morhua Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg har ett MSI K7T266 Pro RU HK med 512 Twinmos DDR og XP1700+ med Thermaltake volcano 7+ kjøler (+ 4 vifter i kab.) Jeg lurer på hva jeg eventuelt kan presse CPU opp i, og vil det gå å låse den opp, og overklokke ved multiplier (øke fra 11 til 13 = xp2100 nivå), eller må jeg øke FSB også???? FSB vil jo påvirke resten av systemet dersom jeg ille tar feil, eller???? Trenger svar, noen av Dere vet forhåpentligvis dette :smile: Lenke til kommentar
shorin Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Du kan låse opp mp på amd ja(guide i forumet) Høyere fsb vil påvirke pci/agp bussen.Hvis du har låst opp cpu,så prøv først å se hvor langt du kan gå på kun mp,deretter prøver du på kun fsb.Dette vil gi deg en tålig grei indikator på hvor O.K vennlig DIN cpu er.Så kan du overklokke "med en passe kombi" av fsb og mp. Rammen din blir antagligvis en "brems" på fsb klokking,har hørt att twinmos ikke er d helt store når d gjelder høy fsb(dette har jeg kun hørt så jeg vet ikke) Høy nok fsb kan nok påvirke systemet ditt i mer eller mindre grad,men pytt pytt :smile: good luck Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 FSB klokking er mye mer effektivt enn MP klokking. Selv tyner jeg som regel først FSB'en så høyt som mulig å så fortsetter jeg med MP'en dersom det er mulig. Å gå ned i FSB for å få opp MP'en er så godt som aldri lønnsomt. Derimot har jeg ofte opplevd at det å sette ned MP'en for å får høyere FSB er lurt :smile: Å få PCI/AGP opp en 3-4MHz er som regel veldig lønnsomt mtp ytelse :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå