Gå til innhold

HIS X1800XT, vannblokk og nippel, endret topic

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i dag med et X800XL, og vurderer å bytte dette til timesalgsvaren de har på netshop akkurat nå, dvs et POV 7800GTX 256mb kort.

Det jeg nå lurer på er om det er verdt det?

Det er et knallgodt kort etter hva jeg har skjønt, men vil gjerne ha litt synspunkter på hva dere mener om det..

Er det det beste kjøpet rundt 3000 nå?

To buy, or not to buy..

EDIT: Ny topic pga bytte av kort. Om ønskelig må gjerne en mod flytte denne til vannkjøling, da valg av kort ikke er en problemstilling lenger. Dette grunnet bedre tilbud på X1800XT.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har og bestilt det kortet der, men var det tilbud på det igår og? nå koster det hvertfall 3195kr.... jeg skal hvertfall bruke min zalman vf700 kjøling til mitt, håper det passer...

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt.. hehe

Nå gjelder det bare å finne en tilfredstillende vannblokk til skjermkortet, som passer inn i zalman reserator 1 settet mitt.. Noen tips der?

5691142[/snapback]

Hvis du skal kjøpe reserator 1 plus, så følger det med gpublokk. Den er faktisk ikke så dårlig, holder mitt 7800gt overklokket deluxe rundt 40 grader ved load. Merk nå at jeg ikke bruker zalman reserator lenger. Med zalman vil tempen bli betydelig mer. Hva jeg bruke er i profilen. Skal se om tempen kryper seg under 40 når jeg får satt på danger dan maze4 azetal.

Lenke til kommentar

Ser ikke vitsen til å kaste bort så mye penger for å kjøle gpu og rambrikkene med vann. Danger den maze4 knuser den ac blokken når det gjelder kjøleytelse. Rambrikkene trenger kun gode ramsinks og en kjølig bris over dem. Billig ramsinks koster under 100 lappen og gode koster 200. Swiftech har kobber ramsinks som er noe av de beste. Men prisen kryper fraktisk til rundt 700 kr hvis du vil ha maze4 og swiftech ramsinks. Du får ta et valg selv. Jeg har valgt maze4 azetal og ramsinks.

Lenke til kommentar
Ser ikke vitsen til å kaste bort så mye penger for å kjøle gpu og rambrikkene med vann. Danger den maze4 knuser den ac blokken når det gjelder kjøleytelse. Rambrikkene trenger kun gode ramsinks og en kjølig bris over dem. Billig ramsinks koster under 100 lappen og gode koster 200. Swiftech har kobber ramsinks som er noe av de beste. Men prisen kryper fraktisk til rundt 700 kr hvis du vil ha maze4 og swiftech ramsinks. Du får ta et valg selv. Jeg har valgt maze4 azetal og ramsinks.

5692941[/snapback]

Maze 4 er en konge bra GPU kjøler (Anbeler den hvis du ikke skal ha heldekkende blokk), men finnes det noen butikker i norge som har den på lager?

Lenke til kommentar
Det er en god pris, spesielt med tanke på at jeg kjøpte mine GT-kort for hhv 3995 og 3395... *sukk*

5693059[/snapback]

netshop har nå tilbud på Excalibur Radeon X1800XT 512MB til 2995,-!

5693459[/snapback]

Gå for det kortet. Det var billigere og bedre enn 7800GTX

5693494[/snapback]

ja litt bedre, pluss 256MB mer RAM...

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

x1800xt er et varmt kort, så vanlig luftkjøler vil være for svak. Stock kjøler som kommer med skjermkortet er veldig bra, men bråker som et uvær. Noen har hatt suksess med vf700 kjøler, mens andre har fordømt den. Jeg ville ha anbefalt vann på den, da det er nok det beste.

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om noe som heter støy i mitt kabinett, så det blir vann på kortet ja, men jeg trenger en god vannblokk..

Det blir litt overklokking, men ikke så mye. Pleier å la ATItool finne max klokk på kjerne og minne, og kjøre det når jeg spiller, de gangene jeg husker det.. Blir vel kanskje en del overklokk, men samme det..

Er det noen i samme slengen som vet hva slags nippel jeg må ha til zalman sine slanger? Zalman slanger med 5/16ID, 1/2 OD

Igjen, takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Er ikke snakk om noe som heter støy i mitt kabinett, så det blir vann på kortet ja, men jeg trenger en god vannblokk..

Det blir litt overklokking, men ikke så mye. Pleier å la ATItool finne max klokk på kjerne og minne, og kjøre det når jeg spiller, de gangene jeg husker det.. Blir vel kanskje en del overklokk, men samme det..

Er det noen i samme slengen som vet hva slags nippel jeg må ha til zalman sine slanger? Zalman slanger med 5/16ID, 1/2 OD

Igjen, takker for alle innspill!

5694265[/snapback]

Gå for Maze 4.

Se denne tråden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...