Scum Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei! Har en Golf GTI 97 Mod, som jeg har tenkt og sette nye høgtalere i, det står per dags dato et anlegg i den men jeg er misfornøyd med det. Anlegget består av: 1x 8" Rocford Fosgate (Punch Serie) 2x 6x9" MTX (usikker på serie) 1x forsterker, usikker på specs på den, men det kan skaffes... og i tillegg står det et par diskanter i hjørnene i frontruta, usikker på om de er tilkoblet, og så er det noe i dørene og men er usikker på hva det er og om det er tilkoblet Det eneste jeg kan tenke meg og ta vare på er Subben og forsterkeren muligens, så sant den er stor nok til og drive de nye høgtalerene da Hørt masse bra om Infinity og JBL, den musikken de hovedsaklig vil spille er Rock og diverse musikk med mye bass(noe som Suben tar hånd om) Kan veldig lite om dette her, men viss noen har anbefalinger så tar jeg gladlig i mot Trenger og foresten en nye spiller, mp3 spiller som må tåle støt, den jeg har nå takler ikke at biler er stiv og hakker i et sett Lenke til kommentar
epifant Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hva er det du er misfornøyd med ved det nåværende anlegget da? Vrenger det, spiller det ikke høyt nok, er lyden for spiss, for tam, osv? Lenke til kommentar
Scum Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Hva er det du er misfornøyd med ved det nåværende anlegget da? Vrenger det, spiller det ikke høyt nok, er lyden for spiss, for tam, osv? 5688261[/snapback] Spiller høyt nok gjør det vel egentlig, selv om hadde det spilt høyere hadde ikke jeg klaga Lyden er alt for spiss, diskanten er ekstrem og bassen for dyp, dessuten er det relativt stygg lyd ut av 6x9.. Er ute etter fin men kraftig lyd (Snakket foresten med tidligere eier, han huska lite ang. forsterker utenom at det er en 5 kanals) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg ville gjort følgende: Selg 6x9-tommerne. Behold forsterker og 8-tommeren i første omgang. Ingen vits i å selge noe som kanskje gjør jobben like godt som noe annet. Putt et par 4-tommers koakser på dashen (eller er det 3,5?). Putt et par gode 6-tommers midbasser i døra, og demp dørene godt. Delefrekvenser må du prøve deg frem til, men 50-80 hz deling mellom bass og midbass og 100-250 hz mellom midbass og mellomtoner. Da vil 6-tommerne sørge for skikkelig spark og liv i midbassen, mens 8-tommeren ligger bak og støtter opp i de lavere frekvensene. Seas L18 bør passe ypperlig i dørene. Lenke til kommentar
Scum Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Seas L18 i dørene ikke et domt forslag, grei pris og et veldig annerkjent merke Siden jeg har 5 dørs bør jeg ha en i hver dør (2framme 2 bak).. Og kan jeg da droppe 6x9èrne i hattehylla viss jeg invisterer i 4x Seas L18? Eller blir det helt forferdelig lyd og veldig begravd diskant lyd, viss jeg ikke invisterer i ekstra diskanter? Vil prøve og holde høgtalere av samme merke, for ordens skyld (Har i grunn ikke peiling på dette her) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Forslaget mitt var basert på å få best mulig lyd foran. Jeg vil uansett anbefale å begynne der, og heller bygge ut i bakdørene etterhvert. Selv er jeg av den oppfatning at all lyden skal komme forfra, akkurat slik som den gjør hjemme i stua, eller på konsert for den saks skyld. Dersom du velger å ha høyttalere i bakdørene også bør du nok ha en diskant også ja. L18 kan bli litt komplisert å ha med å gjøre (rent delefiltermessig) om du deler den for høyt opp. Jeg har hørt endel om at man ikke nødvendigvis hører disse membranresonansene i en bilkupè, men... Jeg lurer på om ikke H1397 og en H1217 eller en H1215 bør passe finfint H1397: H1217: H1215: Lenke til kommentar
Scum Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Ja lyden burde kansje komme hovedsaklig forfra, personlig har jeg ingen formening om dette... Lyden kommer som sagt bakfra per dags dato, og det er heilt o.k for min del Har i grunn ikke noe og utsette på det... Men kan de høytalerne der erstatte 2x 6x9" som er i hattehylla mi nå? Vil de klare og levere samme "trøkket" og kunne spille like høyt, eventuelt bedre?? Og en annen ting, har litt inntrykk av at Dynabel sine høytalere er sånn for kresne personer, som vil ha fin lyd før og ha den spilt høyt?? Viss dette er tilfelle er det jo veldig uaktuelle høytalere for min del Lenke til kommentar
epifant Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Dersom du demper dørene og forsterkeren din er god nok, så vil de sannsynligvis gi deg like bra eller bedre trykk enn 6x9-tommerne dine ja. Selv om det er vanskelig å si noe definitivt på så "løs" basis... Dynabel har høyttalere i nesten alle prisklasser, så hva slags lyd du ender opp med bestemmer du selv. Hvorfor skulle elementer som gir "fin og høy lyd for kresne personer" ikke være noe for deg? Bare fordi de er bra, håper jeg ikke de utelukkes av den grunn? Endret 4. mars 2006 av epifant Lenke til kommentar
Scum Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Da er det bestemt vilket anlegg som skal i bilen, med god hjelp av en kammerat som jeg mener og tror har ganske god peiling Bestemte meg for og lyden forfra, det er jo som når man ser film, lyden skal komme forfra, og etter en demonstrasjon av det ble jeg enig i den filosofien I første omgang går jeg for dette komponent settet: Seas Lotus Preformance Men ser ikke bort i fra om at jeg kansje går for Reference settet istede, det ser jeg på økonomien når jeg bestiller det Som Subwoofer, går jeg for DY9410 og til slutt foresterkere: 2x BF1702 En forsterket på komponentsettet og en på subwooferen, selv om det blir anbefalt med en klasse høyere forsterker på Subwooferen, så har jeg fått høre hvordan en 12" DY94 spiller når den blir dratt av en BF1702 forsterker, og det er ingenting som er galt med det Gleder meg til og bestille, lengter etter lønninga Og det vil jo samtidig med denne modifikasjonen av anlegg ogsdå bli bestilt en 15 liter Noise Killer for og lyddempe bilen, og fjerne vibrasjoner Endret 10. mars 2006 av Scum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå