Doobey Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei! Jeg knakk en 3,5mm tap fra headsetet inne i FP utgangen for audio! Når man bruker denne utgangen kan man ikke bruke utgangen bak, som jeg er nødt til. Derfor må jeg på en eller annen måte "disable" front panelet. Har prøvd ved å trekke ut ledningene som går fra hovedkortet til front panelet, men uten lykke. Noen som kan hjelpe meg? Hovedkort: P5P800 SE fra Asus Doobey Lenke til kommentar
persistent Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Se i manualen. De fleste hovedkort har en jumper for å enable/disable fp-audio. Lenke til kommentar
Doobey Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Har sett, fant ingen ting dessverre Lenke til kommentar
Doobey Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 bare lurer: pleier det å være mulig å disable FP fra BIOS? doobey Lenke til kommentar
enl Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 På de hovedkorta jeg har testet, som har FP-Audio kontakt fra integrert kort, må man sette to jumpere på kontakten for å deaktivere dette. På de fleste hovedkort er det jumper 5 og 9 som skal settes, men sjekk dette i manualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Doobey Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 okay takk, finner ingenting om det i manualen min, når du mener at jumpere skal settes, mener du da at de skal settes på pinsa der vanligvis kabelen fra motherboardet til FP satt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
persistent Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jepp, men hvilke pinner som skal kortsluttes varierer fra kort til kort. Det bruker vanligvis å stå i manualen. Dersom du finner jumpernummeret på kortet (står vanligvis J og et nummer ved siden av pinnene), så let i manualen etter et oversiktsbilde av kortet. Bruker vanligvis å enten være avmerket på bildet, eller det ligger henvisning til en side i manualen hvor det står beskrevet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kanskje dette hjelper; http://support.intel.com/support/motherboa...b/cs-008816.htm Lenke til kommentar
Doobey Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 ok takk forstod det enkelt nå, men hvor finner jeg jumpers, pcen ble kjøpt av en leverandør som selv satt sammen pcen for meg, regner med at de da har fjernet jumperne uten å tenke over konsekvensene ved å ikke legge dem med pcen...! Kan vell få fatale følger hvis jeg bare tar noen jumpers fra andre steder på motherboardet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 ok takk forstod det enkelt nå, men hvor finner jeg jumpers, pcen ble kjøpt av en leverandør som selv satt sammen pcen for meg, regner med at de da har fjernet jumperne uten å tenke over konsekvensene ved å ikke legge dem med pcen...!Kan vell få fatale følger hvis jeg bare tar noen jumpers fra andre steder på motherboardet. 5691159[/snapback] En hver som bygger pc'er fjerner normalt ikke jumpere som står på hovedkort. Å gjøre det ser jeg på som høyst ulogisk ting å gjøre. Men har det skjedd så har det skjedd Jumper kan du hente fra en gammel cd-rom som du f.eks har liggende eller harddisk. Ellers så kan du stikke innom din lokale databutikk, de burde kunne hjelpe deg med det problemet Lenke til kommentar
Doobey Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 dessverre har det skjedd, kjøpte fra komplett, skulle tro de visste bedre, men jaja, bare å skru fra hverandre de gamle pcene mine da ;p takk for all hjelp hvertfall! Hver gang pcen fucker seg lærer man noe nytt Doobey Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 takk for all hjelp hvertfall! Hver gang pcen fucker seg lærer man noe nytt Doobey 5691215[/snapback] Man finner ikke ut av ting med mindre man stikker hode inn selv i pc'en (ikke bokstavelig talt da) og mekker selv, er slik man lærer Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 ok takk forstod det enkelt nå, men hvor finner jeg jumpers, pcen ble kjøpt av en leverandør som selv satt sammen pcen for meg, regner med at de da har fjernet jumperne uten å tenke over konsekvensene ved å ikke legge dem med pcen...!Kan vell få fatale følger hvis jeg bare tar noen jumpers fra andre steder på motherboardet. 5691159[/snapback] En hver som bygger pc'er fjerner normalt ikke jumpere som står på hovedkort. Å gjøre det ser jeg på som høyst ulogisk ting å gjøre. Men har det skjedd så har det skjedd Jumper kan du hente fra en gammel cd-rom som du f.eks har liggende eller harddisk. Ellers så kan du stikke innom din lokale databutikk, de burde kunne hjelpe deg med det problemet 5691196[/snapback] Vell.... Skal du ha lyd i front så MÅ du fjerne jumperene... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Skal du ha lyd i front så MÅ du fjerne jumperene...5691492[/snapback] Ja, sant, men jeg vil tro at de som lager hovedkortet da legger ved i bundle til hovedkortet et sett med jumpere som brukeren selv kan velge Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) En hver som bygger pc'er fjerner normalt ikke jumpere som står på hovedkort. Å gjøre det ser jeg på som høyst ulogisk ting å gjøre. Men har det skjedd så har det skjedd 5691196[/snapback] Self. fjernes disse jumperene.front panelet var jo koblet til,det er brukeren selv som har koblet vekk frontpanelet og dermed trenger 2 junpere.. Hk produsenten leverte self. med jumpere(montert) men dem er fjernet av komplett når di har montert frontpanelet.. At komplett ikke har sendt med jumperene er jo en annen sak Endret 3. mars 2006 av taz Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Eg synes det er feil å rakke ned på butikken av den grunn her. Sluttbruker skal ikke inn i selve maskinen, og dermed skal ikke jumpere være nødvendig å legge med. Ja eg er klar over at de fleste tror de er kompetent nok til å rote inni en maskin selv, men eg har sett nok av eksempler på det motsatte. Og når butikken samtidig skal drive garanti på maskinen, er det ikke uvanlig å forsegle selve maskinen. Og da har sluttbruker ingenting i selve maskinen å gjøre. Dette er ikke ment som kritikk til trådstarter, men til det faktum at det blir snakket ned om komplett bare pga to usle jumpere som manglet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Dette er ikke ment som kritikk til trådstarter, men til det faktum at det blir snakket ned om komplett bare pga to usle jumpere som manglet.5692276[/snapback] IMO, når du kjøpet er produkt så skal du ha ALLE komponentene som følger med denne pc'en sendt med, selv om det var en ferdiglevert pc. Det at garrantien brytes er jo opp til brukeren selv å bestemme om han/henne finner det nødvendig til å stikke hode inn i kabinettet å mekke selv. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Di 2 jumperene er ikke "nødvendige" og skal ikke følge med.. Når frontpanelet er koblet til så er di jumperene overflødige,at brukeren selv har knekt div. i frontpanelet og vil koble det vekk er hans problem ikke komplett.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Di 2 jumperene er ikke "nødvendige" og skal ikke følge med..Når frontpanelet er koblet til så er di jumperene overflødige,at brukeren selv har knekt div. i frontpanelet og vil koble det vekk er hans problem ikke komplett.. 5692340[/snapback] Jeg sa _jeg_ mente de var nødvendig, at jeg hadde sett på de som noe jeg ville ha verdsatt at de la med.. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Lag dine egne jumpere. Litt kobbertråd og kanskje litt teip er alt som skal til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå