kaffebryggare Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Bare kjekt å kunne hjelpe. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) - Slettet - Endret 2. mai 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg vet ikke om dette har blitt tatt opp tidligere i tråden, men jeg fyrer løs allikevel: Er det noen måte å få inn den faktiske TTDX-AI-en i OpenTTD? Jeg ønsker bare den enkle og greie AI-en som kan spille spillet forholdsvis greit uten alt for mye mas. Understreker at jeg ikke ønsker onlinemotstand av noe slag, bare sånn at jeg ikke får ørten poster om at det er så mye bedre. Jeg har forsøkt et par av AI-ene laget for OpenTTD (AdmiralAI bl.a.), men dette var buggede og dårlige greier. Har ennå ikke klart å spille mer enn 3-4 år uten at AI-en har krasjet, og byggevalgene denne gjorde var ikke allsidige som den vanlige i TTDX. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Prøv OpenTTD 0.1 eller noe.. Eller bare spill TTD. Edit: Og nei, dette er ikke mulig i nåværende OpenTTD. Spill multiplayer hvis du vil ha motstandere. Endret 27. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
nemiarwen Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hei. Lenge siden jeg har spilt dette nå, og laste nettopp ned nyeste versjon av openttd. Fyrte opp et USA scenario som jeg lastet ned og startet spillet. Splillet starter i 1920, men det går ikke an å bygge tog eller kjøretøy. Det er "grået" ut slik at jeg ikke får bygget depo eller stasjoner. Har jeg gjort noe galt? Rimelig frustrert nå.... HJELP! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Det er ingen TTD tog i 1920. Last ned et newGRF-togsett (Jeg lagde en liste HER) eller hopp frem til ~1950. (Ctrl+Alt+C) Du kan også laste ned busser som kommer i ~1900 og hestevogner som kommer i ~1700/1800. Bare let deg frem på GRFCrawler. Endret 2. mai 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 hvordan får jeg opp total % av transporterte varer? f.eks 200 tonn kull tilgjengelig/75% transportert. vil ha den opp til 100 og ja, jeg har kapasitet til å transportere 100%. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det er ikke mulig. Det er en hardkodet regel vil jeg tro, da det var en OpenTTD-utvikler som sa noe slikt på TT-forums når en annen person spurte om det samme. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Et spørsmål : Kontrollpunkt for tog , hva er vitsen? er det samme funksjon som med bøylene for båter? Har aldri hatt behov for slikt med tog siden de finner frem uansett samme hvor innviklet ruta er. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Hvis du vil ha en gruppe tog bruke en spesifikk rute/plattform på en stasjon kan det være lurt. Jeg bruker det til "Sidings" (Kan ikke det norske ordet), der jeg parkerer tog/vogner eller bruker det som en plass der togene reverserer. (Tog kjører inn, lokomotiver blir kjørt ut på hovedsporet og rundt til den andre siden av vognene og toget kjører i den andre retningen.) Edit: Jeg bruker en newGRF da, slik at jeg slipper den stygge greia som kommer med OpenTTD. Endret 5. mai 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 driver å transporterer kull med tog. gode penger. så kommer AI og begynner å transpotere samme kullet, bare med bil, og stjeler hele produksjonen. WHY? sykt irriterende. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Skru dem av da.. Edit: Og det er ikke "ditt" kull. Du bare transporterer det, og logisk nok velger de som eier gruven det transportselskapet som transporterer varene deres ofte nok og kjapt nok. Endret 6. mai 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
frentix Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Du har svar på alt du benny , takker igjen Prøvde den der admiralAI som man kan laste ned. Det begynte jo bra helt til den begynte å bygge flere linjer mellom samme produksjonsline mde broer over hverandre og alt som følger med. Så krasjer det regelmessig hver tredje år. Kan ikke anbefale denne med mindre om du liker det sånn. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) De såkalte "noAI"-ene er nok litt beta enda ja.. :/ Men hvor lastet du den ned? Jeg anbefaler å bruke "BaNaNaS", eller nedlastingsmanyen in-game, da disse alltid skal være siste versjon. Men mange av de er nok lagd for å brukes i en trunk/nightly versjon av OpenTTD. Mange bugs har blitt fjernet i trunk/nightly. Last ned siste "trunk" eller "nattlige build" her: http://www.openttd.org/en/download-trunk Bare kopier alle filene dine fra "data" mappen din over i den nye. Husk å ikke overskrive noen av filene. Endret 6. mai 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Sliter med å få musikken til å funke i OpenTTD. Har lagt /gm-mappen i OpenTTD-mappene som befinner seg under Programfiler og Mine dokumenter. Likevel, når spillet startes er det lite musikk... Noen som vet hva jeg gjør feil? Edit: Fant løsningen. Startet et nytt spill, gikk inn på musikkspilleren, klikket Play. Neste gang spillet ble startet var det plutselig musikk i hovedmenyen. Hurra! Endret 13. mai 2009 av J-Core Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Herlig musikk det, ja. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Herlig musikk det, ja. Egentlig begynner jeg å gå litt lei den etter 10år+ ^^ Men jeg husker midi-musikken var helt kanon når det kom ut Edit: Creative Soundblaster 8 , høres det kjent ut? Endret 15. mai 2009 av frentix Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 TTD er et av spillene som jeg har spilt mest, og jeg blir aldri lei av det. Uansett så var musikken mye bedre på SoundBlaster 16 med DOS-versjonen enn det MIDI-utgavene er. Noen brukbare klipp er på denne siden: http://users.tt-forums.net/jfs/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå