husmusa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Vel her er jeg grønn. Grunnet forskjellige ting må alt byttes ut nå. Jeg trenger en pc som skal benyttes som dvd/cd-spiller og spille av musikk fra hdd. Dette skal kobles sammen med tven og forsterkeren. Som sagt er jeg totalt grønn her så jeg må nok ha det inn med t-skje Det jeg ikke trenger er hdd, mus og tastatur, ellers trenger jeg alt. Foretrekker AMD. Prisen bør ligge under 7000. Noen som kan hjelpe? Og gjerne forklare litt også Endret 2. mars 2006 av husmusa Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Avforum er vel de som er spesielt gode til akkurat dette; http://avforum.no/forum/forumdisplay.php?f=88 Men skal ikke si vi har en iherdig diskusjon.no bruker som har litt info til deg Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Musikk klarer du faktisk med en gammel Pentium 200........ Trenger ikke være så svært for film heller. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Mitt forslag: CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 1495 kr Hovedkort: ECS RS482-M, ATI RS482+SB400, Socket-939 DDR, VGA, m-ATX, LAN, PCI-Ex16 590 kr Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 790 kr Skjermkort: XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 2795 kr Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower 460W, Blått Lys, 2xSATA, ATX, PCI-E, 20/24pin 698 kr Kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) 395 kr DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-W162C IDE Black OEM 395 kr Totalt: 7163 kr Men du vil vel kanskje ha en HTPC eller en SFF-pc? Jeg sprengte budsjettet. Skjermkortet som jeg valgte er veldig kraftig og har VIVO-mulighet (TV-kort uten tuner). Om du slenger på 500 kr ekstra til CPU så får du en spillepc, men det er kanskje ikke nødvendig for din del. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det var da et voldsomt oppsett for å spille musikk og film. Såvidt jeg forstår så skal han ikke redigere film. Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 handlevogn se handlevognen og ta bort de delene du ikke trenger Så legger du til et lydkort, helst et X-Fi Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ja trenger ikke mer til det bruket, funker utmerket som jukeboks. Bedre å bruke mer penger på lyd og TV-delen. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Om det kun skal brukes til avspilling av musikk og film ville jeg heller tenkt streaming. Kiss DP-1500 har nettverkskort innebygd og kan også bruke trådløst nettverk (med ekstra trådløst nettverkskort). Kiss DP-600 kommer på markedet når som helst, har innebygd nettverkskort (kabel OG trådløst), på den er det også usb som kan brukes med eksterne harddisker. En moddet xbox gjør også en bra jobb med streaming, bruker det selv i stuen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 er ikke intel strengt tatt et bedre valg til de oppgavene? intel er jo raskere i windows og raskere med mapper, surfing og lingnende samtidig som intel takler flere oppgaver bedre en amd pga lange pipelines...AMD er til spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå