bigfeta Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Jeg satte to IDE harddisker inn i maskina mi for å rense de opp totalt, dvs lage nye partisjoner og formatere. Tok bare ut min DVDspiller og CDbrenner og koblet til de gamle(som skulle bli rene) diskene. Merket at systemet gikk treigt etter å ha satt de inn, men regnet med at det var på grunn av de harddiskene. Formaterte de og tok de ut av pc'en og satt inn cd og dvd drevene igjen. Nå er maskina mi fortsatt driit-treig. Hva er galt? Har vært inne i device manager og sett at diskene er ute av systemet og er dermed rådvill. Må jeg reinnstallere min maskin fordi jeg var snill mot en kompis? Eller er det noe jeg har oversett? Endret 2. mars 2006 av bigfeta Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hva slags harddisker er det? Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 En Maxtor 60Gig og en Quantum 30Gig Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 kjørt antivirus eller adaware/spyware doktor på maskinen din etterpå? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Diskene er nok gamle og vil virke trege, Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det kan være greit å kontrollere om at ikke noe PIO mode /LBA/DMA instillinger er forandret i BIOS siden du har tvunget systemet ditt. Med tvinge mener at du monterte hardisker til en IDE connector som du hadde CD/DVD rom. Sett instillinger til auto eller configure manuelt hvis det er mulig. Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Fant ut av det. Måtte innstallere driverne for diskkontrolleren på nytt. Raptoren min funker av en eller annen grunn ikke raskt uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå