Gå til innhold

Gullstikka i kveld, live på VG TV KL1915!


Anbefalte innlegg

Det der var bare flaut å se på. Jeg slo av når de rapperne kom, uten at det alene var utslagsgivende. Hele opplegget virker utrolig uproft. Programleder fokuserer alt for mye på interne vitser om diverse fylleslag. Og hva er det med å referere til alle ved fornavn? Snakk om å fremmedgjøre publikum. Også mye teknisk rot. Forøvrig skal ikke all kritikken rettes mot arrangørene, men også mot representanter for utgiverne, som knapt vet noe om sitt eget spill, for ikke å snakke om spill generelt. Nei, det er tydelig, som en annen sa, at ingen bryr seg om denne "prisutdelingen".

 

Forøvrig en stor skam at PlayCom vinner beste butikk (tåpelig pris, noen?). Mindre hjelpsomme og vennlige ansatte enn de hos PlayCom i Bergen skal du lete lenge etter.

5690026[/snapback]

 

Enig, synes det var kjdelig. Hva er vitsen med en slik utdeling?

5690187[/snapback]

Enig. Vrikel veldig uproffesjonellt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del ga opp da kl ble 8 og showet fremdeles ikke hadde starta. Da jeg hørte den repitive musikken for X ant gang gad jeg ikke mer.

 

Synes og de burde ha noen som er litt mer erfaren som programleder. Dessuten liker jeg ikke Rune som spillanmelder, for min del virker det som terningene blir gitt etter hvor populær spillene er istede for hvor bra de er.

Lenke til kommentar
Jeg for min del ga opp da kl ble 8 og showet fremdeles ikke hadde starta. Da jeg hørte den repitive musikken for X ant gang gad jeg ikke mer.

 

Synes og de burde ha noen som er litt mer erfaren som programleder. Dessuten liker jeg ikke Rune som spillanmelder, for min del virker det som terningene blir gitt etter hvor populær spillene er istede for hvor bra de er.

5690871[/snapback]

Helt eng!

Slike programmer gjør bare at "poppulære/kjente" spill får mer oppmerksomhet, når det finnes flere gode spill som burde fåes frem i lyset mer.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er alle de prisene World of Warcraft stakk av med har noe annet med enn populæritet. Hva er det som er så bra med World of Warcraft sånn egentlig ? Er det teknisk bra ? Nei ! Er det ett bra rollespill ? Nei siden du ikke kan customize figuren din i det hele tatt omtrent. Er det innovativt ? Absolutt ikke.

 

WoW er uten tvil det mest populære MMORPG`et men det er det pga det er Warcraft og Blizzard, ikke pga WoW faktisk er bra for det er det ikke.

De ga dette spillet pris pga det er mange som spiller det. Jeg ville ha sett City of Heroes, Everquest II på mange av de prisene der.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er alle de prisene World of Warcraft stakk av med har noe annet med enn populæritet. Hva er det som er så bra med World of Warcraft sånn egentlig ? Er det teknisk bra ? Nei ! Er det ett bra rollespill ? Nei siden du ikke kan customize figuren din i det hele tatt omtrent. Er det innovativt ? Absolutt ikke.

 

WoW er uten tvil det mest populære MMORPG`et men det er det pga det er Warcraft og Blizzard, ikke pga WoW faktisk er bra for det er det ikke.

De ga dette spillet pris pga det er mange som spiller det. Jeg ville ha sett City of Heroes, Everquest II på mange av de prisene der.

5691962[/snapback]

 

Det har jeg å tenkt på, men siden jeg allerede er på headhunt lista ovenfor CS spillere etter X ant tråder som disser de, gad jeg ikke fyre opp en diskusjon og heller ventet til noen andre satte fyr på bålet for meg :p

 

WoW er i mine øyner ikke akkurat wow når jeg ser det. Har dog ikke spillet det, men synes det er mange andre MMO spill som i det minste fortjener en plass i lyset, men WoW tar all plassen og litt til, og spørsmålet er da. Er det fordi det er inovativt, nyskapende og generelt et bra spill, eller er det fordi det er populært?

Lenke til kommentar

WoW: Det er fordi det er så vanvittig gjennomført og strømlinjeformet og tilpasset "vanlige" spillere mer enn hardcore. Det har en vanvittig masseappell som stadig blir forsterket ved at det får mye plass i ikke-spillrelaterte medier (VG, ...)

 

Er spillet bra? Selv synes jeg det suger knallhardt. Og ut fra en rekke ulike kriterier kan man argumentere for at det ikke er et spill engang. Det er en blanding av alle andre MMORPG, og det er drepende kjedelig. Men det er bra laget.

Lenke til kommentar
Så "svaret" er vel at vi (gamere) ikke trener gullstikka!?

5693161[/snapback]

 

For å si det på denne måten; Showet var rimelig amatørmessig laget, og det er en fordel at de som skal dele ut priser har lest litt på lappen før de skal annonsere de nominerte.

 

En annen ting er at de kanskje burde gitt showet litt mer ære. Det bør jo helst være litt mer høytidlig, istedet for å ha en gjeng fyllebøtter der. Jeg forstår at programlederen prøvde, men det er begrenset hva en person kan gjøre med dette her.

 

Jeg så hele showet, og jeg ble ikke imponert på noen måter. Jeg synes ikke de bør sende showet neste år, hvis de ikke gjør STORE endringer.

Lenke til kommentar

Gullstikka er for å kaste glans over distributørene og utgiverne, og gi folket brød og sirkus.

 

De påstår til tider at det er en kåring av "årets beste spill", hvilket i og for seg faller på sin egen urimelighet, ettersom de kun inkluderer spill som er utgitt og solgt i Norge. Mange spill av vanvittig høy kvalitet er dermed utelukket fra kåringen av "årets beste spill".

 

For all del. Mye bra med Gullstikka, fører til oppmerksomhet og bidrar til å gjøre gaming mer akseptert. Men det er ikke en kåring vi kan eller bør forholde oss til.

Lenke til kommentar
Gullstikka er for å kaste glans over distributørene og utgiverne, og gi folket brød og sirkus.

 

De påstår til tider at det er en kåring av "årets beste spill", hvilket i og for seg faller på sin egen urimelighet, ettersom de kun inkluderer spill som er  utgitt og solgt i Norge. Mange spill av vanvittig høy kvalitet er dermed utelukket fra kåringen av "årets beste spill".

 

For all del. Mye bra med Gullstikka, fører til oppmerksomhet og bidrar til å gjøre gaming mer akseptert. Men det er ikke en kåring vi kan eller bør forholde oss til.

5693255[/snapback]

Men det er på ingen måte "nok", siden det bare er de spillene som allerede er populære som får mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Så på dette i går.

Jeg forventet ikke så mye fra disse folka, men fy dem skuffa. Amatør messig utført selv for 'lille' Norge.

 

Jaja, håper de lærer av feilene og gjør det betydelig bedre neste år. Og ingen takke taler, forstålig nokk.

90% av dem har omtrent ingen ting med produksjonen av spillet, de blir bare importert og distribuert til butikkene osv...

 

 

Enig med at VG ruller høye terninger utifra populariteten på spillene og i 80% av tilfellene nevner dem omtrent aldri Multiplayer delen

Norske spill anmeldere burde bli flinkere på å sette seg grundig i Mulitplayer delen.

Noen vil jo si ja men vi får spillet før andre og det er ingen å teste med...men det går vel ann å finne folk fra usa eller via nettverk hvis dem har fått flere kopier evt.

 

Holder meg til gamer.no

Endret av Deosl
Lenke til kommentar
Så "svaret" er vel at vi (gamere) ikke trener gullstikka!?

5693161[/snapback]

 

For å si det på denne måten; Showet var rimelig amatørmessig laget, og det er en fordel at de som skal dele ut priser har lest litt på lappen før de skal annonsere de nominerte.

 

En annen ting er at de kanskje burde gitt showet litt mer ære. Det bør jo helst være litt mer høytidlig, istedet for å ha en gjeng fyllebøtter der. Jeg forstår at programlederen prøvde, men det er begrenset hva en person kan gjøre med dette her.

 

Jeg så hele showet, og jeg ble ikke imponert på noen måter. Jeg synes ikke de bør sende showet neste år, hvis de ikke gjør STORE endringer.

5693236[/snapback]

 

Gikk ikke glipp av noe da altså..godt å høre.

Lenke til kommentar
TheO: Akkurat det samme som jeg har prøvd å si i en annen tråd om dette. Det er med på å befeste stillingen til spill som allerede har mer enn nok oppmerksomhet (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=542900&s=gamer.no).

5693642[/snapback]

Nemlig! Vil heler se på et spill program som anmelder spill, og hvor de har mer peiling på spill en de tullingene der.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Gullstikka er for å kaste glans over distributørene og utgiverne, og gi folket brød og sirkus.

 

Hvilket igjen er en totalt feil ting å gjøre, skal noen "hylles" for at et spill er bra er det utvikler teamet og ikke distrubutører og utgivere...

 

For all del. Mye bra med Gullstikka, fører til oppmerksomhet og bidrar til å gjøre gaming mer akseptert.

 

Mer oppmerksomhet er da absolutt ikke alltid positivt, ihvertfall ikke når det er idioter som Thomas Strzelecki (kan noen være så snill å skyte den mannen?) som fronter det hele...

 

Jeg syns det er rom for en prisutdeling for spill, MEN (og det er et stort men her) da må det bli langt mer seriøst, og man bør få andre folk en udugelige norske spilljournalister (og folk som ikke engang er det, sånn som tidligere nevnte Thomas Strzelecki) til å være dommere...ser ikke noe i veien for at man skulle kunne ha en stor "internasjonal" prisutdeling for spill på linje med f.eks "Oscar".

Lenke til kommentar

Fikk ikke sett det :(

 

Men angående wow, så er jo veldig enig i character creation delen der du velger hvordan du skal se ut. Den er så sinnsykt svak, at et så svært og populært spill skal ha slike mangler er ufattelig! Men det virker som slike ting er mindre viktig for de fleste, men for meg er det veldig viktig. Og diskutere hvor vidt wow er bra eller ikke, blir vanskelig, alle er så forskjellige og uenige. Men jeg klarer ikke å se for meg hvordan wow kan være dårlig, middelmådig eller i det hele tatt langt unna et BRA spill. Joda det selger på navnet å alt det der, men det har SOLGT SÅ SINNSYKT mye at det må være mye mer en navnet. Spiller selv wow og synes det totalt sett er et bra mmorpg, men dog det finnes bedre i mine øyne, feks Everquest 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...