tuppetroll Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kjøpte Canon Eos 350D for noen få uker siden, og prøver å lære meg litt av hvert. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder her for å få litt tilbakemeldinger.. Natur til slutt... Hva tycks? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Joda, disse funket greit nok. Men. 1. Velg ut færre bilder som du skal vise fram, både på et forum og når du skal vise kunstverkene til venner og bekjente. Man går lei av å se på samme motivet etter 5 bilder. Maks 2-3 av samme motiv. Selvfølgelig velger du ut de beste. 2. Pass deg for utbrente områder. Bilde 5 og 6 mister detaljer fordi det er overeksponert. Når du tar bilder digitalt er det (nesten) alltid bedre å ta bilder litt for mørke og så rette det på en pc enn å muligens risikere utbrente områder. 3. Bilde 3 var ikke noe særlig. Bakhodet til en hund. Hadde muligens blitt interresant om vi så hva hunden så etter. Svart/hvitt-bilder som bilde 4 har ofte mye å tjene på å ha ytterlige kontrast. Det siste bildet var ikke noe å rope hurra for heller. Kjedelig utsnitt, utbrent sol og refleksjon, ikke spennende farger. Ellers likte jeg det 1. bildet best. Det hadde sikkert kledd kraftigere farger(saturation). Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Og husk at for oss er det bare en hvilken som helst hund. Vi er ikke emosjonelt engasjert i den slik du er. Lenke til kommentar
kimoajaj Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Syns bildene var fine jeg, gleder meg til jeg får meg 350D jeg også. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Likte utrykket til bikkja i bilde nr.1 den ser langt borte ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå