Gå til innhold

Kan Trance Karakteriseres som Musikk ?

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

jeg står allikevel fast ved at "ikke-musikalske" personer, kan sette sammen forskjellige lyder ved en datamaskin.. bare kjøre "dunk-dunk" i bakgrunnen hele veien.

5688551[/snapback]

akkurat som ikke-musikalske kan plukke opp en gitar og slå på strengene?

Hva er poenget ditt?

5688554[/snapback]

Men det vil ikke låte særlig pent. Vil det?

Det ville derimot hørt mye mer proffesjonelt ut hvis en nybegynner satte seg ned og miksa sammen noen lyder som passa sammen, og til slutt laget en sang. 4 gutter som aldri har spilt instrumenter før, ville ikke kunne tatt hvert sitt instrument (gitar 1, gitar 2, bass og trommer) og laget en låt

-> altså må man være mer musikalsk/kompentent for å lage rock/annen musikk.

Endret av gHETTo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ville derimot hørt mye mer proffesjonelt ut hvis en nybegynner satte seg ned og miksa sammen noen lyder som passa sammen, og til slutt laget en sang.

Nei. Musikken jeg lagde og sikkert mange andre fjoritsser lagde på PC'ene en gang vitner om at du tar grovt feil.

Hvis man tenker slik så kan datamaskiner også være instrumenter.

5688538[/snapback]

Ja. Derfor er all musikk, musikk. Forsjellen er bare om det er god musikk eller ikke.

5688619[/snapback]

Du må slutte å regne med at jeg alltid er uenig med deg.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
TLZ, synes du trance er god musikk?

5688647[/snapback]

Jeg synes ingen hele sjangeren er god eller dårlig musikk.

Jeg syens Infected Mushroom er et godt trance-band, utenom det så har jeg ikke hørt så mye trance. Uansett teit å "dømme" en hel sjanger. Jeg synes Hammerfall og Children of Bodom er drittmusikk, skal jeg synes at all metal suger av den grunn?

Dessuten så har du latt være å svare på en del av mine spørsmål, blant dem er om du faktisk har hørt trance. Og da tenker jeg ikke på Scooter og lignenede dritt.

Lenke til kommentar
TLZ, synes du trance er god musikk?

5688647[/snapback]

Jeg synes ingen hele sjangeren er god eller dårlig musikk.

Jeg syens Infected Mushroom er et godt trance-band, utenom det så har jeg ikke hørt så mye trance. Uansett teit å "dømme" en hel sjanger. Jeg synes Hammerfall og Children of Bodom er drittmusikk, skal jeg synes at all metal suger av den grunn?

Dessuten så har du latt være å svare på en del av mine spørsmål, blant dem er om du faktisk har hørt trance. Og da tenker jeg ikke på Scooter og lignenede dritt.

5688670[/snapback]

Ja, jeg drar nok hele trance-sjangeren under samme kam. Jeg veit heller ikke forksjell på techno, dance, trance og alle de andre underkategoriene. Jeg har hørt veldig mye trance, med tanke på at jeg har vært på mange lan og gathering. Og selvfølgelig, det er sikkert mye som er bedre enn mye annet innenfor trance. Etter det jeg har hørt, skal 2pm og Cascada være "god" trance. Jeg liker det ikke, og jeg har hele veien lagt trykk på "JEG liker det ikke". Meningen med posten var nettopp derfor; å få frem andres synspunkter.

Lenke til kommentar
Meningen med posten var nettopp derfor; å få frem andres synspunkter.

5688708[/snapback]

Virket ikke helt slik for meg, føles mer som om du prøver å angripe en hel sjanger (og fansen dens) på grunnlag av et reaksjonært syn på musikk. Trance er like mye musikk som alt annet. Å lage god musikk forutsetter musikalitet og ferdigheter. Det sier seg selv at forskjellige ferdigheter er påkrevd innenfor forskjellige sjangere. At det er mulig å lage god elektronisk musikk uten noen som helst tekniske ferdigheter på et "ekte" instrument, gjør ikke denne musikken mindre verdt på noen måte, samtidig som personen som har laget den kan være like musikalsk som Mozart, bare at han ikke har giddet å lære seg noe instrument.

Å si at trance ikke er musikk fordi den lages med datamaskin er det samme som å si at rock ikke er musikk fordi den ikke fremføres med fagott.

Lenke til kommentar
Musikk lages med instrumenter.

Definer et instrument.

A musical instrument is a device constructed or modified with the purpose of making music. In principle, anything that produces sound, and can somehow be controlled by a musician, can serve as a musical instrument.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

jeg fatter ikke hvorfor alle sier MIN MENING hele tiden

Trance er musikk og det er FAKTA

så dere som ikke liker trance respekter dem som gjør det for det er musikk akkurat som alt annet

Lenke til kommentar

så dere som ikke liker trance respekter dem som gjør det for det er musikk akkurat som alt annet

5689189[/snapback]

vi sier vel MIN MENING, fordi vi ikke vil være for bastante og vise at vi også respekterer andres meninger.. det er i allefall min hensikt med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

5689189[/snapback]

vi sier vel MIN MENING, fordi vi ikke vil være for bastante og vise at vi også respekterer andres meninger.. det er i allefall min hensikt med det.

5689202[/snapback]

ja men hva er poenget? jeg kan si at jorda er flat(MIN MENING) men den er jo rund så hvor er poenget?

Lenke til kommentar

At jorda er rund er ingen påstand, det er fakta. Man kan aldri si at et synspunkt er fakta.. akkurat på samme måte, blir det heller ikke noe poeng i å si at Norge er verdens største land. Ettersom det ikke er tilfelle. Det er mange som har delte meninger rundt Trance, hvorvidt det er bra eller ikke. Også om det kan karakteriseres som musikk.

Nettopp derfor ønsket jeg å få frem ulike synspunkter.

Endret av gHETTo
Lenke til kommentar

5689189[/snapback]

Det er fordi personen allerede har stor motstand for sine synspunkter, og han vet allerede at diskusjonen er tapt. Da velger han å ro seg unna ved å hevde at dette har med hva hver person mener å gjøre, og at man burde respektere meningene hans av den grunn.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

5689189[/snapback]

Det er fordi personen allerede har stor motstand for sine synspunkter, og han vet allerede at diskusjonen er tapt. Da velger han å ro seg unna ved å hevde at dette har med hva hver person mener å gjøre, og at man burde respektere meningene hans av den grunn.

5689544[/snapback]

Så du tror jeg altså "ror meg unna", fordi jeg møtte motstand på et forum? Det er nøyaktig det som er så flott med et forum, man trenger ikke være redd for å stå for meningene sine. Noe jeg heller ikke er. Jeg synes at trance suger grenseløst, men det er selvfølgelig bare min mening. Jeg kan ikke sette den sluttningen at trance suger. Jeg ser det bare fra mitt synspunkt, fordi jeg simpelthen ikke liker trance eller vil ha den karakterisert som musikk. Jeg ville da aldri ha laget en tråd der jeg bare skulle fortelle om at jeg ikke likte trance. Jeg ville høre andres synsvinkler, diskutere og krangle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...