Deadringer Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Heisann. Etter mye slit klarte jeg endelig å få windows installert på maskinen min. Men nå, hver gang jeg starter maskinen kommer det opp en dos meny hvor jeg må velge mellom "windows xp pro" eller "windows xp pro". Dette er jo rart og unødvendig da jeg bare har en windows på pc'en, så jeg lurer på hvordan jeg kan bli kvitt denne lille menyen. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Du kan helt fint fjerne den menyen ved å redigere boot.ini fila som ligger i rota av systemdisken din. Min boot.ini ser slik ut: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Vet ikke helt hva alle kommandoene gjør her, men det er sikkert andre på forumet som kan hjelpe deg med det. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Gå i cmd Skriv c:\boot.ini > Set timeout til 0 istedenfor 30 så velger den selv.. Er du helt sikker på hvilken av installasjonene i boot.ini filen som er operativ så sletter du den som ikke skal være der Endret 2. mars 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Okey, håper det funker Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå