abene Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kritisk sikkerhetshull i Gmail Det er oppdaget et kritisk sikkerhetshull i den populære e-posttjenesten Gmail. Hullet kan potensielt misbrukes til å få tilgang til andres kontoer. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ikke bra, de bør ordne dette kjapt, er det bare meg, eller er javascript kilden til mye sikkerhetsproblemer? AtW Lenke til kommentar
willbend Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Kilden til problemet ligger verken hos javascript, IE eller noen annen webbrowser. Hullet som oppsto kalles et xss hull og finnes mer eller mindre på nesten alle dynamiske websider. Det er utviklerne av gmail som er kilden til problemet. Og noe som er skikkelig morsomt er at programmer.no har akkurat samme sikkerhetshullet. Endret 2. mars 2006 av willbend Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kilden til problemet ligger verken hos javascript, IE eller noen annen webbrowser. Hullet som oppsto kalles et xss hull og finnes mer eller mindre på nesten alle dynamiske websider. Det er utviklerne av gmail som er kilden til problemet. Og noe som er skikkelig morsomt er at programmer.no har akkurat samme sikkerhetshullet. 5690209[/snapback] Ja, det er jo greit nok, det jeg mente er at jeg synes det er ofte sikkerhetshull "benytter" seg av javascript, er sidene mer slurvete med javascript enn andre ting? AtW Lenke til kommentar
willbend Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Javascript brukes i slike hull ja, det er vel fordi det er mest praktisk. Man kan like gjerne bruke vbscript eller andre client-side skript språk Finnes det andre client-side språk enn javascript og vbscript forresten? Endret 2. mars 2006 av willbend Lenke til kommentar
zokra Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 I følge kommentarer på digg.com så ble hullet fikset i løpet av noen få timer etter "oppdagelsen" kom ut Lenke til kommentar
G Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Godt at det ble rettet opp i raskt fra Google.com Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ja det er bra at slikt blir raskt rettet. Om jeg hadde funnet et sikkerhetshull (som jeg neppe gjør) ville jeg sagt i fra til Gmail først, noe som ikke ble gjort i dette tilfellet. Heldigvis for Google er de raske til å rette opp feil. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Sikkerhetshellet skal nå, ifølge nettsiden vnunet.com, være fikset. Når Google fikk meldingen var de veldig raske med å fikse hullet. Google mener det er svært uheldig å informere om sikkerhetshull slik "Anthony" gjorde i sin blogg. Søkegiganten oppfordrer alle til å melde fra om hull til Google før de går ut med en slik informasjon i åpne fora på Internett. Det er fikset folks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå