Lasse 90 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Har nå installert audigy II platinum, men lyden skurrer som bare det, er nesten umulig å høre noe annet enn skurringa, jeg har deaktivert on-board lydkort. Hw: Amd Athlon 64 3200+ | 1024MB DDR 400Mhz | ASUS Socket 939 A8N-E | GainWard 6600GT Golden Sample GLH | Aopen 350W | Winxp pro Takker for alle svar Edit: jeg har installert nyeste drivere og programmer Endret 2. mars 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Har nå installert audigy II platinum, men lyden skurrer som bare det, er nesten umulig å høre noe annet enn skurringa, jeg har deaktivert on-board lydkort. Hw: Amd Athlon 64 3200+ | 1024MB DDR 400Mhz | ASUS Socket 939 A8N-E | GainWard 6600GT Golden Sample GLH | Aopen 350W | Winxp pro Takker for alle svar Edit: jeg har installert nyeste drivere og programmer 5687962[/snapback] Står lydkortet nær andre komponenter? Plasser det så langt unna skjermkort som mulig, med mindre det da blir plassert veldig nær USB kabler som er i bruk (tenker da på kabler fra hovedkort til panel bak på PC'en). De fleste lydkort er veldig sensitive for støy fra andre komponenter, så det er ofte slike ting man bør sjekke om man ha forstyrrelser på lyden. Men ærlig talt, er støyen så ille som du beskriver, så tror jeg nok kortet kan være defekt. Skal tross alt ikke være så ille at det overdøver all annen lyd. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Har du prøvd å velge MUTE på samtlige lydkilder i kontrollpanelet for å se om det hjelper, evt for å identifisere hvilken kanal/lydkilde det er som evt forårsaker det? Hjelper det å skru ned volumet helt ned i driveren, eller støyer det fortsatt selv om du gjør det? Jeg antar forøvrig du har koblet alt riktig, slik at det ikke er koblet en kabel inn på f.eks. MIC som ikke hører hjemme der eller noe sånt? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg har satt den så langt unna skjermkortet som mulig, men jeg skal prøve å bytte pci-spor. Jeg har også prøvd å satt på alle portene, men det er bare en som funker. Og skurringa blir heller ikke borte hvis jeg muter alt mulig. Men jeg skal også sjekke det med kabler rundt kortet. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå