Scotty Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Heisann! Jeg skal kjøpe min første vannkjøling, så jeg har da ingen erfaring med noe innen vannkjøling. Jeg skal gå til innkjøp rundt sommertider eller oppimot vintern, jeg vet at dette er lenge til. Men jeg skal gjøre det ordentlig, så modifikasjoner med Stacker kabinettet. Som å.. -Skjære ut 'taket' i kabinettet til å passe en dual, evt triple radiator. -Lage vifte hull her og der, så plassering av vannkjølingen må gjøres først. -Altså, modifisere kabinettet til å få det beste ut av vannkjølingen og utseende. Uansett, jeg vet som sagt nesten ikke no om vannkjøling, jeg vet hva som trengs.. (Nipler, slanger, vannblokker, pumpe, tank, tilsetning osv..) ..men jeg blir veldig forvirret når det kommer til nipler og hva som skal holde slangen på vannkomponenten. Jeg fikk en forklaring på dette for noen måneder tilbake, men skjønte lite av det. Så enten trenger jeg en veldig god forklaring på dette, eller bare hvilken 'komponent' jeg skal kjøpe. ___________________________________________________________________ Vannkjølingen har jeg tenkt å kjøre på dette systemet(blir kjøpt litt før vintertider): AMD Athlon 64 X2 4200+ Asus Extreme GeForce 7800GT Corsair XMS3200C2 DDR400 1024 MB DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert MIST 600W ++ ___________________________________________________________________ Er ikke helt sikker på dette, grunnet AM2. Men lignende blir det ihvertfall Lurer også litt på hva som får tempraturen ned. Siden som alle sikkert vil så er det lave tempraturer som gjelder. Så hva er det som gjør at tempraturen blir/'holder seg' lav? Radiator? Pumpe? evt tank? ___________________________________________________________________ Det jeg har tenkt å kjøle ned: CPU Chipsett Ram?(ser på dette som unødvendig) Skjermkort -Noe mer som er greit å kjøle ned? ..som er nyttig ___________________________________________________________________ Jeg har tenkt å bestille fra Microplex, så det er bare å linke til produkter som du tror egner seg best osv.. Og prøv å kom med en begrunnelse til hvorfor jeg skal velge akkurat 'det', ellers så blir det så vanskelig. Men jeg takker for alle svar! Mvh Scotty Endret 2. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
haakie Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 KJøp et ferdig sett, mist sine er best, like bra som hvis du skulle plukket selv. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) KJøp et ferdig sett, mist sine er best, like bra som hvis du skulle plukket selv. 5689734[/snapback] Jeg har sett på Mist sitt HighPerformance vannkjølings'sett, men det er noen ulemper: -Jeg skal sannsyligvis ha 1stk dual radiator(som er i settet) og en til av samme slag. -I settet er det bare en cpu blokk, og jeg skal kjøle cpu(som sagt), chipsett og skjermkort. Vet ikke helt om dette er ulemper da, heller hva som jeg 'etterlyser'. Men hadde det vært noe om jeg kjøpte det settet som er linket til over og legger til: Slangenippel,forn.messing,1/4"BSPx1/2"ID , hvor mange? Slangenippel, L, plast, 3/8"NPTx1/2"ID, hvor mange? Kuriyama, slange 1/2"ID - 5/8"OD, hvor mange? Swiftech Coolsleeves, Klar, 5/8"OD, hvor mange? HW Labs radiator, BlackIce Extreme II XFlow, u/nip, Antall: 1 Chipsett vannblokk. Hvilken skal jeg velge? AC vannblokk, aquagraFX, 6800LE og 7800 GT, Antall: 1 Vil denne passe? Papst vifte, 140m³/time, 38 dB(A), Antall: 3 Vil alt dette passe? ..Hvis du ikke skjønte det så mente jeg å kjøpe det rett over i tillegg til dette settet -Og det ubesvarte spørsmål: Er det radiatoren som gjør vannet 'kaldt'? Endret 2. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Vet at det ikke har gått 24 timer. Men er det ingen som bryr seg til å hjelpe? Ingen som klarer å svare på spørsmålene? Alle leser igjennom hele tråden og går til neste? Jeg har da tenkt til å gå til et kjøp for ca 4000kr, og jeg trenger da hjelp fra forumet. Så jeg har ikke lyst til å sløse 4000kr, men bruke dem til noe som funker. Så jeg håper noen kommer med noen innlegg her om nyttige ting, hva som helst. Ingen ting blir sett på som dumt. Og håper jeg slipper å lage en tråd i OT-Baren bare for å få oppmerksomhet. Mvh Scotty Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Morn morn! Valgte selv MIST Tsunami dualradiator kittet til Microplex, og lagde en film av byggingen fra start til slutt som muligens kan hjelpe. Se PM. Dette er mitt andre kit (har en vannkjølt dual AMD), og vannkjøling er absolutt tingen. Du kan ha radiator i eller utenfor kabinettet, og det anbefales på det sterkeste at du også skaffer deg en rheobus/viftestyring så du kan finjustere on-the-fly. PABST viftene er sterkt anbefalt - jeg leste vifte testen her på www.hardware.no, og kunne ikke vært mer uenig. MIST er helt klart mer bråkete enn Pabst, for meg virket det som Pabst viftene trengte mindre spenning i starten for å starte. Faktisk har MIST 500W PSU'en jeg har nå en Pabst vifte, ikke helt tilfeldig Jeg antar 600W er av samme kvalitet som 500W, og kan absolutt anbefale denne. Mer stillegående strømforsyning tror jeg du skal lete fryktelig lenge etter. Kjøper du et kit fra Microplex får en det meste en trenger. Skal du oppgradere trenger du vanligvis bare mer vannslange av samme type, GPU blokk (helst av typen som dekker nesten hele skjermkortet), og chipset blokk. Chipset blokken kan ofte være en "vanlig" GPU blokk med andre fester og det kan være en fordel at inngangene/niplene på denne vender oppover, mens de på skjermkortet vender utover. RAM trenger du ikke å vannkjøle, faktisk kan det bli ueffektivt da det kan hende at RAM-brikkene blir oppvarmet av det varmere kjølevannet Den er litt sur - vanntemperaturen stiger til f.eks. 40'C, da blir iallefall ikke RAM brikkene noe kjøligere Dersom du ønsker å nedkjøle harddisker anbefaler jeg deg heller å prøve Zalman heatpipe kjølere, som monteres på harddisker. De krever at du har en viss ventilering i kabinettet, men med Stacker er ikke akkurat det et problem Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Hei! Jeg limer inn de andre pm'ene, så jeg kan kommentere de også, håper det går bra. Hallo Jeg kjørte på med pasta ja, ideen var å vise "Slik skal det IKKE gjøres", og "Slik skal det være". Over 90% forsvinner etter at man bruker et kreditt kort og flater ut, men synes det er lettere å smøre mye på og heller fjerne restene. Med de gamle dual CPUene mine var det ingen varmespreder oppå selve kjernen, og da skulle det praktisk talt ingenting til (lettere å gni ut). På varmespredere er det mer porer, og det er vanskeligere å gni ut mye. Dette er selvfølgelig en personlig mening Uansett bør man føre kjøleblokken nedpå, skru på, ta av, og sjekker for kontakt i tilfelle en har tatt for lite (ikke bra). Er det for mye, tar en heller av. Jeg merket dette på f.eks. GPU kjøleblokken, der brukte jeg en annen type kjølepasta (ikke elektronisk ledende) fordi jeg måtte ha mer på for å få skikkelig kontakt. Første gangen var det f.eks. ingen kontakt på en av RAM brikkene. Det er ikke samme CPU vannblokk som den du trolig refererer til, da jeg har et annet kit (rulletekst). Men prinsippet er det samme. Til skjermkortet kan du bruke samme GPU blokk. -Hadde du kabelstrømpe på vannslange? Ja. Etter å ha eksperimentert et par år med vannkjøling kom jeg til konklusjon at det var minimal temperaturforskjell på vann inn/ut før/etter radiator/blokk, og at det derfor var den totale effekten av radiatorkjøling som gjorde susen. Det har derfor praktisk talt (1'C?) ingenting å si om vannslangene er inntil hverandre. Fordelen med kabelstrømpen var å samle slangene, som vanligvis vingler noe voldsomt utenfor maskin -Blir ikke ledningen(e) ødelagt når du tar flemmen så nærme taipen? Mener du flamme? Jo, klart det, hvis man gjør det for lenge Og det gjør man jo selvfølgelig ikke. Krympestrømen skal bare krympes, og det kjøles veldig raskt. Men det blir ikke så varmt at loddetinnet som holder ledningene sammen smelter. -Hva var det du gjorde med papst viftene på radiatoren?(tenker på ledningene) Jeg kuttet de, og loddet kontaktepunktene sammen slik at de formet en ledning (en ledning for alle 3 vifter). Jeg brukte kun to ledninger (strøm) da jeg ikke trengte å vite hvor raskt viftene gikk (RPM). -Fornøyd med armor kabinettet? Ja, rimelig. Men sideflippene er bare tull -Hvilke tempraturer har du som idle på ting som cpu, gpu, harddisk og system? GPU load = 35'C, CPU load ~35'C, chipset ~ 35'C, harddisk ~ 25'C (begynner kanskje å se en tråd her). Idle er typisk GPU load = 30'C, CPU=30'C, chipset=33'C. Filmen viser harddisk temperaturene før og etter nedkjøling under bruk. Forskjell mellom idle og load er relativ liten. Uansett om jeg overklokker CPU eller ikke. God kjølekapasitet, men med radiatoren utenfor maskinen skal det ikke mye til -Var jo ikke mye dual core amd det da? (3200+)(sitter på samme nå foresten) Det var fordi det var den andre riggen. Ekte dual AMD, ikke dualcore (to kjøleblokker, to CPUer). Et sinnsvakt beist med 2x MP2200 (1.8GHz x 2), spesielt ettersom hver CPU blir såpass varm (1.68V vs 1.35/1.4v på Venice). På den tiden var slike dualrigger noen skikkelige støymonstere, så å vannkjøle den var en skikkelig nytelse For meg var det helt tydelig at å vannkjøle den 3200+ Venice maskinen jeg har nå strengt talt ikke var nødvendig, men så var det skjermkortet da...for et bråk med stock kjøler, og for en utrolig NYDELIG følelse det var å fyre opp FEAR uten å høre forskjell i støynivå -Utrolig artig film! Takker Vurderte å lage en artikkel om det på forumet med bilder, tekst og film, men tror ikke jeg tør det Lykke til! En ting jeg kan si er at du burde legge ut filmen! Den kan være til god hjelp for andre, og hvis du skriver en liten tekst til filmen(hva du gjør osv) så kan du ende opp med en sticky som mange kan få nytte av. Du kan evt legge den ut på Videokritikk delen også, personlig synes jeg filmen var herlig! Forresten, tenkte å nevne at Microplex er veldig behjelpelige hvis en sender email. Forumet er knallbra, men kanskje litt dødt nå Uheldig timing. Det er helg, og personlig har jeg eksamen +++. Andre har kanskje ferie, etc etc etc. Mulig du får mer svar til mandag Jeg valgte en personlig melding grunnet den filmen, no way on jeg legger den ut for allmennheten enda Kritikk er en ting, båndbredde noe annet (ville trolig fått LOS på nakken). Om delene passer tør jeg ikke svare på, da en fryktelig lett kan ta feil. Et aktuelt eksempel: Det var for et par måneder siden en diskusjon om nVidia 7800GT vs 7800GTX vannkjølingsblokken, og noen kjøpte 7800GTX blokken i god tro om at denne var bedre enn 7800GT versjonen og klarte ikke å fysisk montere denne på 7800GT kortet sitt. Microplex ga klart svar, og problemet var løst. 7800GT vannblokk for 7800GT skjermkort, punktum Jeg får ikke kommentert noe mer nå, må stikke innom skolen, men kommer å redigerer dette innlegget etter skolen. Endret 6. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Boye Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Haleluja, bra jeg var iallefall litt oppegående Hyggelig at filmen falt i smak, men må nesten høre med LOS først (60MB) før jeg gjør noe som helst mer. Nederst (link) har du kittet forresten som jeg brukte, anbefaler dette på det "varmeste". En smal sak å oppgradere med GPU og chipset blokk. Pumpen (Eheim, akvariepumper strengt talt) tar strøm fra PSU slik at den kun pumper vann når maskinen er påskrudd ("Windows") - når man testkjører vannsystemet mangler man gjerne hovedkort, men man får med et adapter som plugges inn i PSU hovedkort kontakt slik at vannpumpen da får strøm. Genialt! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=547743 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Så på det settet en stund. Men så dro jeg på ferie og når jeg kom tilbake hadde de fått inn HighPerformance settet. Jeg ønsker da det beste jeg kan få for under 5000kr. Men det er noen ting jeg missliker med highperformance, som f.eks vanntanken. Jeg liker vanntanken på tsunami settet, og det er gjerne den jeg vil ha. Så kanskje det tyder til det settet istedet? +ekstra delene da selvførgelig Og en ting jeg lurer på innen highperformace settet er om pumpen bråker? Den er jo omtalt til en kraftig pumpe, betyr dette at den bråker? Og kunne du da gjøre meg en liten tjeneste? Jeg som er så nybegynner osv... Si at jeg skal ha Tsunami Dual radiator settet. Og jeg skal i tillegg ha kjølt ned gpu og chipset. Så da trenger jeg å kjøpe: -Ekstra nippler -Ekstra slange -Radiator(dual) -Chipset vannblokk -GPU vannblokk(7800gt) -2 Vifter(papst) Kunne du da velge ut produkter innen det jeg har nevnt over som da passer? Jeg blir helt forvirret med alt dette med nippel størrelse(IO osv) Om du kunne ha gjort dette hadde det vært supert! Og kanskje jeg lager en film jeg også, med oppgraderingen av pcen min+vannkjøling. Og bygging av en helt ny media center pc.(i yeong yang server cube) Må si at jeg ble utrolig inspirert av filmen din! Endret 7. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei, beklager at det tok så lang tid (eksamen)! Dersom du bare trenger ekstrautstyr til GPU og chipset, kan du forsøke følgende: Hovedpakke - MIST Tsunami vannkølingskit, dual radiator [2495,-] Denne komplette pakken inkluderer stillegående PABST 120mm vifter som du trenger, CPU blokk, Eheim pumpe samt vibrasjonsisolerende skruer til å feste pumpen, vanntank, og ACfluid korrosjonsbeskyttelse (noen dråper man tar oppi vannkjølingen til slutt, ingen farge). I tillegg må du ha GPU vannblokk - AC GPU vannblokk, aquagraFX, for nVidia 7800GT [679,-] - Slangenippel, metall, 1/8"BSPx3/8"ID (du må bestille 2stk) [58,-] Videre trenger du en chipset vannblokk - AC vannblokk, chipset, "twinplex" (i samme familie som CPU blokk) [375,-] Det ser ut som riktige nipler er inkludert. Er du i tvil, kan du bestille +2stk nipler som på GPU blokken. Til slutt lønner det seg å ha litt mer vannslange så man kan eksperimentere - Kuriyama, slange 3/8"ID (du må bestille 3stk) [66,-] Med 3 enheter får du 3 meter, i tillegg til Tsunami pakkens 3 meter. Da har du totalt 6 meter å leke deg med, noe som kommer godt med når man eksperimenterer UTROLIG surt å mangle vannslange, og måtte bestille ekstra. Obligatorisk ekstrautstyr - Arctic Silver 5 termisk pasta (kjølepasta for CPU) [69,-] - Arctic Alumina termisk pasta (bra for GPU, kan "guffe på litt mer" uten fare) [48,-] - Gjentetetningstape (~1.5-2 runder rundt gjenger på nippel, strammes, skrus inn og sikrer god tetning) [15,-] - AC UV-tilsetning "GlowMotion", tilsetning for grønnfarge i vannet [39,-] - #1 - UV vann tilsetning? Da trenger du UV lys! Sunbeam kald katode basic kit [34,-] - #2 - UV vann tilsetning? Da trenger du UV lys! Sunbeam kald katode, 30cm UV/Blacklight [29,-] Total pris - 3907kr. Under 4000kr Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Tusen hjertlig takk! Kan ikke takke deg nok! Du har hjulpet meg utrolig mye, og jeg hadde sikkert gått til innkjøp av noe dårligere/feil hvis ikke du hjalp meg Men noen videre ting: -Er en dual radiator nok? ...jeg skal klare å prioritere penger på en til hvis det lønner seg -Heldigvis så har jeg allerede katode kit +2 30cm blacklight rør Så det skal kunne kjøpes uten problemer og alt skal passe fint? Tror at jeg går til innkjøp av dette enten før tg eller litt etter konfirmasjonen. Mvh Scotty Endret 11. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hallo Jeg tror dette skulle være absolutt alt ja. Hvis du er usikker, send bestillingen til Microplex som email og hør. Da får du også muligens høre når de får inn nye kit (mye av dette er ikke på lager). En dualradiator er nok i haugevis, jeg bruker en -trippel- radiator til den gamle dualriggen (2x AMD MP2200 CPUer, ATi skjermkort, chipset) og det er ikke så mye å hente. Jeg vurderte faktisk det samme! Selvfølgelig, en trippelradiator hjelper det, men husk ekstra vifte. Hvis du tviler, kjøp heller en trippel istedenfor 2stk dual. Men da passer ikke kittet, og du må trolig sette sammen Tsunami-kittet manuelt (du taper penger, kittet er faktisk ganske billig - komponentene i selve kittet for seg selv kommer på ~2800kr). Strengt talt ville jeg forsøkt dualradiatoren først (kittet) og sett. AMD prosessorene er såpass kalde, det skal HIMLA mye varme til før du sliter. Hos meg kan jeg nesten kjøre uten vifte på radiator, og da kjører jeg dual-radiatoren. Viftene har jeg satt så absolutt sakte som overhodet mulig Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Ok, takk. Skal høre med microplex. Så jeg vil ikke hente noen grader med en til radiator? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Joda, kanskje 3-5'C og utover, men ikke før det først begynner å bli litt varmt. Hovedsaklig har den plass til en ekstra vifte. Men, med tanke på kittet...jeg ville droppet ekstraradiator denne gangen (spesielt med tanke på moderne system som du skal kjøre). Hvor skulle du plassert radiatoren? På toppen av kabinettet? Veldig fin plass det, men da forsvinner trolig noen av topp "brønnene" i tillegg til at nesten hele toppen må kuttes ut+bestille egen radiator grill. Det blir litt arbeid av slikt, men jeg har gjort det på den gamle dualriggen hvis du vil ha et bilde (radiatoren er nå utenfor maskin, men hull+grill er fortsatt der). PS: Alt jeg skriver er basert på egen erfaring og mine behov, du gjør selvfølgelig hva du vil selv Kanskje Microplex lar deg bytte dual-radiatoren i kittet til en trippel? Endret 11. mars 2006 av Boye Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Hvis det er oppimot 5grader så går jeg kanskje får 2stk dual eller så kan jeg spørre microplex om de kan bytte, god ide Men hvis jeg skal ha 2 radiatorer så er ikke det et problem. Jeg har stacker, så det skal gå fint. Har dessuten tenkt å lage endel forandringer på kabinettet, som også vil være å tilpasse det til vannkjølingen. Edit: Er det best å sende en mail, eller skrive på supportforumet til microplex? Mvh Scotty Endret 11. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Boye Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Prøv email først Forumet er veldig bra det også. To radiatorer kan gå bra det, men for min del har jeg ikke merket temperaturforskjell mellom å bruke to stykker (dualriggen har en trippel og en singel). Men det blir mer støy av det, og valgte derfor å kjøre den ene radiatoren viftefri. Jeg kunne liksegodt fjernet den, men den dekker et veldig stygt fronthull inni kabinettet så da gjør den jobben Problemet med en ekstra radiator er at du må betale 515kr for radiator + 300kr for 2 PABST vifter, og det er det rett og slett ikke verdt. Det blir mer støy også. En av grunnene til at jeg får såpass stabile temperaturer (skal litt til for at den går opp) er jo fordi jeg har radiatoren på utsiden av maskinen, faktisk på gulvet, hvor det er god trekk og langt kaldere (5'C kaldere) enn inni maskinen hvor de fleste faktisk har radiatoren Spørs om du ikke kommer til å bli knallfornøyd med bare kittet alene, hehehe.... EDIT: Tenkte jeg skulle legge ved denne linken. EVO 1800 radiator Endret 12. mars 2006 av Boye Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Hehe, har sett den radiatoren før. Har desverre ikke plass Tror jeg dropper en til radiator, og sparer meg pengene. Da jeg ikke akkurat er den flinkeste til å jobbe og spare penger. Men enda en ting. Jeg hørte at en person hadde laget en liten modd, med at han hadde radiatoren i en bøtte/tank(med veldig kaldt vann). Sant? Hvordan blir dette i til tempratur? Siden jeg har tenkt å overklokke noe veldig. Og en annen ting jeg tenkte på, pcen står helt inntill veggen til utsiden, så altså er det mulig å ha radiatoren på utsiden av veggen? Mvh Scotty Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Det er egentlig tullete å kjøpe en heldekkende vannblokk. Skal du oppgradere til annet skjermkort i fremtiden vil denne være ubrukelig (mest sannsynlig), og du vil få lite penger igjen for den. Jeg anbefaler at du heller kjøper Danger Den Maze vannblokka. Den kan du bruke på fremtidige skjermkort, og har ekselent (er det et norsk ord?) kjøleevne, og ser ikke gæren ut heller. Ikke bry deg med at du ikke får aktiv kjøling på minnebrikkene, det trenger de ikke. Kjøp heller noen varmespredere til de. Den viktigste komponenten i et vannkjølingssystem er radiatoren, da det er den som fjerner varmen. Her vil jeg anbefale at du kjøper en trippelrad, noe ala Black Ice Pro 3 (evt Cooltek, og kjøper noen skikkelig stillegående vifter. Det er bevist at luftstrømmen fra viftene og vanntemperaturen ikke er proposjonale, så her er det støy det bør tenkes på. Du leste kanskje testen her på hardware, hvor de sammenliknet høy flow mot liten flow. Der ble det kommet frem til at flow har nesten ingen innvirkning på kjøleevnen. Dette fordi vannet vil ligge i radiatoren like lenge som det vil ligge i en av blokkene, og dette veier opp hverandre. En Eheim 1046 vil være nok. Hva CPU-blokken angår så tror jeg det går på smak og behag, lite feil som kan gjøres her. Selv finner jeg Swiftech Storm og Aqua Computer Cuplex XT for å være svært tiltalende hva utseende måtte angå. Nå vet ikke jeg dine holdninger til estetikk, men er du en av de som ikke må ha det som ser dyrest og "penest" ut, så anbefaler jeg deg at du dropper Microplex.no og heller handler vannkjølinga hos SHG.no. Der har de rimelig og bra vannkjøling fra Asetek, og kjøleevnen er like god der som hos hvilken som helst annen produsent. Jeg så lenger opp at du spurte om nipler osv. Skal du komme frem til antallet du trenger er det bare å legge sammen alle ingangene og utgangene på vannkjølingskomponentene. Verre er det ikke. Og, kjøling av minne og harddisker er bare tull. Kjøp heller noe gummioppheng til diskene, og jeg lover at du blir mer fornøyd. Lykke til med kjøpet Endret 12. mars 2006 av Big SturL Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Big SturL: Nå har jeg på følsen at du ikke har lest igjennom resten av tråden. -Jeg skal bestille fra Microplex, da jeg har andre ting å bestille også. Dessuten så er Mist et veldig godt merke, og jeg har hatt endel mist ting-så jeg stoler på dem. -Jeg skal ha et komplett vannkjølings'sett som er da Mist Tsunami(dual rad) + kjøling til gpu og chipset. og i det komplette settet er det altså cpu blogg og pumpe, som jeg ikke skal bytte ut. Jeg trenger ikke det som ser dyrest og finest ut, jeg går etter det jeg ser har god omtalelse og yter bra. -Boye har hjulpet meg mye og jeg har sett på en video han har lagt, så han har tydligvis god kunnskap innen dette, så derfor stoler jeg på han med komponentene han har vist. Jeg har også sendt mail til microplex for å spørre dem om de kan bytte dual radiatoren til en trippel. og når de får inn varer. -Minnet skal ikke kjøles ned, dette ble erklært tidligere i tråden. -Jeg sitter på stacker, så O-ringer har liten nytte i harddisk modulen. Så det eneste jeg trenger da i denne tråden er feedback til det boye har lagt ut. Mvh Scotty Endret 12. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Vel... Fortsatt er det å kjøpe en heldekkende vannblokk bare tull og bortkastede penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå