qdos Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Var akkurat ferdig med å finne alle svarene til konkurransen i PC World, hvor man kan vinne en PC til 55.000,-. Vg linker også til konkurransen. Da jeg skulle fylle ut kontaktinformasjonen, hvor telefonnummer var obligatorisk, oppdaget jeg at man ved å delta i konkurransen samtykker i at man blir kontaktet av IDG med tilbud om IDGs publikasjoner. Jeg hater telefonselgere, og har reservert meg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret. Dette er et sleipt forsøk av PC World/IDG på å omgå denne reservasjonen - i tillegg på UBESTEMT TID. Har alltid sett på PC World som et seriøst blad, men her fikk de et alvorlig skudd for baugen. Og, for de som lurer: Nei, jeg svarte IKKE på konkurransen, og dette er ikke noe jeg skriver for å få ned antall konkurrenter. Lykke til for dere som ønsker å delta - dere vinner uansett en telefonselger fra IDG. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ånei , trodde det var per mail jeg, så brydde meg ikke. Men om mobilen min kommer til å bli oppringt 20ganger i månden, så blir jeg sur. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Holdt på å gå i samme fellen selv i går, men da jeg oppdaget at de ville ha telefonnummeret mitt, lukket jeg siden tvert. Har tidligere abbonert på pcworld, og jeg kan garantere at de holder ett helv****s liv med deg, ringer i tide og utide, sender "personlig" post til deg, og videreselger opplysningene om deg, så det er ikke verd det... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ved første oppringning kan man vel si rolig å behersket "Nå vil jeg nok ikke ha flere oppringninger fra dere, så kan du vennligst fjerne meg fra lista". Jeg tror dette nytter i flere tilfeller enn å bli sur, legge fra seg telefonen, eller sabotere på andre vis. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ved første oppringning kan man vel si rolig å behersket "Nå vil jeg nok ikke ha flere oppringninger fra dere, så kan du vennligst fjerne meg fra lista".5687367[/snapback] I noen tilfeller vil dette nytte, dersom du krever det, SKAL de slette deg fra listene sine, men som vi alle vet er det mye lugubert som skjer rundt omkring når det gjelder telefonsalg, har selv hatt store problemer med tiggerfirmaer og andre selgerfirmaer som har ringt i hytt og gevær selv om mitt nummer har vært registrert hos brreg i mange år. Har funnet min egen lille taktikk for å unngå at de ringer meg så ofte Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Noen som kan gi meg svarene. Må jo prøve å vinne, og snakke med De telefonselgere Endret 2. mars 2006 av LillePutt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Funker det å oppgi feil nummer skal tru? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) det svarte jeg også på en sinnsykt fristende premie hva angår spørsmåla så er det ikke verre en å søke på google Endret 2. mars 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ved første oppringning kan man vel si rolig å behersket "Nå vil jeg nok ikke ha flere oppringninger fra dere, så kan du vennligst fjerne meg fra lista".5687367[/snapback] I noen tilfeller vil dette nytte, dersom du krever det, SKAL de slette deg fra listene sine, men som vi alle vet er det mye lugubert som skjer rundt omkring når det gjelder telefonsalg, har selv hatt store problemer med tiggerfirmaer og andre selgerfirmaer som har ringt i hytt og gevær selv om mitt nummer har vært registrert hos brreg i mange år. Har funnet min egen lille taktikk for å unngå at de ringer meg så ofte 5687385[/snapback] Kan vi ikke dele plage-telefonselger taktikker? Fordelen med dem er at du kan faktisk snakke direkte med dem (i motsetning til epost og post-spam), men til gjengjeld kan du ikke ha filtre som spamasassin etc. Uansett - her er min favoritttaktikk. Den har flere elementer som kan spilles på, og disse kan tillegges forskjellig grad av vekt. Hovedpoenget er uansett å kaste bort mest mulig av telefonselgerens tid. En måte dette kan gjøres ved, er å late som man er interessert, og så kryssforhøre den stakkars selgeren i lengre tid, spørre om små detaljer ved produktet, og genrellt teste hvor mye selgeren kan om produktet - før man sier "nei takk" og legger på, helt høfflig og bestemt. Spesiellt interessant kan dette bli dersom det er opplagt at du kjenner produktet langt bedre enn selger... Interessante historier: For et par dager siden ble jeg oppringt av en selger som ville selge meg netcom-mobilabonement. Jeg var ikke interessert, takket nei, men gjøken begynte å male videre om hvor flott dette var og hvorfor hele verden burde skaffe seg netcom abonement. Hele greia fra ukjent nummer, selvsagt. Endte med en haug med "GRR" fra min side (fyren hadde tolmodig sittet og ventet mens jeg løp 100 m ut av lesesalen, hvor jeg holdt på å pakke sammen pga. måtte rekke en trikk...) fulgt av "avslutt samtale". Det interessante var at fyren hadde prikk lik stemme som en jeg kjenner, som jeg omtrent samtidig ventet en telefon fra, og som godt kunne finne på å dra en sånn spøk (det ble rimelig fort klart at det ikke var ham da...) Eventuellt så var det en som skulle selge alfanett kabel-internett, svært ivrig, på tross av at jeg hadde sjekka *SVÆRT* nøye (faktisk vha. interne systemer) at hverken dette eller adsl var tilgjengelig der jeg bor... Men selge meg det, det skulle han. Spørreundersøkelse gjennomført pr. telefonsvarer er bare frekt. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis du er registrert i brreg, så bruker jeg å gjøre følgende : 1. Finn ut hvilket firma de representerer. 2. Få navnet på den du snakker med. 3. Spør hvor navnet ditt kommer fra. 4. Gjør det helt klart at ditt nummer er reservert mot reklame, og krev at de sletter deg fra databasen med en gang, hvis ikke kommer du til å gå videre med dette. 5. Send epost til det firmaet du har fått telefon fra, samt det firmaet som har solgt opplysningene til dem der du krever at du blir slettet, ellers kommer du til å gå videre med dette. Jeg har gjort dette flere ganger, og de som har ringt meg fra f.eks eniro.no kommer neppe til å gjøre dette flere ganger, de har ihvertfall sluttet å ringe meg etter at jeg raslet med sablene her ifjor sommer. Jeg vet andre jeg kjenner har brukt mye værre metoder, men det er noe vi bør holde oss for god til å gjøre ( såfremt ikke selger er usannsynlig vanskelig å bli kvitt ) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Få navn og privatnummer til selgeren, og spør når han spiser middag, så du kan ringe ham opp igjen og snakke mer om produktet Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kan ikke noen bare gi meg svarene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kan ikke noen bare gi meg svarene 5689870[/snapback] nei det vil være og jukse kom fram til svarene selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 ok et hint 20 års jubileum Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Har www.google.com sluttet å virke? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ærlig talt, hvor tette er dere, egentlig? Tror dere noen gir bort en pc bare for moro skyld? Det er da blødende åpenbart at de har klausul om å prøve å få valuta for kronene. Hvis det er veldedighet dere trenger så ta kontakt med Blåkors. Ærlig talt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Flytter denne til webshop og butikkdiskusjoner da den hører litt bedre hjemme der og nok vil få bedre respons og . Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) har VELDIG lyst på den pcèn, men gidder rett og slett ikke de telefonselgerene! Vet svarene på alle spørsmålene, men gidder ikke å legge inn p.g.a. at jeg garantert blir kontaktet av de idiotiske telefonselgerene Edit: Jeg vet hva pcèn mangler, vannkjøling! Endret 2. mars 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 De har alltid hatt den klausulen i konkurransene de har. Så ser ikke helt problemet. Om du ikke vil bli ringt opp så gi f*** i bli med i konkurransen. Personlig har jeg ikke noe i mot at de kommer med fristende tilbud på PCWorld, Digital World og Computerworld til meg. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 De har alltid hatt den klausulen i konkurransene de har. Så ser ikke helt problemet. Om du ikke vil bli ringt opp så gi f*** i bli med i konkurransen. Personlig har jeg ikke noe i mot at de kommer med fristende tilbud på PCWorld, Digital World og Computerworld til meg. 5690948[/snapback] Hvordan går det i PC World redaksjonen for tiden Howard B? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå