Gå til innhold

Komplett (.no) udugelig


Anbefalte innlegg

Har prøvd å klage på en mp3-spiller hos komplett. Ringte først en gang i november. Fikk beskjed om å gå via min konto på komplett. Gikk inn på min konto og ville levere tilbake innen garantitiden. La med utklipp fra mine tidligere utskiftinger av mp3 med produsent. Fikk ikke noe svar. Gjorde det samme etter jul og fremdeles ikke noe svar. I og med at det er den 3 mp3-spilleren fra produsenten jeg nå har og den og er ødelagt burde det vel gå an å heve kjøpet, eller få en ny fra en annen produsent. Dessverre så har jeg nå hatt mp3-spilleren(e) i 1 år siden jeg aldri fikk svar fra Komplett.

Noen som vet hvor lang garantitid det er for mp3-spiller med HD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har to (eventuelt fem) års reklamasjonsrett i følge den norske kjøpsloven. Ingen tvil om at dette vil ordne seg så lenge problemene oppstod under normal bruk.

5686999[/snapback]

 

Takker. Første gang låste hd seg. Den nye jeg fikk tilsendt hadde ikke lys og den siste har fått feil i mini-jack uttaket slik at det skurer, med mindre den ligger på et bord, og da er det ikke mye vits i å ha en portabel mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Har selv dårlig erfaring med support hos Komplett, men syntes det mangler noe i din forklaring. I de tilfellen jeg har tatt ting opp med Komplett, så sender jeg en mail og får ett referanse nummer generert.

Dette bruker jeg til videre saksbehandling. Ofte har jo Komplett i likehet med mange andre direkte linker til produsent. Hvor du kan velge å reklamere direkte mot produsent for å spare tid.

Har du ikke fått slike referanse nummer?

Lenke til kommentar

Komplett kjører en meget tøff linje for reklamasjon. Har nettopp fått avslag på reklamasjon på en Trust Televiwer, altså en box som overfører trådløst signal fra en kilde til en annen. Det var en uke over garanti frist, men jeg var sikker på at jeg hadde rett til reklamasjon. Komplett nekter for dette, og viser til at dette er et "billig produkt" og at det er kun 2 års reklamasjon på dette. Ok at boxen kun kostet kr675, men hadde trodd at "forventet levetid" var mere en 2 år.

Jeg kjører saken nå via Forbrukerrådet, komplett har mistet en kunde.

Lenke til kommentar
Komplett kjører en meget tøff linje for reklamasjon. Har nettopp fått avslag på reklamasjon på en Trust Televiwer, altså en box som overfører trådløst signal fra en kilde til en annen. Det var en uke over garanti frist, men jeg var sikker på at jeg hadde rett til reklamasjon. Komplett nekter for dette, og viser til at dette er et "billig produkt" og at det er kun 2 års reklamasjon på dette. Ok at boxen kun kostet kr675, men hadde trodd at "forventet levetid" var mere en 2 år.

Jeg kjører saken nå via Forbrukerrådet, komplett har mistet en kunde.

5687087[/snapback]

Snakker du om garanti eller reklamasjon her? Det er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Har selv dårlig erfaring med support hos Komplett, men syntes det mangler noe i din forklaring.  I de tilfellen jeg har tatt ting opp med Komplett, så sender jeg en mail og får ett referanse nummer generert.

Dette bruker jeg til videre saksbehandling.  Ofte har jo Komplett i likehet med mange andre direkte linker til produsent. Hvor du kan velge å reklamere  direkte mot produsent for å spare tid.

Har du ikke fått slike referanse nummer?

5687085[/snapback]

 

De fortalte meg at jeg skulle reklamere via retur på kontosiden. Har tidligere brukt linkene og reklamert direkte til produsent, men er nå så drittlei av dette produktet at jeg gjerne ville heve kjøpet, eller få byttet til et annet merke.

Lenke til kommentar
Komplett kjører en meget tøff linje for reklamasjon. Har nettopp fått avslag på reklamasjon på en Trust Televiwer, altså en box som overfører trådløst signal fra en kilde til en annen. Det var en uke over garanti frist, men jeg var sikker på at jeg hadde rett til reklamasjon. Komplett nekter for dette, og viser til at dette er et "billig produkt" og at det er kun 2 års reklamasjon på dette. Ok at boxen kun kostet kr675, men hadde trodd at "forventet levetid" var mere en 2 år.

Jeg kjører saken nå via Forbrukerrådet, komplett har mistet en kunde.

 

Har det gått 2år, så har det gått 2år...

 

Om butikkene skulle vært altfor hyggelig å bytte ALT, så vil de bare bli utsatt for altfor mye svindel, ha altfor mye utgifter, de må da sette opp prisen for å tjene noe som helst, så får de ikke solgt noe pga høy pris, og så legges de ned. :no:

 

Har mer til overs for trådstarter...

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
Komplett kjører en meget tøff linje for reklamasjon. Har nettopp fått avslag på reklamasjon på en Trust Televiwer, altså en box som overfører trådløst signal fra en kilde til en annen. Det var en uke over garanti frist, men jeg var sikker på at jeg hadde rett til reklamasjon. Komplett nekter for dette, og viser til at dette er et "billig produkt" og at det er kun 2 års reklamasjon på dette. Ok at boxen kun kostet kr675, men hadde trodd at "forventet levetid" var mere en 2 år.

Jeg kjører saken nå via Forbrukerrådet, komplett har mistet en kunde.

 

Har det gått 2år, så har det gått 2år...

 

Om butikkene skulle vært altfor hyggelig å bytte ALT, så vil de bare bli utsatt for altfor mye svindel, ha altfor mye utgifter, de må da sette opp prisen for å tjene noe som helst, så får de ikke solgt noe pga høy pris, og så legges de ned. :no:

 

Har mer til overs for trådstarter...

5687456[/snapback]

 

Vel vel, nå er det jo ganske søkt av Komplett å hevde at en Trust Televiewer bare er ment å vare i 2 år, fordi det er et "billig produkt" til 675 kroner. Hva slags argumentasjon er det da? :roll: Jeg tør påstå at man bør kunne forvente en lengre levetid på et slikt produkt som stort sett bare står i ro og ikke blir utsatt for tøff behandling eller slitasje. Så det er vel ikke snakk om å være hyggelig her, strengt tatt.

Lenke til kommentar
Komplett kjører en meget tøff linje for reklamasjon. Har nettopp fått avslag på reklamasjon på en Trust Televiwer, altså en box som overfører trådløst signal fra en kilde til en annen. Det var en uke over garanti frist, men jeg var sikker på at jeg hadde rett til reklamasjon. Komplett nekter for dette, og viser til at dette er et "billig produkt" og at det er kun 2 års reklamasjon på dette. Ok at boxen kun kostet kr675, men hadde trodd at "forventet levetid" var mere en 2 år.

Jeg kjører saken nå via Forbrukerrådet, komplett har mistet en kunde.

 

Har det gått 2år, så har det gått 2år...

 

Jeg vet at garanti er på 2 år, det var bare en ilustrasjon at jeg brukte at det kun var 1 uke over garantifrist. Jeg påberopet meg reklamasjon. Ja, jeg vet forskjellen på garanti & reklamasjon. Uansett så er det ulik praksis i bransjen hva som kommer inn under 2 eller 5 års reklamsjon på et produkt. Komplett på sin side, er av den mere tøffere sorten -som hevder at mitt produkt ikke kommer inn under 5 år. Men, jeg gir meg ikke. Saken er som sagt overført til Forbrukerrådet. Kommer tilbake med svar fra dem.

Lenke til kommentar
Komplett kjører en meget tøff linje for reklamasjon. Har nettopp fått avslag på reklamasjon på en Trust Televiwer, altså en box som overfører trådløst signal fra en kilde til en annen. Det var en uke over garanti frist, men jeg var sikker på at jeg hadde rett til reklamasjon. Komplett nekter for dette, og viser til at dette er et "billig produkt" og at det er kun 2 års reklamasjon på dette. Ok at boxen kun kostet kr675, men hadde trodd at "forventet levetid" var mere en 2 år.

Jeg kjører saken nå via Forbrukerrådet, komplett har mistet en kunde.

 

Har det gått 2år, så har det gått 2år...

 

Jeg vet at garanti er på 2 år, det var bare en ilustrasjon at jeg brukte at det kun var 1 uke over garantifrist. Jeg påberopet meg reklamasjon. Ja, jeg vet forskjellen på garanti & reklamasjon. Uansett så er det ulik praksis i bransjen hva som kommer inn under 2 eller 5 års reklamsjon på et produkt. Komplett på sin side, er av den mere tøffere sorten -som hevder at mitt produkt ikke kommer inn under 5 år. Men, jeg gir meg ikke. Saken er som sagt overført til Forbrukerrådet. Kommer tilbake med svar fra dem.

5687829[/snapback]

 

Bra. Stå på ditt. Et slik produket er jeg helt enig med deg burde og skal holde i mer enn 2 år. Det har ingen beveglige deler, eller slitedeler. Det er kun snakk om en sender og en mottaker. Disse skal holde lengre enn 2 år. Hadde det vært snakk om noe som inneholdt mekanikk kunne jeg kanskje forstått avslaget, men ikke når det er snakk om rein elektronikk bestående av en sender og en mottaker. Lykke til, håper du viser Komplett at de burde være litt mer ydmyk og bruke mer sjønn enn å lese ett ark hvor det står punkt for punkt hva de skal svare kundene sine.

Lenke til kommentar

Må nesten le av endel folk som poster her.

For det første

GARANTI OG REKLAMASJON er ikke det samme

 

De som tror det... og det er tydeligvis altfor mange i denne posten bør sette seg i skammekroken.

 

Garanti er noe bransjen har funnet opp og betyr egentlig nada.. dette er noe de gjør for å være snille med deg.

 

Reklamasjonsrett er det du har krav på ifølge loven. som en allerede har nevnt er det 2 eller 5 år.

 

At du som har kjøpt en mp3spiller vi ha ny oppheve salget eller få et annet merke fordi komplett har vært lumpne med deg er flaut.. det er ikke sån det funker.

Ifølge loven kan du heve kjøpet evt få ny vare dersom den har samme feil 3 ganger om jeg ikke husker helt feil.

 

Ellers har komplett gode returrutiner såvidt jeg har vært borti.. du ringer.. eller sender dem det via kontoen.. får returnr.. sender varen.. venter 2 uker og får ny vare eller reparert vare.

Lenke til kommentar
Må nesten le av endel folk som poster her.

For det første

GARANTI OG REKLAMASJON er ikke det samme

 

De som tror det... og det er tydeligvis altfor mange i denne posten bør sette seg i skammekroken.

 

Garanti er noe bransjen har funnet opp og betyr egentlig nada.. dette er noe de gjør for å være snille med deg.

 

Reklamasjonsrett er det du har krav på ifølge loven. som en allerede har nevnt er det 2 eller 5 år.

 

At du som har kjøpt en mp3spiller vi ha ny oppheve salget eller få et annet merke fordi komplett har vært lumpne med deg er flaut.. det er ikke sån det funker.

Ifølge loven kan du heve kjøpet evt få ny vare dersom den har samme feil 3 ganger om jeg ikke husker helt feil.

 

Ellers har komplett gode returrutiner såvidt jeg har vært borti.. du ringer.. eller sender dem det via kontoen.. får returnr.. sender varen.. venter 2 uker og får ny vare eller reparert vare.

5692493[/snapback]

 

:roll:

 

Les trådstarters innlegg en gang til. Trådstarter har fått omlevert produktet to ganger allerede på grunn av feil, og er nå på sin tredje spiller, som også streiker. Og hvor har du det fra at trådstarter vil ha en spiller av et annet merke "fordi komplett har vært lumpne"? Ærlig talt... :nei: Problemet er at Komplett ikke har tatt fatt i denne retursaken, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
De fortalte meg at jeg skulle reklamere via retur på kontosiden. Har tidligere brukt linkene og reklamert direkte til produsent, men er nå så drittlei av dette produktet at jeg gjerne ville heve kjøpet, eller få byttet til et annet merke

 

Der sier jo selger at han er drillei produktet, komplett sier han skal reklamere via konto sidene.. og ja jeg leste at han bytta produktet 2 ganger tidligere.. =)

Lenke til kommentar
De fortalte meg at jeg skulle reklamere via retur på kontosiden. Har tidligere brukt linkene og reklamert direkte til produsent, men er nå så drittlei av dette produktet at jeg gjerne ville heve kjøpet, eller få byttet til et annet merke

 

Der sier jo selger at han er drillei produktet, komplett sier han skal reklamere via konto sidene.. og ja jeg leste at han bytta produktet 2 ganger tidligere.. =)

5692554[/snapback]

 

Og ja, jeg har som sagt ringt først og sendt retur/garanti melding via konto 2 ganger uten å få svar fra noen av disse returmld...

Har aldri sagt at Komplett er lumpne, men for å være mer spesifikk så er jeg lei av å få tilsendt nye varer fra produsent som har feil allerede fra jeg åpner pakken. Det virker som om de finner en spiller som ikke har den feilen jeg reklamerer for, og gir meg en spiller som noen andre har levert inn for en annen feil. De håper vel på at jeg blir så lei av å reklamere at jeg skal akseptere at det må være enkelte feil på produktet.

Lenke til kommentar

er bare å fortsette å klage.. opplever du for mange feil på produkter.. husker ikke antallet har du krav på ny.. tror det er 3 like feil.. men er det ulike feil er det fler. Du får trøste deg med at returretten blir fornya når du motar et nytt produkt

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mye vi ikke har fått vite her. Som feks trådstarters fremtoning mot komplett etc.

 

Det er vel også en mulighet for at eposter kan ha gått i spamfilteret etc.

 

Men jeg tror at i 50% av klagetilfellene her på forumet forteller trådstarterene bare det som er fordelaktig for dem og utelater det som ikke taler til dems fordel..

Lenke til kommentar
Jeg tror det er mye vi ikke har fått vite her. Som feks trådstarters fremtoning mot komplett etc.

 

Det er vel også en mulighet for at eposter kan ha gått i spamfilteret etc.

 

Men jeg tror at i 50% av klagetilfellene her på forumet forteller trådstarterene bare det som er fordelaktig for dem og utelater det som ikke taler til dems fordel..

5692606[/snapback]

 

Vel, det kan sikkert stemme det, uansett har jeg vært ærlig i min sak. Komplett er raske til å kommentere saker på HW viss det kan tale i deres fordel, kan ikke se at de har kommet på banen her. Det sier det vel det meste om sakene her. Jeg er klar for en diskusjon her jeg, har ingenting å tape å det. Kanskje Komplett har.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...