Gå til innhold

Aktivere Recovery Modus

Anbefalte innlegg

Fikk en lapp hos Elkjøp der det står hvordan jeg skal få kjørt Recovery på muttern sin laptop..

står følgende:

Ved oppstart av pc, trykk f8\f9 etter at pc'en har talt opp RAM. PC vil da starte i Recovery modus. Recovery skal her ligge inne på HDD.

Problemet er da at F9 har ingen funksjon,, F8 så får jeg opp Boot Priority..

bios er på F2..

noen som kan hjelpe meg??

edit: pc'en er en Packard Bell EasyNote ettellerannet..

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å start packard bell recovery fra windows om dette er mulig (sjekk den lille bruksanvisningen som følger med/produktark). Hvis ikke - stikk innom nærmeste elkjøp-butikk og få de til å trykke på F9 for deg :). Du kan også prøve en av de andre f-tastene.

Lenke til kommentar
Prøv å start packard bell recovery fra windows om dette er mulig (sjekk den lille bruksanvisningen som følger med/produktark). Hvis ikke - stikk innom nærmeste elkjøp-butikk og få de til å trykke på F9 for deg :). Du kan også prøve en av de andre f-tastene.

5690282[/snapback]

Skal sjekke.. men tror ikke dette er mulig.. har drevet å kranglet med dem om en recovery cd som de trodde jeg hadde rotet bort. men som aldri fulgte med. så sa de plutselig dette :)

har prøvd de fleste F tastet... uten nytte.. De kunne gjøre det for 400,- sa de..

menmen.. Fikk internettn til å funke på den igjenn (trådløs) men tror den trenger recovery fordet..

Hvis det er mulig fra windows... hvor henne da??

Lenke til kommentar

Det kan ikke væra mulig å taste F8/F9 og så starte en recocery UTEN at det er en CD inne. (Kommer man liksom bort i tasten så er det gjørt ?)

Så enten det er slik at du taster en tast med recovery CD in, eller BIos i start fra CD, recovery er inne , og da starter et eller annet (ofte Dos Caldera ) for å få fram den skjult recovery som er i Hardisken.

Lenke til kommentar
Det kan ikke væra mulig å taste F8/F9 og så starte en recocery UTEN at det er en CD inne. (Kommer man liksom bort i tasten så er det gjørt ?)

Så enten det er slik at du taster en tast med recovery CD in

Ja men han påstår at man ikke skal trenge det? kansje jeg gjør det da...

eller BIos i start fra CD, recovery er inne , og da starter et eller annet (ofte Dos Caldera ) for å få fram den skjult recovery som er i Hardisken.

5693900[/snapback]

hææ?

Lenke til kommentar

eller BIos i start fra CD, recovery er inne , og da starter et eller annet (ofte Dos Caldera ) for å få fram den skjult recovery som er i Hardisken.

hææ?

Ja du har rett, for fort i svingene jeg her, det jeg ville si var at :

eksempel

-Sett recovery CD i maskinen (der kommer ....recovery er inne...)

-Start eller Restart

-Maskinen starter fra Recovery (der kommer ....BIos i start fra CD... )

-Deretter velger du Restore Factory Backup (avhenging av hvilke løsning har leverandøren valgt)

-Når det er ferdig, Ta ut recovery CD

-Velg ok

-Maskinen restarter.

Så med den løsning du har ikke noe F8/F9 tast.

Lenke til kommentar

Wiberos: Packard Bell har ikke recovery-cd, det er en egen partisjon på harddisken som inneholder recovery. Den bootes ved å taste en spesiell tast ved oppstart.

Kan du gi oss nøyaktig produktnr på maskina di trådstarter? Ligger under maskinen gjerne sammen med serienr. ENExxxx ENAxxxx ENFxxxx eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Wiberos: Packard Bell har ikke recovery-cd, det er en egen partisjon på harddisken som inneholder recovery. Den bootes ved å taste en spesiell tast ved oppstart.

Kan du gi oss nøyaktig produktnr på maskina di trådstarter? Ligger under maskinen gjerne sammen med serienr. ENExxxx ENAxxxx ENFxxxx eller noe lignende.

5696749[/snapback]

jepp det kan jeg :)

Her er hva som står under maskina:

S/N: 534003110232

MID: 1036787

P/N: PB21D00616

EASYNOTE B3529 D

Åsså en liten lapp med serial til windows xp home.

Det er alt som står under.. som ikke har med batteriet å gjøre :)

Lenke til kommentar

Det er den skjult eller visible recovery/backup partition i HD som jeg henviser til, uansett om det er slik at den starter med en F8 tast hos packard...Ok, eller fra en cd som jeg skriver om.

Men complexity har ikke, hverken noe program i windows om recovery , noen disketter eller noe CD. Og en av de må finnes ellers er recovry greie fra packard ikke verdt noe.( nei feil igjen, det er 400 kr,,hehe!)

Så det kan væra verdt et forsøk å finne hvor er programmet som laget den recovery. Og da den kan væra i en skjult mappe i C:\. :hmm:

Sett "vis skjult filer og mapper" under mappealternativer og se etter om en mappe som kan inneholder programmet. (C:\DISE ) feks. Er den der så er det bare å sette i gang.

Lenke til kommentar

Prøv å se om du finner dette her:

http://support.packardbell.com/no/mypc/?Pi...4003110232#show

Her er users guide:

http://support.packardbell.com/no/mypc/ind...;6939530101.pdf

Her står det fra side 50 av hvordan man kjører recovery på en enb3529. Kan enten starte full recovery fra programmet smart restore, eller smashe f11 ved oppstart

visstnok.

"When the packard bell logo appears - press f11"

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Prøv å se om du finner dette her:

http://support.packardbell.com/no/mypc/?Pi...4003110232#show

Her er users guide:

http://support.packardbell.com/no/mypc/ind...;6939530101.pdf

Her står det fra side 50 av hvordan man kjører recovery på en enb3529. Kan enten starte full recovery fra programmet smart restore, eller smashe f11 ved oppstart

visstnok.

"When the packard bell logo appears - press f11"

5700285[/snapback]

ahh.. fant smart restore. Der kan man stille tilbake programmer som jeg har tatt vekk osv :) kan sikkert ta recovery derifra også :) kan også teste mere med F11 :)

takk for hjelpa :D

Lenke til kommentar

hehe.. ja det gjør det :)

har kjørt recovery med Smart Restore nå. Tok ca 4 minutt :)

og den er helt likens som da den var ny ;) kan vel se på denne tråden som løst nå :)

btw: alle problemene jeg hadde med det trådløse nettverket er borte også :)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...