Gå til innhold

AtiCool til bærbar

Anbefalte innlegg

Fant et gratis prog for som heter AtiCool Ati Cool, vær så snill å klikk på meg, så skal jeg åpne ei side for deg.

og lurer på om noe har prøvd dette!

Er det e bra overklokkingsprog for skjermkort? Har seff Ati.

Et Radeon xpress 200m for å være nøyaktig.

Da skjønner du hvorfor jeg vil klokke det litt ;)

Er dette lurt, eller blir skjermkortet ødelagt?

Takk for alle svar.

Har ikke laste det ned ennå!

Endret av Getaway in AA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Det er ikke nødvendig (eller særlig høflig) å "bumpe" tråden fordi du ikke får svar med en gang.. :hrm:

ATI-tool er godt dokumentert og du bør kunne få svar ved å lese dokumentasjonen av han som har kodet programmet.

Nei.. det er ikke "farlig" å benytte ATI-tool mer enn det er å spille i timesvis (eventuelt med "blodklokket" CPU/GPU).

Vel.. på laptops.. bør man være forsiktig med å klokke.. både CPU og GPU.., men det verste som kan skje er vel bare at den slår seg av ("overheat protection") :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lurer på om det hjelper på et orginalt skjermkort som ikke er overklokket.

Takker for svar ;)

5763805[/snapback]

Hjelper og hjelper.. :)

Det(ATITool) er ett (av flere) "tools" for å klokke/"tweake" skjermkort.. originalt eller ei.

I ditt tilfelle er det nok ikke så mye å hente... X200Express er en integrert grafikkbrikke som ikke egner seg (for spill).. og blir ikke så mye bedre etter å ha blitt klokket det lille som eventuelt er mulig. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er over ei uke siden sist da. Skjerp deg.

Tråden var mange lister ned, og burde bumpes opp slik at jeg raskest kan få hjelp.

Når den ligger på side 10 så er det ingen som gidder å se da.

5806399[/snapback]

Wopps. Sorry mac. Har vi kommet så langt i mars allerede ja! Alt trekkes tilbake, og jeg håper at trådstarter kan tilgi :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er over ei uke siden sist da. Skjerp deg.

Tråden var mange lister ned, og burde bumpes opp slik at jeg raskest kan få hjelp.

Når den ligger på side 10 så er det ingen som gidder å se da.

5806399[/snapback]

Wopps. Sorry mac. Har vi kommet så langt i mars allerede ja! Alt trekkes tilbake, og jeg håper at trådstarter kan tilgi :)

5806930[/snapback]

Det er da intet å be om tilgivelse for.? Ditt usensurerte svar (før din edit) var helt på sin plass..synes jeg..

Trådstarter har fått svar.. men klarer muligens ikke å tolke annet enn ja/nei-svar..

:)

Prøver igjen.

Vil dette(ATITool) prog få mer effekt ut av et uklokket skjermkort?

Ja.

Lenke til kommentar

Det står at The videocard you selected for overclocking in AtiTool does no seem to be used by Windows.

Visual testing has be disabled

To fix, go to Display Properties, settings and enable the monitor outpot of the card.

Men det er ikke noe settings der jeg kan aktivere kortet. Og det er aktivert på enhetsbehandling. = HJELP

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uffda... tror ikke jeg kan hjelpe det uten å ha "hands on" tilgang.. :)

Det er ting som tyder på at ditt integrerte? skjermkort ikke kan klokkes via ATItool.

Har selv (mest for morro skyld) klokket min laptop (geforce go) via coobits (for Nvidia GPU).. Det var ikke så mye å hente (selv om jeg fikk klokket en god del).. Det giff fra tragisk ytelse til litt mindre tragisk.. og varmeproblem (= krasj)..

Som sagt før..

Laptops er ikke godt egnet som platform for heftig overklokk.. :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...