Sensurert Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei, jeg har en Seagate Barracuda 250GB + 200GB IDE harddisk. Så lurte jeg på om dere vet omtrent hvor lenge slike harddisker holder ved konstant bruk? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Seagate har selger også harddisker med 5 års "konstant bruk" garanti. Disse er noe dyrere grunnet høyere kvalitet på lager, motor osv. Disse er riktignok beregnet til servere ol. altså disker som belastes 24\7. Så lenge man ikke kjører diskene mye med får høye tempraturer så holder de i mange år (10 år lett). men hvis man driver med å streame opp video konstant så vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Alt etter bruksområde vil jeg tro. De to lengstlevende (av de som er i bruk konstant) diskene mine er en 8,5 GB Hitachi fra -97 og en 16,8 GB IBM fra -98. De er i daglig bruk i en mellommaskin jeg bruker til å lagre uutpakkede/ubrukte programmer og drivere. Kjører disksjekking ca. hver mnd på dem og ikke funnet feil hittil. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ingen kan med sikkerhet si hvor lenge en disk varer. Har selv hatt disker som har vart i alt fra 4 måneder til 13 år. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Takk for svar Temp på de er ca 30 grader så det er nok ikke et problem. Ville bare vite sånn cirka siden jeg har masse filer på de jeg ikke vil miste Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ta backup jevnlig i allefall. Ikke ta sjansen på å putte alle egga i en kurv. Har brent meg et par ganger på det ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå