Gå til innhold

Strømforsyning for skjermkort

Anbefalte innlegg

Ozelot:
Den skal kunne benyttes med strømkontakter med alt fra 100 V til 240 V spenning

med andre ord fra stikkontakten.

5688147[/snapback]

...dermed må en 230v strømkabel med alle magnetismen og støyens om den fører med seg ligger over hovedkortet.

Godt tenkt, men dumt utført.

5688791[/snapback]

Dette løses jo enkelt ved å bruke en skjermet kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel bedre men en egen adapter tilkobling bak på skjermkortet (altså der VGA DVI ingangene ligger) og heller lede denne fra den kontakten til en stikkontakt i huset. Mye mere praktsik enn det som blir omtalt i artikelen. :yes:

5688102[/snapback]

enig med deg Wooho.

hadde i grunn venta på et slikt produkt, men noe mere somm denne slik asus korta kommer med på rundt 10A kunne jo vært en hjelp for alle. jeg hadde kommet til og kjøpt en slik en.

er jo først og fremst folk men HTPC eller SFF som har bruk for noe slikt. blir nok såpass dyr at folk sansynelig vis kjøper en ny større, som IKKE har 2 4cm vifter som snurrer. som om det ikke var nok som lagde lyd.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Merklig at ingen har nevnt Meanvell (?) strømforsyningene. Disse bli jo hovedsaklig brukt til peltier, men kan jo bli brukt til skjermkort også.

Selv mener jeg at en ekstra ATX-strømforsyning vil være bedre, da man også kan bruke +5V linja :)

5688699[/snapback]

Har bare en ting å si til det. SPINNDYRE!

Lenke til kommentar
Riktig, og siden den ikke har strøm inngang foran, så regner jeg med at kabelen må føres inn via ett ledig ekspansjons kort plass, dermed må en 230v strømkabel med alle magnetismen og støyens om den fører med seg ligger over hovedkortet.

Godt tenkt, men dumt utført.

Det går nok en strømkabel fra baksiden av strømforsyningen og bort til en spesiell bracket ved PCI-plassene hvor kabelen går ut. Den går derfra opp til strømforsyningen hvor den sannsynligvis blir koblet på et T-ledd til kabelen som allerede går inn i hoved-PSUen.

Den var på 300 watt sa du? og jeg tror den trekker luft fra utsiden av kabinettet. Altså får vi en vatrmeovn som spyr minst 300 watt var luft rett på cpu, ram og minne. Deilig. tror IKKE dette er veien og gå (er heller ikke overbegeistret over eksterne strøm heller.

Skjermkortene blåser vanligvis ikke eksosen på cpu, ram og minne. (?)

For det er i skjermkortene mesteparten av effekten blir omdannet til varmeenergi. Dersom strømforsyningen har en effektivitet på 85% ved 150W (to hissige skjermkort) blir det rett over 20W varmeenergi som må tas bort fra selve strømforsyningen.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Mener at om man har råd til det værste av skjermkort på markedet så har man råd til PSU til å dra det og.

5689415[/snapback]

Kanskje, men den kan jeg, som trodde at PSUen som jeg alt hadde var mer enn nok og ikke har lyst å bytte ut skabbinettet mitt, bruke! :) Men den bør bli ganske stille hvis jeg gidder!

Lenke til kommentar
Mener at om man har råd til det værste av skjermkort på markedet så har man råd til PSU til å dra det og.

5689415[/snapback]

Kanskje, men den kan jeg, som trodde at PSUen som jeg alt hadde var mer enn nok og ikke har lyst å bytte ut skabbinettet mitt, bruke! :) Men den bør bli ganske stille hvis jeg gidder!

5689648[/snapback]

Var det bare jeg som ikke skjønte det der? Hva mener du?

Lenke til kommentar

Pcne tar så mye strøm at, snart så kommer sikkert ENØK ovnen...jeg mener pcen! :w00t:

Selv er jeg en stolt eier av to eldre Watt giganter (6800U, oc)

Man kan først begynne å tenke på effektforbruk når man runder 1000 tallet. :thumbup:

Vi trenger flere FPS ikke mindre W :tease:

Har selv 2 strømforsyninger, 1 vanlig 400W og en 250W i HD brønnene.

Strømkabelen går da ut på baksiden (over hk og mellom trådøst nettverkskort)

No problem. :thumbup:

Og pcen bruker nesten 500W på max load, og med høytalerne på fullt så blir det, 1000W (på max altså, ikke til vanlig) + at strømforsyningene sikkert omgjør 20% til varme. 650W*1,20=780W.

Forsterker produserer jo også en del varme, + printer osv..

Da snakker vi nesten opp i 2000W, som er mer en ovnen på rommet. :p

Mellom 1500-2000 er mer realistisk, ellers hadde jeg vell nesten blitt døv. (pga høytalerne). ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Pcne tar så mye strøm at, snart så kommer sikkert ENØK ovnen...jeg mener pcen!  :w00t:

Selv er jeg en stolt eier av to eldre Watt giganter  (6800U, oc)

Man kan først begynne å tenke på effektforbruk når man runder 1000 tallet.  :thumbup:

Vi trenger flere FPS ikke mindre W  :tease:

Har selv 2 strømforsyninger, 1 vanlig 400W og en 250W i HD brønnene.

Strømkabelen går da ut på baksiden (over hk og mellom trådøst nettverkskort)

No problem.  :thumbup:

Og pcen bruker nesten 500W på max load, og med høytalerne på fullt så blir det, 1000W (på max altså, ikke til vanlig) + at strømforsyningene sikkert omgjør 20% til varme. 650W*1,20=780W.

Forsterker produserer jo også en del varme, + printer osv..

Da snakker vi nesten opp i 2000W, som er mer en ovnen på rommet. :p

Mellom 1500-2000 er mer realistisk, ellers hadde jeg vell nesten blitt døv. (pga høytalerne). ;)

5690022[/snapback]

Normalt gode forsterkere er ikke i nærheten av 2000W. Greit nok at produsenter skryter på seg vanvittige watt-verdier, men det har lite å gjøre med virkelighetens Watt. (Joule/sekund). Du kan prøve å sette på et par 1000W radiatorovner på PC rommet ditt og se hva som skjer med temperaturen etter f.eks 3-4 timer.

Begynner å bli slik at man ikke trenger varmeovn vis man har pc nå :p Seriøst, hvem pakker noe så stygt inn i pcèn sin. Kjøper heller ny PSU som kan gi flere watt eller setter inn en PSU til :)

5690537[/snapback]

Lenke til kommentar

Normalt gode forsterkere er ikke i nærheten av 2000W. Greit nok at produsenter skryter på seg vanvittige watt-verdier, men det har lite å gjøre med virkelighetens Watt. (Joule/sekund). Du kan prøve å sette på et par 1000W radiatorovner på PC rommet ditt og se hva som skjer med temperaturen etter f.eks 3-4 timer.

Det blir my lyd av det også, forer du 1000 watt til en høyttaler, og den gjør om 1% av det til lydffekt (noe som er sånn ca vanlig), så får man 10 watt lydeffekt. Mao 120 db lydeffektnivå.

AtW

Lenke til kommentar

Høytalere wtf?

Som folk allerede har nevnt så kan en shuttle kanskje ha nytte av en slik.

Fine til peltier også. Har en ett 24volts peltierelement så kan en seriekoble to og få det til å gå for full fitte.

Sikkert fin til å skryte med og.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Høytalere wtf?

Som folk allerede har nevnt så kan en shuttle kanskje ha nytte av en slik. Fine til peltier. Har en 24volts peltier så kan en seriekoble to og få det til å gå for full fitte.

Sikkert fin til å skryte med og.

5691429[/snapback]

Peltier i en shuttle? Kan ikke helt e for meg noe særlig marked for det....

AtW

Lenke til kommentar

Jeg vurderer bytte ut min PSU etter innkjøp av Geforce 7800GS AGP.

Har en Fortron Source 350W FSP350-60PN idag som blir noe svak.

Hvem anbefaller dere av disse to til ca 500 kr:

Hiper HPU-4M480: 480W, ATX2.2, 14dB, Type-R, 120mm, kr 523

Chill Innovation CP-450A2: 450W, ATX2.2, 17-19 db, 140mm, kr 568

Er det evt poeng å kjøpe PSU med ATX2.2 støtte, ift bare ATX2.0 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...