Howard B Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hehe.. Jo, det går sabla greit.. tror jeg? Egentlig så vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Tenkte meg ikke om før jeg trykte på "svar" Krysse fingrene for at de ikke ringer... Heldigvis jobber jeg stortsett hver dag så. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Tenkte meg ikke om før jeg trykte på "svar"Krysse fingrene for at de ikke ringer... Heldigvis jobber jeg stortsett hver dag så. 5693139[/snapback] Å jobbe stort sett hver dag er vel noe de fleste gjør, og noe telefonselgerene kjenner til. Så de ringer nok sent på kvelden eller i helgene slik at de får tak i deg - uansett om du krysser fingrene eller ikke Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Må bare ringe, bruker vel i snitt 2 sekunder på å si ar jeg ikke er interesert og deretter legge på. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Oppgi mobilnummer, så blir du ikke oppringt. Å ringe mobilnr koster for mye for telemarketingselskapene. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Åjoda, de ringer mobilnummer. Helt uten hemninger! Hvar vel sagt "nei" 50 ganger til diverse selgere frIDG de siste par årene, men de tar ikke hintet. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Oppgi mobilnummer, så blir du ikke oppringt. Å ringe mobilnr koster for mye for telemarketingselskapene. 5713668[/snapback] Jeg har kun mobiltelefon (og har reservert meg mot telefonsag i brreg), men får absolutt ikke være i fred for telefonselgere allikevel. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Oppgi mobilnummer, så blir du ikke oppringt. Å ringe mobilnr koster for mye for telemarketingselskapene. Mvh Kjetil 5713668[/snapback] Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men hvis du er mer enn 14 år så burde du vite bedre enn å poste så tåpelig påstander ! Hvis du ikke er 14 en gang, så spør f.eks. mor/far hvorfor du tar så skammelig feil.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Dere må være mer forsiktige med å spre mobilnumrene deres, gutter og jenter. Jeg har hatt samme mobilnummer siden 1997, og ikke én gang har jeg blitt oppringt av telefonselger eller telefonintervjuer på mobiltelefonen. Det sluttet også totalt på fasttelefonen da jeg registrerte meg mot telefonsalg på Brønnøysundregisteret. Hvis noen ber om telefon/mobilnummer, så still spørsmålstegn ved om de virkelig trenger det, og sjekk vilkår og personvernspolicy. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Dere må være mer forsiktige med å spre mobilnumrene deres, gutter og jenter. Jeg har hatt samme mobilnummer siden 1997, og ikke én gang har jeg blitt oppringt av telefonselger eller telefonintervjuer på mobiltelefonen. Det sluttet også totalt på fasttelefonen da jeg registrerte meg mot telefonsalg på Brønnøysundregisteret. Hvis noen ber om telefon/mobilnummer, så still spørsmålstegn ved om de virkelig trenger det, og sjekk vilkår og personvernspolicy. 5738151[/snapback] Har ikke noe problem, de er som regel picky på å ringe mobil, jeg har blitt oppringt 2 ganger på mobilen. Har hatt samme nummer i 4 år. Men du må ALDRI ALDRI kjøpe noe, for da er de MEGET lett truende til å ringe tilbake til deg. Lenke til kommentar
ownCS Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Syntes det er gøy når telefon selgere ringer jeg Pleier å skifte tema :!: Så til slutt blir de leie EDIT: Skriveleif Endret 12. mars 2006 av ownCS Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Du sier bare enkelt at han/hun du bor sammen med allerede abonomerer på det, eller at dere får det på jobben eller noe sånt. De vil garantert ikke plage deg igjen Endret 13. mars 2006 av oorzako Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Synes det er artig å høre om folk som plager telefonselgere. Det finnes ingen database over nummer man ikke skal ringe fordi man da blir plaget, som distribueres til alle telefonselgere i Norge, så alt dere oppnår er jo å bruke flere minutter av deres fritid, til noe som kunne vært unnagjort på 5 sekunder ved å si "nei takk" og legge på. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Synes det er artig å høre om folk som plager telefonselgere. Det finnes ingen database over nummer man ikke skal ringe fordi man da blir plaget, som distribueres til alle telefonselgere i Norge, så alt dere oppnår er jo å bruke flere minutter av deres fritid, til noe som kunne vært unnagjort på 5 sekunder ved å si "nei takk" og legge på. 5747700[/snapback] Men noen ganger kan det være hysterisk morsom, når man kjeder seg Husker jeg hadde en mobiltlf, med nummeret registrert på stefaren min, ringte selgere hele tiden. Har ikke vært plaga med mitt nummer nå, men så har jeg bytta vært år Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hehe... kan sikkert være grei tidtrøyte. Men jeg fikk aldri sånne svar den perioden jeg som fattig student var telefonintervjuer for MMI. Eneste var en gammel kæll som spurte om han kunne få se på musa mi... men jeg var visst for ung for han. Et annet problem han ikke fikk med seg før han la på, var at jeg jo ikke er jente :!: Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Bare lat som du er på do og legger årets kabel. "(trykke lyder) Ehe he. beklager altså, men jeg sitter på do å trykker en jæævlig kabel" Da blir det fort slutt Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Bare lat som du er på do og legger årets kabel. "(trykke lyder) Ehe he. beklager altså, men jeg sitter på do å trykker en jæævlig kabel" Da blir det fort slutt 5750003[/snapback] Slipp ned en tomflaske i dassen. Fylt halveis med vann Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Vi er to stykker her i huset som har svartpå den konkurransen, for en god stund siden, og så langt ikke fått en eneste telefon fra dem. Så jeg tror ikke dette er noe stort problem. Jeg er alltid snill og grei med telefonselgere. (Vi har reservert oss, men siden jeg er selvstendig næringsdrivende ringer de bare jobbtelefonen istedet, firmaer kan ikke reservere seg.) Vanligvis sier jeg noe sånt som "Takk for at du ringte, vi kan gjerne prate sammen, men jeg kommer ikke til å kjøpe, så hvis du jobber på provisjon er det kanskje bedre at du ringer noen annen..." Det finnes selvsagt telemarketingfirmaer som ikke har helt orden på databasen sin, og ringer flere ganger, men stort sett tar de et hint. Geir Lenke til kommentar
Mokki Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Jeg svarte på en tidligere konkurranse og ble oppringt av selger lenge etter. Han fortalte meg at PCWorld kun ville selges i noen få kiosker rundt om i landet, så hvis jeg ville lese bladet så måtte jeg abonnere. Dermed satt jeg med ned og snakket med selgeren i over en halvtime før jeg sa nei takk og la på. Har ikke blitt oppringt etter det. Og for en overraskelse: seks måneder etter selger de fremdeles PCWorld i nærmeste Narvesen (men dette skal jeg selvfølgelig aldri kjøpe igjen). Endret 14. mars 2006 av Joy Toy Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Det må da være noen på forumet som jobber som telefonselger, som kan fortelle oss hva som er den beste strategien for å unngå å bli oppringt igjen, slik at vi alle slipper å kaste tomflasker i dassen dersom en annen metode virker bedre. Har dere telefonselgere en database hvor dere registrerer hvorvidt dette er en lettlurt eller vanskelig person, og om det er noen vits i å ringe vedkommende igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå