Gå til innhold

Kan Trance Karakteriseres som Musikk ?

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

skjønner du ikke? trance er musikk.

kan ikke du begrunne hvorfor trance ikke er musikk?? noe annet enn at du ikke liker det. og heller ikke nevn at musikk blir laget med fysiske instrumenter. musikk ble laget før instrumentenes tid...

Fact about trance as music

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser det bare fra mitt synspunkt, fordi jeg simpelthen ikke liker trance eller vil ha den karakterisert som musikk.

5689591[/snapback]

Akkurat det jeg trodde meningen med denne tråden var i første omgang. Det skrangler kanskje i hipsterknærne, men du får bare bite i det sure eplet og finne deg i at en viktig del av imaget ditt kan plasseres i samme bås som noe du tar avstand fra. :tease:

Lenke til kommentar

Som mange her har påpekt er trance musikk. Og det er feil å si at ikke trance-produsenter bruker instrumenter. Både gitar og keyboard er for eksempel flittig brukt.

Mange rockeband f.eks. pleier å spille inn trommer, gitar, bass og vokal hver for seg, og så sette det hele sammen til en låt ved hjelp av en datamaskin. Det blir ofte det samme som en trance-produsent gjør.

Og til slutt: de som mener at musikk må bestå av instrumenter for å kunne kalles musikk, mener dere at a cappella ikke er musikk?

Lenke til kommentar
Jeg ser det bare fra mitt synspunkt, fordi jeg simpelthen ikke liker trance eller vil ha den karakterisert som musikk.

5689591[/snapback]

Akkurat det jeg trodde meningen med denne tråden var i første omgang. Det skrangler kanskje i hipsterknærne, men du får bare bite i det sure eplet og finne deg i at en viktig del av imaget ditt kan plasseres i samme bås som noe du tar avstand fra. :tease:

5689678[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til ?

Lenke til kommentar

Trance er lyd satt i system, og derfor musikk. Hvor god den er, er imidlertid fullstendig individuelt.

"- Kan Chauchescu, Khomeini og Amin karakteriseres som mennesker?

- Selvfølgelig, selv om de alle var diktatorer."

Lenke til kommentar
Music is an art, entertainment, or other human activity which involves organized and audible sound, though definitions vary.

Wikipedia for the win...

Dei som syng "alla, mehe jella sehe latte" i Afrika utan eit einaste instrument lagar musikk, dei som set på ein PC og komponerer Trance lagar musikk, dei som speler gitar, trommer, bass eller keyboard om du vil lagar også musikk.

Dette er fakta og ingens meining kan endre dette faktum så lev med det.

Lenke til kommentar

Where on Gods green earth har du fått oppfatningen at 2pm og Cascada er "god trance". Personlig ville jeg ikke engang karakterisert det som trance.

Gjør litt research før du kommer her og driter deg loddrett ut, det er tydelig at du har null peiling på trance whatsoever.

Få tak i noen låter av Solar Stone, Armin van Buuren, Tranqiulity Base etc. Det er trance, og ikke sånn grusom Cascada-hard-dance-mania-bullshit.

:)

Lenke til kommentar

hvis du hører det som bråk så har du aldri hørt sikklig trance, house osv.....Hvis man snakker om de samleplatene som blir spytta ut bare for å tjene penger, der er masse dritt ja. B.K, Tidy, Hallucinogen, Dj Neo osv er det kvalitet over. Og så må du ta med selve kulturen også, har du noen gang vært på et sikklig rave-party. Og si bare at det er bråk blir for lett, de kan kan å lage trance, house bruker lang tid på det. Det er like mye musikk som andre sjangre.

Ville bare ta med Fear Factory, Coalchamber, Ramstein bruker mye elektronika i musikken sin og dette igjen er tung musikk. Og heisann jeg glemte også at HipHop er det mye laga på data også.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
hvis du hører det som bråk så har du aldri hørt sikklig trance, house osv.....Hvis man snakker om de samleplatene som blir spytta ut bare for å tjene penger, der er masse dritt ja. B.K, Tidy, Hallucinogen, Dj Neo osv er det kvalitet over. Og så må du ta med selve kulturen også, har du noen gang vært på et sikklig rave-party. Og si bare at det er bråk blir for lett, de kan kan å lage trance, house bruker lang tid på det. Det er like mye musikk som andre sjangre.

5693380[/snapback]

Ja, jeg har vært på et raveparty i oslo. Det var artig, ja. Og jeg nekter ikke for at trance er god dansemusikk :thumbup:

Lenke til kommentar

Der sa du det DANSEMUSIKK :D altså, jeg godtar at du ikke liker trance, men vær så snill å ikke kutt alt under en kam, det meste som blir sendt på radio osv er dritt. En ting som er morsomt med den sjangern er at man må lete i platebutikkene for å finne godsakene.

Jeg har slutta å høre på hard-house av den enkle grunn at jeg har hørt på det altfor mye, jeg liker tung goa og piggtråd-musikk.....Jeg kan si at mye av heavy-musikken er dritt men der er mye bra også. Det der gjelder alle sjangere.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...