Gå til innhold

SP1 på corp. versjon

Bublegum

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å innstalere sp1 på en corp. versjon av xp pro, eller hindrer Microsoft oss som har lovlige corp. versjoner, sp1?.

I så fall er det noen som vet om det er mye forskjell på de oppdateringene som man får på win. update og innholdet i sp1?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe jeg ikke har noe greie på, så jeg lurer litt på en ting når det gjelder disse forskjellige XP versjonene(corporate) og keyene. Hvis en f.eks har innstallert XP corporate med FCKGW-keyen og vil innstallere SP1, vil du da ikke få innstallert det i det hele tatt? Er det da mulig å bruke en key fra en lovlig corporate versjon under innstallasjonen av SP1? Eller merker den uansett at du har den ulovlige keyen fra før? Jeg er bare nysgjerrig på hvor "lure" microsoft har blitt når det gjelder å bekjempe piratkopiering.

Lenke til kommentar

Reino skrev (2002-09-21 02:32):

Eller merker den uansett at du har den ulovlige keyen fra før? Jeg er bare nysgjerrig på hvor "lure" microsoft har blitt når det gjelder å bekjempe piratkopiering.

Hei,

Bare for å opplyse deg. Jeg har klart det. Fant 2 key koder med en Key Generator-en som het bare Key (ikke den berømte Key Generatoren)og de faktisk fungerer. Testa begge 2 key kodene og alt gikk glatt.

Så svaret til spørsmålet ditt er at SP1 "merker" ikke om det er original eller "laget" key kode.

Jeg har hørt (lest) om at det er snakk om at Microsoft skal ta i bruk en database med absolutt alle lovlige key koder og når du kobler deg opp mot "Windows Update" så skal den "kikke" inn i den svære database og se om du har en lovlig key kode. Ubesvart spørmsål er akkurat det du lurte på, nemlig, om den skulle klare å "slå av" de lovlige kodene som er kommet på "avveien"?

Det gjenstår å se.

SP1 klarer det i, hvertfall, IKKE, men det kan jo også hende at jeg har fått generert 2 LOVLIGE key koder.

For min del så er jeg ikke så opptat av alle de "sikkerhet" oppdateringene, men mer med de oppdateringene som fikser bugs, stabilitetsproblemene og evt. øker ytelse.

Jeg gjorde det for moro skyld.

Hilsen

Staljin

[ endret av staljin1 den 2002-09-21 03:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...