kaffebryggare Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hva med at alle poster et screenshot fra firmaet de driver med nå? Får vel begynne selv, så her har dere begynnelsen på Coal Drop: Ja, jeg VET at jeg må lage en balancer til inngangen.. Stasjonen er så stor siden jeg skal bruke trainlenght 25. Samma for svingene. Edit: Hmm, det kan jo være at det bare er meg som ALLTID har 3-4 firma som jeg driver på med i mange uker uten å gjøre noe fornuftig på pcen....? Tipper at de fleste av dere har bedre ting å gjøre enn å spille OpenTTD/TTDPatch. Men uansett, hvis dere holder på med et firma nå så hadde det vert tøft å sett et screenshot. @HerOptimus: 450 mrd. er IKKE dårlig på TTO!! (TTO = Transport Tycoon Original) Endret 4. februar 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Skal det forestille en togstasjon? Har selv ikke kommet lenger at jeg spiller nytt spill bare, så alt er vell bare rot, men har vell noe i hver by. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jepp, det er en togstasjon. Hvis du vil ha et flatt scenario så lager du deg et i scenario editor. Edit: Har du et firma gående? Får vi se bilder? Endret 4. februar 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Zoom litt inn på mega stasjonen din da, var litt vanskelig å se når det var så langt zoomet ut Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Ser jo ikke en dritt, men la gå: Fornøyd, eller skal jeg ta et bilde av inngangen eller prioene? Endret 4. februar 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Her er vell det mest interresante. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Du kan ta screenshots i OpenTTD ved å trykke Ctrl + C ingame. Men det var et interresant bilde, ja. Lurer på hvordan de byene hadde sett ut i år 2050 . Edit: Her er tre til fra meg, fra et annet firma denne gangen: Endret 4. februar 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ser jo ikke en dritt, men la gå: Fornøyd, eller skal jeg ta et bilde av inngangen eller prioene? Gjerne bilder av begge deler for det der så heeeftig ut Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Får bli noe i morra da, siden pcen min ikke klarer å kjøre OpenTTD på samme tid som jeg pakker 3 filer i winrar og kopierer 3Gb stuff over til den eksterne HD'en min. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Altså seriøst, for ett rot! Do like me, la togene kun gå i en retning. Pent, ryddig og meget effektivt. Si om du skal frakte passasjerer igjennom hele spillet holder det med si 5 x 25 stasjoner. rundt 100 tog som kjører (da snakker vi editor map). Det samme gjelder frakting av goods og alt annet av ressurser. Billigere i bygging, drift og tjener like mye. Enklere og bytte hele systemet når den tia kommer også. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du aner ikke hvor effektivt det er. Alle tog kan kjøre hvor de vil. Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hei OTTD gjengen jeg har et problem, jeg vil ha en togstasjon med to spor til å gå andre veien, altså ikke horisontal/vertikal, men vest/øst ettersom at jeg har noen signallys som ikke vil fungere otherwise. noen som vet hvordan man endrer retningen til stasjonen uten å få den til å gå vertikal eller horisontal? eller eventuelt endre retningen signallysene skal fungere? kan legge ut screenshots Endret 5. februar 2009 av Morten Porten Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Forstår ikke helt hva du mener. På en togstasjon kan tog stoppe, kjøre og passere i begge rettninger uten at du trenger å gjøre noe spesielt. Dersom du setter opp lys så bruker du skift samtidig som du trykker på lyskrysset for å endre type og retning. Edit: ved nærmere ettertanke trenger du vel ikke å tenke på dette med skift heller. Trykk flere ganger på lyskrysset for å endre type. Endret 5. februar 2009 av nomore Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Forstår ikke helt hva du mener. På en togstasjon kan tog stoppe, kjøre og passere i begge rettninger uten at du trenger å gjøre noe spesielt. Dersom du setter opp lys så bruker du skift samtidig som du trykker på lyskrysset for å endre type og retning. Edit: ved nærmere ettertanke trenger du vel ikke å tenke på dette med skift heller. Trykk flere ganger på lyskrysset for å endre type. Ok, da tror jeg at jeg skjønner takk skal du ha Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ok, jeg prøvde shift click og da kom det bare et vindu over estimert kostnad legger ut bilder nå for å vise hva jeg mener Her er altså retningene på signalene jeg har nå, og de går imot kjøreretningen jeg har tenkt til å bruke her er hvordan jeg vil at det skal se ut, der man kan se det grønne/røde lyset istedenfor bakdelen av signallyset Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da må signallyset snus. Eg tror det gjøres via å velge lyskryssverktøyet og så klikker du flere ganger på et eksisterende lyskryss. Lenge siden eg gjorde det nå Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Tror kanskje jeg har en teori på hvorfor lysene er i "feil" retning. kan godt hende at det er fordi kjøreinstillingene er satt på at de skal kjøre i "høyre kjøreretning" og det på bildet over er satt på "venstre kjøreretning", eller vil det bare påvirke kjøretøy og ikke tog? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Tog kjører ikke på venstre eller høyre side av sporet Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Her er split'en fra ML til Coal Drop: Den er ikke ferdig da, siden jeg må lage en balancer.. her er en av joinerene til ML med prios: Forstår ikke helt hva du mener. På en togstasjon kan tog stoppe, kjøre og passere i begge rettninger uten at du trenger å gjøre noe spesielt. Dersom du setter opp lys så bruker du skift samtidig som du trykker på lyskrysset for å endre type og retning. Edit: ved nærmere ettertanke trenger du vel ikke å tenke på dette med skift heller. Trykk flere ganger på lyskrysset for å endre type. Det heter Ctrl. Og til deg Morten: Endret 5. februar 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det heter Ctrl. Lenge siden nå jah. Imponerende oppsett du har forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå