Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CNet Switch CNSH-1600 = død?

Anbefalte innlegg

Noe merkelig har skjedd med switchen min!

http://www.cnetusa.com/product/specs/switch_cnsh1600(f).htm

Her en dag skulle jeg på et LAN med switchen. Hjemme koblet jeg ut tpkablene og så strømkabelen. La switchen oppi en bag med mange andre kabler og PCutstyr. Bagen fikk ingen dult eller noe slikt.

Jeg satte strømmen i veggen hos kameraten min. Ruteren lyser på power (den blinker- vet ikke om dette har noe å si) Plugget inn en PC og merket at lysene ikke gikk på over denne porten. Det er lys som viser at en maskin er koblet på.. Jeg prøver andre portet, men ingen vil begynne å lyse.. bare power som blinker. Jeg tenker at den kansje må ha en annen maskin til å "jobbe med" for å lyse, så jeg plugger i min maskin. Ingenting.. den er halvdød, power blinker, men ingen respons. Koma?

Siden switchen ikke ville starte måtte den bare vike for en annen.

Men det største problemet mitt nå er ikke på LANet, men hjemme! den virker ikke hjemme heller. Og det betyr - ingen internett på meg i kjellerstuen, hvis jeg ikke kjøper en ny switch / trådløs.

Jeg klarer ikke å se noen "reset" knapper. Jeg prøvde ut en annen strømkabel(skal prøve flere), men funket heller ikke. Ristet svakt på den for å hørre om noe var løsnet.. nope. Skrudde opp og sjekket (rørte ingenting!!) om noe såg mystisk ut eller svidd / smeltet ut. Allt ser OK ut. Jeg er litt mistenksom på det blinkende lyset. Jeg tror kansje det må "lyse" og ikke "blinke" for at det skal funke. Ikke vet jeg.

Noen andre som har / har hatt samme problem med sin switch/hub (uavhengig av merke)? Er det på grunn av alderdom den svikter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. jeg har nå fått til å få PWR lyset til å lyse istedenfor å blinke. men nå blinker alle portene med et veldig svakt lys. Du ser det såvidt, men det blinker.. fortsatt ingen respons. Møkka switch! Får vel la den vile en dag eller to.

Lenke til kommentar

etter fleire dagar med udugeleg switch, har eg endeleg gått til innkjøp av ein ny switch. eit par tohundrelappar gjekk godt med då eg kjem på PCVerkstedet. 600 ,- timen eller 400,- for ein ny switch.. hmm? er det noko val? hah.

men switchen er ikkje så kraftig som den forrige. Eg må nokk leggje om tp-kablane på ny, dei var visst for lange te at signalene kom igjennom switchen. 75% packetloss når eg pinga ruteren!! woha!

deiligt med internett igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...