Gå til innhold

Nytt vannkjølings'sett! Fra Microplex.no, max 4000

Anbefalte innlegg

Vel... Fortsatt er det å kjøpe en heldekkende vannblokk bare tull og bortkastede penger.

5740232[/snapback]

Nr 1. Jeg skal oppgradere så det holder lenge, så kan godt hende jeg kjøper si 7900gtx.

Så når jeg kjøper nytt skjermkort, så er det bare å kjøpe en ny vannblokk :)

Nr 2. Har den bedre ytelse enn den boye foreslo? evt tester osv

Jeg har ikke lyst til å virke negativ på innleggene dine, så beklager hvis det virker slik.

Alle som skriver her er til hjelp til et kjøp jeg kommer til å gjøre.

Og hvis dere er heldige kommer dere kanskje til å endre min mening ;)

Mvh

Scotty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du har kanskje hørt om Danger Den før, og deres produkt holder virkelig mål. Fordelen med Danger Den blokken er at vannet her føres rett inn på kjernen til skjermkortet og så ut igjen, uten ekstra omveier som du finner i Aquagrafx blokken. Dessuten er blokken fra DD laget i kopper, hvor den fra AC er i aluminium. Og, blokken fra AC er så tung at skjermkortet vil bøye seg etter en stund.

Lenke til kommentar
Og, blokken fra AC er så tung at skjermkortet vil bøye seg etter en stund.

5740433[/snapback]

DD er hørt om før ja(fra forrige "savner" lista) ;)

Men vil AC blokken gjøre at skjermkortet bøyer seg? :blink: Det kan ikke være sant, eller?

Det er jo produsenter som har brukt lang tid på å lage produktet og gjøre det uten feil.

Så det kan umulig være slik at de har gjort blokken så tung at skjermkortet bøyes?

Lenke til kommentar

Bare spør LenniZ, hans skjermkort bøyde seg hvertfall. Nå har jeg ikke imot AquagraFX-blokka, jeg har lyst på den selv liksom :p Men, den er litt upraktisk. F.eks., så må du bruke albuenipler, hvis ikke vil slangene mest trolig gå rett i sidedøra, og jeg mistenker at kjøleevnen til DD-blokka er noget høyere.

Lenke til kommentar

Det er sant at den veier litt, men det er forskjell på bøye og knekke. Man har feste i slot + kabinett brakett, og ønsker man support kan man legge vannslangen slik at den støtter kortet (drar bittelitt opp). Du trenger heller ikke å bruke albuenipler, men dette bør trolig sjekkes med tanke på kabinett. Hos meg var det rimelig god klarering, vannslangen er ikke i kontakt med sidedekslet.

Jeg har ingen problemer, og merket meg heller at kortet bøyde seg pga. monteringen (skruene strammes blokk->kort). Nå er ikke akkurat originalkjøleren lettvekter heller :)

Angående kjøleevne tror jeg ikke man burde tenke så veldig mye på det - AC blokken dekker praktisk talt nesten hele siden, og kjøler også spenningsregulator i slengen. Selv om det kanskje ikke er nødvendig på 7800GT? Jeg hadde en liknende blokk (AC twinplex 9xxx) på 9700PRO kortet mitt som kun dekket GPU, kortet røk etter 2 år på stock hastighet. Det kan gjerne være en tilfeldighet, men under den tiden var alltid kjøleplaten på strømregulatorene smellvarm pga. liten vifteaktivitet (vannblokk=ingen vifte). Resten av kortet var kjølig. Det kan være en tilfeldighet at kortet ga opp, men når AC blokken koster ~150kr mer er det ikke mye man snakker om.

post-15998-1142644744_thumb.jpg

post-15998-1142644756_thumb.jpg

post-15998-1142644764_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...