Howard Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 ATIs Crossfire Xpress 3200-brikkesett, tidligere kjent som RD580, er nå offisielt lansert. Les mer Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg er mest fasinert over det estetiske ved dette kortet vist i bildet. Utrolig stilig, spesielt fargene. Rett og slett pent syntes jeg Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 R580 har allerede slått ny verdens rekord i 3Dmark05.Link PS. liker fargene på Sapphire kortet. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Samme her, det første som slo meg var hvor pent dette var Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jøsses! Det kortet var pent. Får lyst til å ta på det Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Fant et STORT bilde av det pene Sapphire-kortet her (2100 x 1761 px). Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Mulig kortet er bra, men layouten er ikke optimal... ER bare en PCI plass der, og den er utilgjenglig når du kjører CrossFire. Vet det er flere entusiaster som ikke bruker onboard audio, men en X-Fi lydkort... Plasseringen av den ekstra molex-kontakten er heller ikke bra Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Det er bra de har redusert til bare 1 plasskrevende P-ATA port, og har hele 8 S-ATA porter fra selve southbridge. (Jeg ser ingen kontroller fra Promise eller andre) Men det var skuffende dårlig med bare en eneste PCI-port og bare en eneste PCI-express x1-port. Også synes jeg de har utnyttet plassen veldig dårlig på bakplata. De kunne godt ha slengt på noen USB-porter, lydutganger, nettverksplugger osv der. Også synes jeg det er unødvendig med hele 3 strømtilkoblinger spredt rundt på kortet. Endret 2. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ja, det eneste praktisk positive å si om dette kortet må være 8 sata porter, ellers synes jeg også at layouten var slett. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Er også overrasket over mangelen på utvidelsesmuligheter, dvs i form av PCI og PCIe 1x slotter, men de ser kanskje for seg at HC gamere kun vil ha ett HK med max ytelse og minst mulig "fuss"? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Tror nok ikke dette kort er ment som et vanlig kort for 'mannen i gata'. Er jo trossalt Crossfire 3200, og jeg vil tro det er stort sett hardbarkete gamere som anskaffer seg to stk Crossfire-kort. Og de har vel strengt tatt ikke bruk for 2-3 PCI-spor, kanskje kun ett til lydkort. Edit: Hei Leif. Endret 2. mars 2006 av skag1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Det er bra de har redusert til bare 1 plasskrevende P-ATA port, og har hele 8 S-ATA porter fra selve southbridge. (Jeg ser ingen kontroller fra Promise eller andre) 5687088[/snapback] Nei, de bruker ATi sin southbridge (med elendig USB ytelse), den har bare 4 SATA porter... Det er en Silicon Image brikke ved siden av bateriet på hovedkortet, det er den ekstra S-ATA kontrolleren. Ligger også en brikke ved molex-kontakten, det vet jeg ikke hva gjør... Mulig det er 2+2 SATA porter. LAN-kontrolleren, FireWire kontrolleren og integrert lyd ligger et annet sted Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Da må jeg være den eneste som synes fargen var stygg. Vel, nå er det ikke så viktig siden jeg ikke casemodder da, så sånn sett så er det forøvrig det samme. Men jeg hadde nok valgt et annet hovedkort enn dette, siden de bl.a ikke har spandert noen PCIe-porter utover de til grafikkort. Endret 2. mars 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Smirnoff: Du er ikke den eneste som synes fargen er stygg, men nå bryr egentlig ikke fargen meg heller noe så jeg lot være å kommentere det i det første innlegget mitt. [GDI]Raptor: Jeg ser SI-brikken når du påpeker hvor den er Den brikken ved molex-pluggen vet jeg ikke hva er (og heller ikke den like over den første PCIe-x16 porten heller) men jeg synes det hadde vært rart om de skulle hatt SATA-kontrolleren på diagonalt motsatt side av hvoedkortet enn det SATA-portene er. Kanskje en av de to brikkene er til AC97-lyd og den andre er til overvåkning og regulering av spenninger. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg likte ikke så godt designet, og heller ikke mangelen på utvidelsesspor (alt for få). Men passiv kjøling ser bra ut. Men én IDE synest jeg er for lite. Jeg er spent på når floppy-kontakten vil forsvinne? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 LAyouten var dårlig, fargene er som de er på det andre PURE kortet til sapphire. For dårlig levert! ------- OT: Men, den kjære floppy skal ikke forsvinne, den er min kjære Lenke til kommentar
mungo Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ikke det at jeg trenger noen oppgradering av min pc, men på det hovedkortet hadde jeg ikke fått plass til wlan-kort og heller ikke mitt X-fi lydkort. AC97 lyd duger rett og slett ikke for oss HC gamere. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Er det bare jeg som ikke kjenner igjen strømkontakten oppe i høyre hjørne? Synes den ligner litt på de som sitter på dual cpu hovedkort. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Som andre har sagt, er jo alt for få slotter på dette kortet, men det som er litt interessant er jo det lave effektforbruket, det er et skkritt i riktig retning, og bra av ATI. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå