meg med å få lastet ned spillet?, jeg hadde det men nå er det borte og får ikke til å laste det ned igjen, jeg har sett litt på de linkene som er lagt ut i førsteposten men når jeg pakker dem ut med WinRar virker det ikke, jeg mangler filen DPLAY.dll. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Noen som kan hjelpe meg med å få lastet ned spillet?, jeg hadde det men nå er det borte og får ikke til å laste det ned igjen, jeg har sett litt på de linkene som er lagt ut i førsteposten men når jeg pakker dem ut med WinRar virker det ikke, jeg mangler filen DPLAY.dll. dplay.dll er en del av DirectX.For meg høres det ut som du prøver å kjøre originale TTD, OpenTTD bruker SDL. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) OpenTTD krever bare noen grafikkfiler fra TTD, ja. Endret 12. juni 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Følgende filer fra TTD trengs: trg1r.grf trgcr.grf trghr.grf trgir.grf trgtr.grf sample.cat grf-filer er grafikk, sample.cat er lyder. Her er en liste over steder du kan finne filene. Lenke til kommentar
Silla55 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ingen som har en link til hvor jeg laster ned spillet, slik at det virker med en gang jeg har kjørt den filen? Syns å huske sist gang at det gikk rimelig kjapt å få det til å virke. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Her..? OpenTTD http://www.openttd.org/en/ TTD http://abandonia.com/en/games/240/Transpor...oon+Deluxe.html Endret 12. juni 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Du kan legge til filene fra TTD under installasjon eller legge det rett i data-mappen under OpenTTD etterpå. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Kult, dette skal prøves. Men jeg trenger vel den originale versjonen av transport tycoon deluxe. Jeg har bare en pirat. Er det mulig å kjøpe dette spillet lengre? Hvor i såfall? reis til Bodø, ta taxien til glasshuset ( Kjøpe senter) gå opp på GameStop, så ser du til venstre, i en av de hyllene skal det være. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Du kan være heldig å finne det brukt på Amazon, men ellers er det nok nettauksjoner du må lete. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det originale spillet er abandonware. Hvis du betaler for det så har du med andre ord gjort et bomkjøp. Google spillet , så laster du det ned. Helt lovlig. Men last det ned en plass du stoler på slik at du ikke får virus og dritt med på kjøpet. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det originale spillet er abandonware. Hvis du betaler for det så har du med andre ord gjort et bomkjøp. Google spillet , så laster du det ned. Helt lovlig. Men last det ned en plass du stoler på slik at du ikke får virus og dritt med på kjøpet. Abandonia er warez, sa det tror jeg ikke på.. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Abandonia er abandonware hovedsakelig, så du får tro hva du vil. Hvorfor er fly som oftest skrudd av? Man tjener for mye på de eller? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Folka på TT-Forums sier at det er warez, men jaja.. Fly = Cash, ja. =) Lenke til kommentar
frentix Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Abandonia hevder hvertfall selv at alle spill på deres site er abandonware. De har også en søsterside for freeware. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Ok, men da er det greit. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er abandonware ja, det vil si at utviklerne har sluttet å bry seg med at det kopieres. Utviklerne har fremdeles alle rettigheter til spillet, men de velger bare å ikke forfølge de som laster det ned. Dette betyr ikke at abandonwarez er lovlig.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hehe, det skulle gjort seg om noen blir saksøkt for å laste ned TTD fordi det fører til tapt inntekt for produsenten, når det ikke er videre mulig å oppdrive på lovlig vis lenger. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Kanskje jeg skal omformulere meg litt. Det er kanskje galt å kalle det "helt lovlig", Men at produsenten ikke bryr seg lengre. Jeg syns egentlig det burde være en lov som "omformer" slike spill til freeware når produsenten slutter med support på spillene. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Kanskje jeg skal omformulere meg litt. Det er kanskje galt å kalle det "helt lovlig", Men at produsenten ikke bryr seg lengre. Jeg syns egentlig det burde være en lov som "omformer" slike spill til freeware når produsenten slutter med support på spillene. I Norge varer vel beskyttelsen av åndsverk i 60 år eller noe slikt, jeg vet ikke hvordan dette er i andre land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå