CruellaDeVille Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Er speedtouch 510i et modem eller en router? Jeg skal sette opp et nettverk med en speedtouch ala den nevnte og en jensen trådløs Air link WBR6954 Er det noe spes jeg må ta hensyn til? Noen forslag til ting jeg bør endre? (bortsett fra kryptering osv) ISP er Telenor Lenke til kommentar
Tim Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Sett opp først. Spør etterpå! Eventuelt les de allerede eksisterende postene som omhandler 510i! Endret 2. mars 2006 av Tim Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Den kan være konfigurert både som router og modem (ikke samtidig). Siden det er fra Telenor avhenger det av når den ble levert, i den senere tid (husker ikke akkurat når men det er en god stund siden) er den konfigurert som router, men dette kan man endre selv om man vil. Fremgangsmåten er beskrevet på ADSL-supporten på www.online.no. Siden du skal bruke router vil jeg anbefale at du setter opp Speedtouch'en som modem så du unngår to brannmurer og dobbel NATing osv. All konfigurering av brannmur og routing deretter skal gjøres på Jensen-routeren. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Vel - nå har jeg vært der ute, og INGENTING funker! Jeg kommer på nett hvis jeg kobler speedtouch i en lanport (no 1, i no 2 går det til h...) og pc i lanport 2+. Jeg klarer IKKE å koble meg til air linken, med ip 192.168.1.254. Jeg har forsøkt å resette air linken, dvs trykke inn resetknapp i ti sekunder, ta ut strøm, fremdeles med resetknapp inne, koble på strøm og så fjerne binders på knapp... Men likevel - ingen kontakt med air linken, verken via web GUi eller ping. Hva kan/skal/bør jeg gjøre?? Jeg er rådvill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå