Mojo Pin Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Hei. Etter min mening er trance,techno,dance etc. vræl. Jeg synes ikke det har noe i musikkens verden å gjøre! Hva mener dere? Siden mange til MIN forbøuselse karakteriserer trance som musikk, leder det til spørsmålet; er det god musikk? Endret 2. mars 2006 av gHETTo Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Ja, det er like mykje musikk som alt anna, skulle den ikkje det fordi du ikkje liker den liksom? Endret 2. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Musikk er organisert lyd. Trance, techno, dance er i alle høyeste grad organisert lyd. Ergo: Trance, techno, dance er musikk. Tipper du ikke har hørt skikkelig trance en gang. :!: Endret 2. mars 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Ja, det er like mykje musikk som alt anna, skulle den ikkje det fordi du ikkje liker den liksom? 5688488[/snapback] men hvofor musikk? Det er jo bare noen som har satt sammen ulike stuidoskapte lyder med en datamaskin ? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hører på en tranceartist (Dave Seaman - Global Underground et eller anna) i skrivende stund, og dette er definitivt musikk. Klart det er musikk! All organisert lyd er musikk! Tilogmed uorganisert lyd kan sikkert oppleves som musikk for noen! Hvorvidt du liker det eller ikke, er noe helt annet. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ja, det er like mykje musikk som alt anna, skulle den ikkje det fordi du ikkje liker den liksom? 5688488[/snapback] men hvofor musikk? Det er jo bare noen som har satt sammen ulike stuidoskapte lyder med en datamaskin ? 5688496[/snapback] men hvorfor er rock musikk? Er jo bare noen som har satt sammen ulike melodier med en gitar... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 men hvofor musikk? Det er jo bare noen som har satt sammen ulike stuidoskapte lyder med en datamaskin ? 5688496[/snapback] Hvorfor er rock musikk? Det er bare en som skriker, en annen som slår med pinner på ting som lager lyd, og atter andre som leker med spente nylonstrenger over en uthulet kasse? Hvorfor er rap musikk? Det er bare noen som snakker rytmisk over disse "studioskapte datalydene"? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Musikk lages med instrumenter. Om "trance,techno,dance etc. vræl" lages med instrumenter vil jeg karakterisere det som musikk, ja. Om det er god musikk eller ikke, er opp til hver enkelt og vurdere. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 skal man lage god rock som folk liker å høre på, må man være musikalsk. Man trenger ikke være musikalsk for å lage trance med en datamaskin(ETTER MIN MENING). Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Musikk lages med instrumenter. Ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) skal man lage god rock som folk liker å høre på, må man være musikalsk. Man trenger ikke være musikalsk for å lage trance med en datamaskin(ETTER MIN MENING). 5688511[/snapback] Vel... DIN MENING ER IDIOTISK! (ETTER MIN MENING) For å lage GOD trance så må man være musikalsk også. En kan sikkert lage dritttrance(og drittrock for en slags skyld) uten å være musikalsk eller flink. Ta goa-trance bandet Infected Mushroom fks. De består av musikere som spilte instrumenter før, men gikk lei og gikk over til å lage trance. Endret 2. mars 2006 av TLZ Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 skal man lage god rock som folk liker å høre på, må man være musikalsk. Man trenger ikke være musikalsk for å lage trance med en datamaskin(ETTER MIN MENING). 5688511[/snapback] Anta at musikk innebærer en eller annen form for melodi. For å skape melodien må du være musikalsk. Trance innebærer like mye melodi som hva som helst annet, melodien må altså skapes og du må altså være musikalsk for å lage noe vettugt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Musikk lages med instrumenter. Ikke nødvendigvis. 5688514[/snapback] Jo. Om du lager musikk ved å hoppe rundt, eller sompe på søppelkasser, vil da kroppen din og søppelkassene være "instrumenter". Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Musikk lages med instrumenter. Ikke nødvendigvis. 5688514[/snapback] Jo. Om du lager musikk ved å hoppe rundt, eller sompe på søppelkasser, vil da kroppen din og søppelkassene være "instrumenter". 5688532[/snapback] Kommer vel ann på definisjonen av instrumenter da. Du mener enhver innretning som kan produsere musikk er instrumenter, og i så fall så er det slik du sier. Hvis man tenker slik så kan datamaskiner også være instrumenter. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 En Pc kan brukes som et instrument til å lage trance. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 jeg står allikevel fast ved at "ikke-musikalske" personer, kan sette sammen forskjellige lyder ved en datamaskin.. bare kjøre "dunk-dunk" i bakgrunnen hele veien. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 jeg står allikevel fast ved at "ikke-musikalske" personer, kan sette sammen forskjellige lyder ved en datamaskin.. bare kjøre "dunk-dunk" i bakgrunnen hele veien. 5688551[/snapback] akkurat som ikke-musikalske kan plukke opp en gitar og slå på strengene? Hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvor bra tror du det blir? Ikke-musikalske mennesker kan kjøpe en gitar og klimpre alt de orker, det blir samme greia.. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 akkurat som ikke-musikalske kan plukke opp en gitar og slå på strengene? Hva er poenget ditt? 5688554[/snapback] Hehehe, nå har vi sagt noenlunde det samme, rett etterhverandre, flere ganger her. Må flire.. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 skal man lage god rock som folk liker å høre på, må man være musikalsk. Man trenger ikke være musikalsk for å lage trance med en datamaskin(ETTER MIN MENING). 5688511[/snapback] Synes jeg var ett godt poeng. Man trenger nødvendigvis ikke bruke instrumenter for å skape musikk, men å skape musikk via ett program på pc, vil jeg ikke kalle musikk. Men det er min personlige mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå