RattleBattle Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Er det noen som kan forklare mulige årsaker til at poltergeists hjemsøker Gnome'en min? Jeg har Nvidia-grafikkort og har installert (tror jeg) drivere fra pakkesystemet i Ubuntu for at det muligens kunne løse problemet, men den gang ei. Endret 2. mars 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
ratix Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har Nvidia-grafikkort 5687420[/snapback] Skru av RENDER og Composite i xorg.conf hvis de er slått på og sett fargedybde til 24bit. nvidia-driveren er veldig flink til å krasje og lage fine glitcher. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Så ikke noe av de forekomstene i xorg.conf-fila. Her er den opprinnelig xorg.conf før jeg installerte drivere fra apt-get: Section "Files" FontPath "/usr/share/X11/fonts/misc" FontPath "/usr/share/X11/fonts/cyrillic" FontPath "/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled" FontPath "/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled" FontPath "/usr/share/X11/fonts/Type1" FontPath "/usr/share/X11/fonts/CID" FontPath "/usr/share/X11/fonts/100dpi" FontPath "/usr/share/X11/fonts/75dpi" # paths to defoma fonts FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType" FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/CID" EndSection Section "Module" Load "GLcore" Load "i2c" Load "bitmap" Load "ddc" Load "dri" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "type1" Load "vbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Emulate3Buttons" "true" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Synaptics Touchpad" Driver "synaptics" Option "SendCoreEvents" "true" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "auto-dev" Option "HorizScrollDelta" "0" EndSection Section "Device" Identifier "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card" Driver "nv" BusID "PCI:1:0:0" EndSection Section "Monitor" Identifier "Generic Monitor" Option "DPMS" HorizSync 30-67 VertRefresh 30-60 Modeline "1280x800@60" 83.91 1280 1312 1624 1656 800 816 824 841 EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 1 Modes "1280x800" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1280x800" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1280x800" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1280x800" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x800" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1280x800" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" InputDevice "Synaptics Touchpad" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection Endret 2. mars 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Er det der et enkelt-vindu som krasjer? Kan det være at det vinduet bruker GL? Tok du faktisk screenshot av det og så ble det slik? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Det begynner med et vindu, men følger musepekeren etterhvert slik at hele gnome-desktopen blir f*biiip*. Det var screenshot fra desktopen min ja. Jeg fikk tatt screenshot så vidt det var, men måtte kille X rett etterpå . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå