ELR Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Heisann! Fikk et lite problem med HK, så dette måtte sendes i retur. Garantisak, så burde gå i orden. Men, i den sammenheng hadde jeg et lite "uhell" ved demontering av vifte og CPU. En liten, tynn tråd av pasta "svingte" seg rundt kanten på CPU og havnet mellom pinnene. Har fått bort mesteparten, men et ørlite tynt lag ligger på platen hvor pinnene kommer ut. Det store spørsmålet er da, vil det være skadelig å montere den på HK slik? Vil dette føre til en kortslutning, eller skal jeg ikke bry meg? Det er ikke mye pasta, og jeg er ikke sikker på om det er nok til å danne kontakt mellom to pinner heller, men uansett, best å spøre for sikkerhets skyld... Vil egentlig ikke rote for mye mellom pinnene, så hvis jeg slipper dette er nok det best. Skal ikke så mye til før jeg ødelegger noe, selv om jeg er forsiktig. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Heisann!Fikk et lite problem med HK, så dette måtte sendes i retur. Garantisak, så burde gå i orden. Men, i den sammenheng hadde jeg et lite "uhell" ved demontering av vifte og CPU. En liten, tynn tråd av pasta "svingte" seg rundt kanten på CPU og havnet mellom pinnene. Har fått bort mesteparten, men et ørlite tynt lag ligger på platen hvor pinnene kommer ut. Det store spørsmålet er da, vil det være skadelig å montere den på HK slik? Vil dette føre til en kortslutning, eller skal jeg ikke bry meg? Det er ikke mye pasta, og jeg er ikke sikker på om det er nok til å danne kontakt mellom to pinner heller, men uansett, best å spøre for sikkerhets skyld... Vil egentlig ikke rote for mye mellom pinnene, så hvis jeg slipper dette er nok det best. Skal ikke så mye til før jeg ødelegger noe, selv om jeg er forsiktig. Tror ikke det har noen betydning nei... Hos meg har det alltid rent litt kjølepasta over kanten når jeg har hatt dårlig tid, men har aldri fått problemer av den grunn! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Fra Artic Silver; Artic Silver 5 Not Electrically Conductive:Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.) Bruker selv Ceramique Electrical Insulator:Ceramique does not contain any metal or other electrically conductive materials. It is a pure electrical insulator, neither electrically conductive nor capacitive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå